Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

temperatura silnika


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
15 odpowiedzi w tym temacie

#1 kamil.ekonom

kamil.ekonom
  • Forumowicz
  • 305 postów
  • Skąd:Kraków
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:26, 08.11.2010

Było już nie raz... Użyj funkcji SZUKAJ - to nie boli :roll:
A odpowiedź na pytanie: Wskaźnik dobrze pokazuje - to jest idealna temperatura.
  • 0

#2 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 19:59, 08.11.2010

Ok dzięki za info :-)
  • 0

#3 arwi

arwi
  • Forumowicz
  • 66 postów
  • Skąd:Leicester
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:200
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:16, 08.11.2010

Witam. Podłączę się do tematu. U mnie również wskaźnik pokazywał taką temperaturę jednak od jakiegoś czasu coś jest nie tak. Gdy stoję w korkach wskaźnik wchodzi nawet na czerwoną kreskę, a podczas jazdy pokazuje mniej więcej 3/4. Wiatrak działa prawidłowo. Tylko nie wiem dlaczego tak się grzeje. Pomóżcie ludzie bo siedzę w Anglii a muszę jeszcze wrócić tym samochodem do kraju za około miesiąc czasu.
  • 0

#4 kardas

kardas
  • Forumowicz
  • 4275 postów
  • Skąd:ZS
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 21:22, 08.11.2010

pewnie termostat się przyciął w przymkniętej pozycji i nie puszcza na duży obieg
  • 0
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?

 


#5 arwi

arwi
  • Forumowicz
  • 66 postów
  • Skąd:Leicester
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:200
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:39, 09.11.2010

kardas, idzie go jakoś naprawić, przeczyścić albo cokolwiek czy jedyna droga to wymiana??
  • 0

#6 pegal

pegal

    pegal

  • Forumowicz
  • 1802 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 08:02, 09.11.2010

Termostatu się nie naprawia. To narawdę "groszowe" sprawy i nie ma co oszczędzać bo silnik dostaje w d... jak go przegrzewasz.
  • 0

#7 kardas

kardas
  • Forumowicz
  • 4275 postów
  • Skąd:ZS
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 08:27, 09.11.2010

jak mówi pegal, wymień w trymiga, szkoda silnika a koszta są nieduże
  • 0
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?

 


#8 arwi

arwi
  • Forumowicz
  • 66 postów
  • Skąd:Leicester
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:200
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:38, 09.11.2010

Termostat wymieniony wygląda na to że wszystko działa jak należy. Kosztowało mnie to tutaj 42 funty czyli jakieś 190 zł :( no ale trudno się mówi. Dzięki za pomoc koledzy. Pozdrowienia z Leicester.
  • 0

#9 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 19:25, 13.12.2010

No i teraz nie wiem co robić. Spalanie na poziomie 9l/100km w cyklu mieszanym z przewagą trasy. Ogólnie jazda emerycka, żadnego pałowania. Wskaźnik temperatury zazwyczaj na takim samym poziomie jak na zdjęciu w pierwszym poście..

Zazwyczaj, bo zdarzyło się w ciągu ostatnich 3 tygodni ze 3 razy tak, że Hanka trzymała temperaturę jak na zdjęciu, ale po włączeniu ogrzewania temperatura spadała do zera albo niżej. No i ogrzewanie jakieś takie nijakie.

Stawiałem na termostat, ale piszecie tutaj, że takie wskazanie to norma. Nie lubię wydawać kasy bez sensu, więc wolałbym mieć pewność. Po uruchomieniu silnika, zanim jeszcze złapał temperaturę (na wskazniku temp. przed pierwszą kreską) wąż powrotny do chłodnicy i chłodnica na górze letnia, można nawet powiedzieć, że ciepła. termostat?

Jak myślicie, spadnie spalanie po wymianie wadliwego termostatu? Ile palą Wam Hanki z silnikiem 2.0iTD?

Pozdrawiam,
crasul
  • 0

#10 Pemo2

Pemo2
  • Forumowicz
  • 63 postów
  • Skąd:Centrum
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executiv
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:01, 31.03.2011

pewnie termostat się przyciął w przymkniętej pozycji i nie puszcza na duży obieg


Dziś moja Haneczka gen VI 1,8 też oszalała po przejechaniu jakiś 2km i wskazówka od temperatury płynu chłodzącego powędrowała bardzo wysoko. Natychmiast zgasiłem auto dałem jej odpocząć i odpaliłem wskazówka spadła do normalnego poziomu, ale na wszelki wypadek wróciłem do domu i do pracy pojechałem autem staruszka.
Jak myślicie czy to wina czujnika odpowiedzialnego za wskazówkę czy jednak przyciął się termostat?
Dodam, że wentylatory od chłodnicy się nie załączyły. Właśnie to mnie zastanawia, jak to w hankach jest rozwiązane? Czy czujnik, który odpowiedzialny jest za wskazówkę odpowiedzialny jest też za włączenie wentylatorów chłodnicy? Czy od wentylatorów jest oddzielny czujnik za termostatem?
  • 0

#11 ironmanyou

ironmanyou
  • Forumowicz
  • 82 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:48, 31.03.2011

A ja troszkę z innej beczki: Jak silnik sie nagrzewa to pokazuje mi wskaźnik temp. tak jak w pierwszym poście, moze troszkę niżej nawet jest wskazówka. Nigdy wyżej. Ale to co mnie martwi to jest to, że wskaźnik czasem potrafi opaść na zero, a czasem nawet się podpiera, mimo gorącego silnika. Kiedyś tak wariowało że aż instalacja gazowa mi sie przełączała na benzynę sama a później znów na gaz.. wariowało wszystko. Do tego mam wrażenie że dużo pali... ponad 10... Wymieniłem termostat, i jest tropszkę lepiej, choć tez bywa tak jak opiosuję. O co chodzi?
  • 0

#12 kamil.ekonom

kamil.ekonom
  • Forumowicz
  • 305 postów
  • Skąd:Kraków
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:11, 01.04.2011

Czy czujnik, który odpowiedzialny jest za wskazówkę odpowiedzialny jest też za włączenie wentylatorów chłodnicy?

Nie, do tego jest oddzielny czujnik

Czy od wentylatorów jest oddzielny czujnik za termostatem?

Tak, tak zwany termowłącznik i przeważnie właśnie on jest sprawcą takiego zachowania. Wypnij z niego wtyczkę i na zapłonie zewrzyj oba styki (np. spinaczem biurowym) i sprawdź czy wentylator się włączy. Jak się włączy to znaczy, że termowłącznik do wymiany. Sprawdź jeszcze poziom płynu chłodniczego.
  • 0

#13 Pemo2

Pemo2
  • Forumowicz
  • 63 postów
  • Skąd:Centrum
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executiv
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:03, 07.04.2011

Potestowałem wszystko trochę i wychodzi mi, że termostat padł. Odpaliłem autko poczekałem, aż złapie temp po czym sprawdziłem przewody: górny ledwie letni dolny zimny a temp za wysoka. Popukałem trochę kluczem w obudowe od termostatu i zaczęło wszystko pracować jak należy. Nawet załączyły się wentylatory co raczej wyklucza termowłącznik. Dziś montuje nowy termostat i przy okazji zmienię płyn chłodniczy. Mam nadzieje, że pomoże ;)
Po kolejnych testach dam znać jak sprawa wygląda.

[ Dodano: 2011-04-15, 10:28 ]
Wymieniłem termostat (przy okazji płyń chłodniczy) i problem zniknął :)
  • 0

#14 Tomasz1985

Tomasz1985
  • Forumowicz
  • 114 postów
  • Skąd:Warszawa
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:53, 10.05.2011

pewnie termostat się przyciął w przymkniętej pozycji i nie puszcza na duży obieg


Czy od wentylatorów jest oddzielny czujnik za termostatem?


Nie chce zakładać nowego tematu.

1. termostat mam sprawny??? po nagrzaniu górny i dolny przewód gorące i twarde tak powinno być???
2. Wentylatory się nie załączają a temp prawie na max... a na krotko wentylatory chodzą sprawdzić ten czujnik za termostatem??? jak on wygląda?? Łatwe dojście?? F18B2 czyli ze wrzeć go i jak nie odpala to będzie winowajca mojego problemu???
3. Dziękuję.
  • 0

#15 pegal

pegal

    pegal

  • Forumowicz
  • 1802 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 18:28, 10.05.2011

Ad. 1 - Tak, masz dobrze - termostat puszcza ciecz w duży obieg
Ad 2. Czujnik jest montowany od góry termostatu, dojście dosć dobre, nie ma problemu z wymianą. Nie rozumiem Twojego pytania - skoro zwierałeś "na krótko" we wtyczce to czemu pytasz gdzie iest czujnik? Wtyczka jest właśnie wetknięta w niego. No i jego się nie zwiera. Można ew. zdemnotować, zanurzyć w gorącej wodzie i sprawdzić jego rezystancje. Ale skoro temp. masz na max. węże twarde i gorące a zwarcie pinów we wtyczce załącza wnetylatory - to wymieniaj czujnik (99,9%). Tylko nie polecam zamienników firmy EPS - miałem dwa, oba padły po 2 miesiącach działania. Kupiłem używany i mam spokój.
Ad 3. Proszę :-)


Popatrz sobie: http://forum.samnapr...f18b2-vt799.htm
  • 0
MaxLife RULEZ !!!




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq