Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Luz na sworzniu wahacza - wymieniać tylko sworzeń ????


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
9 odpowiedzi w tym temacie

#1 telker

telker
  • Forumowicz
  • 88 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:18, 06.11.2010

Witam.

Jestem szczęśliwym posiadaczem ( od 2 dni ) hondy Accord VII - tourer ( 2.0 ) 2004 r. i mam pytanko.
Sprzedający przedstawił mi dokumenty z ASO z których wynika iż do wymiany są górne wahacze przód. Sprawdziłem dziś w warsztacie tą usterkę i tak jak napisano jest luz - luz jest na sworzniu - zarówno z lewej jak i z prawej strony. Co teraz robić ? Czy wymienić same sworznie ( one są nabijane) czy do tego wymieniać też te tuleje co są po dwie na jeden wahacz ? Czy całe kompletne wahacze ? Koszty uzależnione są jak wiadomo od firmy - ale na wahacze to liczę jakoś po 300 - 400 zł - tak chyba trzeba liczyć ?

Podajcie dobre rozwiązanie tej sprawy - co w takich przypadkach się robi ? Ktoś pewnie to robił z was. Może sugestie odnośnie dobrej firmy na te części :-)
Jestem nowy - pierwsza moja honda i niewiele wiem.

Pozdrawiam.
TELKER
  • 0

Honda - słuszna decyzja


#2 Seraphin

Seraphin
  • Forumowicz
  • 478 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:131
  • Paliwo:PB
  • Rok:1994
  • Nadwozie:CC7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:18, 06.11.2010

Sprawa wygląda tak. W wahaczach najczęściej padają same sworznie a reszta jest ok. Ale może sie tak zdarzyć, że uszkodzone będą też silentblock-i i wtedy trzeba wymienić cały wahacz(tylko, że zdarza sie to bardzo rzadko, można powiedzieć, że są pancerne ;-) ).
Ogólnie jeżeli wahacze nie są pogięte i silentblock-i wyglądają ok to wystarczy sam sworzeń zmienić.

Co do firm to rozejrzyj się za 555, Delphi i TRW
  • 0
"Człowiek jest wolny, kiedy niczego się nie boi ani niczego nie oczekuje..."
"Nie zgadzam się z tobą, ale zawsze bronił będę twego prawa do posiadania własnego zdania." - Voltaire

#3 telker

telker
  • Forumowicz
  • 88 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:17, 07.11.2010

Rozumiem , że do wymiany tych sworzni nie trzeba rozpinać całych wahaczy ? Czy geometria jest do roboty po tej operacji ?

TELKER
  • 0

Honda - słuszna decyzja


#4 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 09:21, 07.11.2010

Rozumiem , że do wymiany tych sworzni nie trzeba rozpinać całych wahaczy


trzeba wyjąć cały wahacz

Czy geometria jest do roboty po tej operacji ?


nie trzeba, ale mozna
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#5 kardas

kardas
  • Forumowicz
  • 4275 postów
  • Skąd:ZS
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 10:15, 07.11.2010

Czy geometria jest do roboty po tej operacji ?


jak mechanik przyłoży się do roboty to nic nie powinno się zmienić,

jak będziesz miał niepokojące znaki o zbieżności to wtedy podjedziesz
  • 0
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?

 


#6 telker

telker
  • Forumowicz
  • 88 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:42, 07.11.2010

Czy wyjmowanie wahacza jest konieczne ? Przecież ten sworzeń jest od zewnątrz - chyba ze trzeba to wciskać na prasie i dlatego ? Tego ja nie wiem :-)

TELKER
  • 0

Honda - słuszna decyzja


#7 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 10:44, 07.11.2010

trzeba go na prasie wciskać i wyciskać, sam to on po dobroci nie wyjdzie
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#8 qbaxs

qbaxs
  • Forumowicz
  • 9 postów
  • Skąd:Irlandia
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:55, 07.11.2010

Witam
Mam walnięty sworzeń w wahaczu i widzę że można wymienić sam sworzeń ale szukając sworznia znalazłem taki o to wahacz firmy Skunk2

http://cms.skunk2.co...42978653d7.jpg

i mam do was pytanko czy takie rozwiązanie w wahaczu naprawdę coś daje - ostatnie 2km dojazdu do domu mam bardzo dziurawą drogą i czy takie wahacze sprawdzą się - czy warto zainwestować w taki sprzęt - może ktoś ma coś takiego?
  • 0
qBO \____H____/ ODP

#9 kardas

kardas
  • Forumowicz
  • 4275 postów
  • Skąd:ZS
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 11:02, 07.11.2010

a masz mocno obniżone auta?

bo jak nie to IMO bez sensu
  • 0
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?

 


#10 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 18:34, 07.11.2010

regulowane wahacze się zakłada przy obniżeniu samochodu aby prawidłowo wyregulować kąt pochylenia koła
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq