Skocz do zawartości


RODO w HAKP

branie oleju 2,4 benzyna


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
43 odpowiedzi w tym temacie

#16 GTek_

GTek_
  • Nowy
  • 4 postów
  • Skąd:Lubelskie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:43, 02.08.2016

Spróbuj przejść na 5w30 lub 5w40. Jak to nie pomoze - zbieraj kasę na remoncik kolego.

Spróbuję przejść na coś gęstszego i zrobię jeszcze raz płukankę przed wymianą. Remont mi się nie uśmiecha... ;(


  • 0

#17 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4485 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Specjals
  • KM:320+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:hot-hatch
Reputacja: 137
Wzorowa

Napisano 08:11, 02.08.2016

Spróbuj volvoline 5w50 vr1 racing, masz Lpg i niestety Olej musi być gęstszy z uwagi na podwyższona temp.spalania..

Ja zalewam taki od ponad 70tkm i jest ok..

Co do płukanki polecam bg109😉

Użytkownik Ed$on edytował ten post 06:00, 04.08.2016

  • 0

mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, płynów, sprzęgła, rozrządu, silników, naprawa silników, skrzyń MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji - etc - Warszawa/Otwock  tel 690886882 - zapraszam


#18 klosz007

klosz007
  • Forumowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 08:31, 02.08.2016

1 litr na 6 tys. to ok. 0,15/1000 - w tym silniku zupełnie normalne zużycie. K24 są niestety znane z tego, że potrafią zużywać olej. Moja HA VII z przebiegiem 140 tys. zużywała ok. 0,3/1000 przy oleju 5w30 lub 0,25/1000 przy 5w40. Co ciekawe HA VIII (przebieg niecałe 100 tys.) też trochę bierze, oceniam 0,2/1000 przy oleju 5w30.
0,7/1000 to już jednak sporo...

Użytkownik klosz007 edytował ten post 08:35, 02.08.2016

  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#19 GTek_

GTek_
  • Nowy
  • 4 postów
  • Skąd:Lubelskie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:35, 02.08.2016

A co sądzicie o zalewaniu silnika naftą? Bezpośrednio na tłoki -  po wykręceniu świec po 50-80ml. nafty na każdy tłok.  Podobno uwalnia zapieczone pierścienie... 


  • 0

#20 rafiii

rafiii
  • Forumowicz
  • 270 postów
  • Skąd:Zielona Góra
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 10:30, 02.08.2016

A co sądzicie o zalewaniu silnika naftą? Bezpośrednio na tłoki - po wykręceniu świec po 50-80ml. nafty na każdy tłok. Podobno uwalnia zapieczone pierścienie...


Możesz spróbować bezpośrednio przed wymianą oleju z ta nafta... Natomiast płukanka BG 109 ma też za zadanie uwolnić pierścienie z nagaru...
  • 1

#21 lakatus

lakatus
  • Forumowicz
  • 857 postów
  • Skąd:Katowice
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 10:54, 02.08.2016

przerabiałem i naftę i płukanki od LIQUI Molly, XADO, ARCHOIL efekt minimalny ...jak brak od nowości olej tak bierze, nigdy nie udało się zniwelować zużycia drastycznie i cały czas bierze ok 0,3l/1000 zależy jak depczę w trasie :) jedyne co zauważyłem to na CASTROL 5w-40 zużywał oleju ok 80 ml mniej ...ale z racji że to podobno szajs wróciłem do Shell 5w-40 :)  spróbuje przejść na Valvoline przy następnej wymianie ...

auto od nowości w rodzinie i z wywiadu z krewnym zawsze pił olej w ilości ok 0,2l/1000. Teraz albo z racji LPG albo już częściowego zużycia konsumpcja trochę się zwiększyła.

Przy 0,7l to porponuje lać już chyba tani syntetyk Shell HX7 chyba że lubisz wydawać kasę na dolewki lub zacznim jeździć na jakims półsyntetyku. Nie ma bata żeby samym olejem nagle zniwelować pobór z 0,7l do dajmy na to 0,3l. Albo masz wyciek albo pierścienie już złym stanie albo uszczelniacze..


widzę ze robiłeś pomiar kompresji i wyszło Ci 10,5 Bar-a to chyba mało mój przy realnym przebiegu ponad 300 tyś  (dokładnie to  320 tyś) wykazał równo na wszystkich cylindrach 12,6 Bar-a 


Użytkownik lakatus edytował ten post 10:56, 02.08.2016

  • 0

#22 klosz007

klosz007
  • Forumowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 15:29, 02.08.2016

To jeszcze w uzupełnieniu mojej historii - jak kupiłem VII 2.4 z przebiegiem 75000 to zużycie było na poziomie 0,2/1000. Wtedy lałem 5w40 (nie pamiętam już nawet jaki...) ale zużycie b. powoli wzrastało tak do 0,25/1000. Ale ponieważ wszyscy mówili, że powinien był olej 5w30 lub nawet 0w20 to nalałem Motula 5w30. Na początku nic się nie zmieniało sale po drugiej takiej zmianie zużycie wzrosło dość szybko z 0,25/1000 do 0,3/1000. Wtedy przy kolejnej zmianie wróciłem do 5w40 ale zostało już 0,3/1000 i dalej nie wzrastało. No powiedzmy spadło odrobinę jak nalałem Shella 5w40 zamiast Motula 5W40. Generalnie zabawa w olej nic nie pomoże, no chyba, że pójdziemy w 5W50 albo 10W60.

 

Coś w tych silnikach K24 jest że trochę zużywają. Tak jak napisałem VIII jeździ na 5w30 i przy przebiegu 95000 mam ok. 0,2/1000.

Nie są to liczby takie jak w FSI/TFSI VAGa gdzie przedział 0,5-1l/1000 to "norma" albo i więcej (koledze wymieniali silnik na gwarancji w A4 2.0 TFSI przy 1,5l/1000) ale też nie jest to co w F20Z1 czy F18B2 gdzie miałem poniżej 0,1/1000. I K20 to też inna sprawa niż K24. Coś musi być inaczej.


  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#23 lakatus

lakatus
  • Forumowicz
  • 857 postów
  • Skąd:Katowice
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 21:04, 02.08.2016

To jeszcze w uzupełnieniu mojej historii - jak kupiłem VII 2.4 z przebiegiem 75000 to zużycie było na poziomie 0,2/1000. Wtedy lałem 5w40 (nie pamiętam już nawet jaki...) ale zużycie b. powoli wzrastało tak do 0,25/1000. Ale ponieważ wszyscy mówili, że powinien był olej 5w30 lub nawet 0w20 to nalałem Motula 5w30. Na początku nic się nie zmieniało sale po drugiej takiej zmianie zużycie wzrosło dość szybko z 0,25/1000 do 0,3/1000. Wtedy przy kolejnej zmianie wróciłem do 5w40 ale zostało już 0,3/1000 i dalej nie wzrastało. No powiedzmy spadło odrobinę jak nalałem Shella 5w40 zamiast Motula 5W40. Generalnie zabawa w olej nic nie pomoże, no chyba, że pójdziemy w 5W50 albo 10W60.

 

Coś w tych silnikach K24 jest że trochę zużywają. Tak jak napisałem VIII jeździ na 5w30 i przy przebiegu 95000 mam ok. 0,2/1000.

Nie są to liczby takie jak w FSI/TFSI VAGa gdzie przedział 0,5-1l/1000 to "norma" albo i więcej (koledze wymieniali silnik na gwarancji w A4 2.0 TFSI przy 1,5l/1000) ale też nie jest to co w F20Z1 czy F18B2 gdzie miałem poniżej 0,1/1000. I K20 to też inna sprawa niż K24. Coś musi być inaczej.

widzę, że wyniki się nam pokrywają ... dodam ze swojej strony że przy braku wyjazdów na trasy przez dłuższy czas (wtedy jezdzy zwykle z predkoscia obrotowa silnika utrzymywana przez wiekszosc czasu w okolicy ok 3,6 tyś - 4 tyś RPM)  i przejechaniu dystansu po mieście i miastach ościennych ok 900 km gdzie nie piłowałem auta a jeździłem normalnie auto zużyło ok 120 ml oleju na tym odcinku. Chwała tym, którym nic nie pije możliwe, że duże znaczenie ma tu sposób eksploatacji na początku życia silnika (tzw dotarcie). Dyskomfortu dolewania oleju nie odczuwam bo nie musze robić tego,  aż tak często..ponadto kupuje olej któy jest tani w zakupie Shell Helix Ultra 5w-40 w 4l opakowaniu to raptem 70 zł. 


Użytkownik lakatus edytował ten post 21:07, 02.08.2016

  • 0

#24 Prosatan

Prosatan
  • Nowy
  • 16 postów
  • Skąd:PL/DE
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155KM
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 06:19, 03.08.2016

Jak to jest z przedmuchami w tych silnikach. Po odkreceniu korka u mnie niezle daje ale bez dymu, z bagnetu tez dmucha. Oczywiscie po dodaniu gazu juz nie. Szukam przyczyny bo u mnie w 2.0 na odcinku 900 km przy predkosci 140-160 zjadlo ok. pol stanu i szukam przyczyny. Auto nie kopci na podnosniku z wrzuconym biegiem i do odcinki. Stawialem na uszczelniacze bo auto stalo nieuzytkowane rok czasu, ale znowu nie kopci przy odpalaniu. Na pierscienie raczej za wczesnie bo auto ma 74 tysiace przebiegu i to jest pewne. Badz tu madry teraz.
  • 0

#25 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5251 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 10:02, 03.08.2016

.a "pogazuj " go na postoju .Takie nagle depnięcie z jałowych do 3000-4000 i puszczenie aby spadł do jałowych i tak z 10-15 razy .Zobacz wtedy czy kopci lekko na niebiesko
  • 0
                       

#26 klosz007

klosz007
  • Forumowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 00:01, 04.08.2016

widzę, że wyniki się nam pokrywają ... dodam ze swojej strony że przy braku wyjazdów na trasy przez dłuższy czas (wtedy jezdzy zwykle z predkoscia obrotowa silnika utrzymywana przez wiekszosc czasu w okolicy ok 3,6 tyś - 4 tyś RPM)  i przejechaniu dystansu po mieście i miastach ościennych ok 900 km gdzie nie piłowałem auta a jeździłem normalnie auto zużyło ok 120 ml oleju na tym odcinku. Chwała tym, którym nic nie pije możliwe, że duże znaczenie ma tu sposób eksploatacji na początku życia silnika (tzw dotarcie). Dyskomfortu dolewania oleju nie odczuwam bo nie musze robić tego,  aż tak często..ponadto kupuje olej któy jest tani w zakupie Shell Helix Ultra 5w-40 w 4l opakowaniu to raptem 70 zł. 

Tak jest, Shell 5W40 jest tani i dobry :-) Też to odkryłem :-) Doświadczenie z Motulem przekonało mnie, że to się zupełnie nie opłaca, Kupienie 5l (4+1) Motula na wymianę i później jakieś kolejne dwie butelki po 1l na dolewki wychodzi znacznie drożej niż 2x 4l Shella z czego 4,5 szło na wymianę a reszta na dolewki i jeszcze trochę zostawało na następną wymianę.

Tego samego schematu będę się trzymać przy VIII tyle, że tutaj Honda w instrukcji obsługi nie podaje oleju 5W40 a tylko 5W30 a on jest droższy (powiedzmy 110zł za 4l).


Użytkownik klosz007 edytował ten post 00:05, 04.08.2016

  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#27 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2935 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 08:13, 04.08.2016

Jeszcze taniej wyjdzie 15W40 idąc tropem opłacalności kosztem "jakosci".

Wysłane z Tapatalk
  • 0

#28 lakatus

lakatus
  • Forumowicz
  • 857 postów
  • Skąd:Katowice
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 08:23, 04.08.2016

Jeszcze taniej wyjdzie 15W40 idąc tropem opłacalności kosztem "jakosci".

Wysłane z Tapatalk

bez sarkazmów prosimy...przedstawione postępowanie to nie efekt nieodpowiedzialnego postepowania a raczej efekt racjonalnego myślenia. Chcesz to lej olej od bolidów F1 czy cokolwiek innego co jest nadzwyczaj wspaniałe i dobre. Zresztą olej, który wspomnieliśmy że używamy nie należy do tandetnych i ma pozytywne opinie użytkowników.


  • 0

#29 GTek_

GTek_
  • Nowy
  • 4 postów
  • Skąd:Lubelskie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:45, 04.08.2016

A jeszcze jedno odnośnie spalania oleju przez silnik z instalacja gazową (Stag4):

Czy zmiana/optymalizacja mapy wtrysków coś zmieni? Ale nie chodzi mi o to, żeby uwalić silnik. Mieszankę należałoby dać bogatszą, co wiąże się ze wzrostem spalania-dobrze kombinuję?


Użytkownik GTek_ edytował ten post 09:00, 04.08.2016

  • 0

#30 h1tman

h1tman
  • Forumowicz
  • 763 postów
  • Skąd:Łódź/Piotrków Trybunalski
  • Silnik:H22
  • Wersja:ES
  • KM:>200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 07:58, 05.08.2016

A jeszcze jedno odnośnie spalania oleju przez silnik z instalacja gazową (Stag4):

Czy zmiana/optymalizacja mapy wtrysków coś zmieni? Ale nie chodzi mi o to, żeby uwalić silnik. Mieszankę należałoby dać bogatszą, co wiąże się ze wzrostem spalania-dobrze kombinuję?

Nie będzie to miało wpływu. Z resztą komputer benzynowy i tak sobie sam wyreguluje mieszanke w closed loop wiec takie kombinacje są daremne.


  • 0

9beb182d56bbdabb4ef8a1c5125f16bca600ed0a





Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq