Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

klimatronik po lifcie, mróz i recyrkulacja


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
20 odpowiedzi w tym temacie

#1 calzone

calzone
  • Forumowicz
  • 388 postów
  • Skąd:śląskie
  • Paliwo:PB
Reputacja: 36
Super

Napisano 15:26, 17.10.2010

null


Użytkownik calzone edytował ten post 19:57, 19.12.2016

  • 0

#2 Ellipsis

Ellipsis
  • Forumowicz
  • 774 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:2.0
  • Wersja:SkyPassion
  • KM:165
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:HB
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:36, 17.10.2010

Calzone nie jezdzilem jeszcze Acco w zime ale z doswiadczenia wiem ze w zime najszybciej silnik jak i wnetrze nagrzewa sie kiedy wlaczymy zamkniety uklad.
  • 0

Jest : Honda CBR 600 RR i inne... 

Była : Honda Accord 2.2 I-CTDI FL


#3 tafun

tafun
  • Forumowicz
  • 340 postów
  • Skąd:KRK
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Type-R
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:12, 17.10.2010

Wydaje mi się również, że klima i tak nie ruszy przy zamarzniętych szybach czyli minusowej temperaturze na zewnątrz.
Tak więc ważny jest tylko nawiew na szybę na maxa i ewentualnie zamknięty obieg, który wg mnie szybko doprowadzi do zaparowania i zaszronienia szyby od wewnątrz. No i kółko się zamyka.
Chyba jedyny ratunek to podgrzewana szyba. ;-)

m.
  • 0

#4 Mikolaj

Mikolaj
  • Forumowicz
  • 3396 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:146
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 20:51, 17.10.2010

malin, daj spokoj, forum jest tez po to zeby rozbijac gow.no na atom ;-)

zeby bylo na tematy to wg mnie guzik od szyby i temp HI, bez wylaczania klimy.
Z tym ze, u mnie w dieslu jest inaczej, bo jest system ogrzewania gazem.
  • 0

Accord i-CTDi Sport Sedan 2007
Jazz 1.4 ES 2002
CB600F Hornet 2009


#5 malin_f1

malin_f1
  • Forumowicz
  • 1165 postów
  • Skąd:Polska
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:52, 17.10.2010

kolosalna różnica będzie jak lewą ręką ustawisz temperaturę...
  • 0
F1

#6 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 20:56, 17.10.2010

calzone, piszą różne rzeczy w tych instrukcjach, że nieraz nie wiadomo co do czego.

Odmrażanie szyby:

AUTO (jeśli wcześniej nie włączone, to ważne bo nadal pozostałe funkcje których nie zmienisz będą automatyczne) - Temperatura HI (sam Ci się włączy obieg zamknięty) - przycisk "Szyba". Klimatyzacja obojętna (znaczy się nie ruszać), chyba że masz diesla, ale wtedy sam włączy.

Natomiast jak Ci zaparuje (i jak na AUTO nie chce odparować) to wtedy zwiększ przyciskiem dmuchawy na max, włącz klimatyzację na ON (niezależnie od temperatury - jak się da to załączy). Obieg oczywiście otwarty.

Co do klimy to w zimie i tak nie ruszy, chyba że w dieslu - tam jest inna konstrukcja i działa jak klimatyzacja w mieszkaniu z funkcją grzania - tzn. chodzi w drugą stronę i oddaje ciepło do wewnątrz auta. Benzyna tego nie ma.

Walczyłem z oboma tematami w VII (przed FL) i teraz w VIII i tak jest najskuteczniej. Choć szczerze powiem, że tylko kilka razy musiałem odparowywać auto - zawsze funkcja AUTO dawała sobie radę, najwyżej zwiększałem ręcznie obroty dmuchawy. Jak notorycznie paruje, a szyby od środka czyste to raczej gdzieś jest w aucie źródło wilgoci (np. stojąca woda, zawilgocone dywaniki itp.) - zarówno VII jak i VIII specjalnie nie parują w porównaniu do innych aut.
  • 0

#7 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 20:58, 17.10.2010

że ryzyko pojawienia się zaparowania przy stałych warunkach wilgotności pojawia się, gdy układ się ochładza, a nie ogrzewa.


dokładnie, więc jak pojawia się para to gdzieś jest w środku źródło wilgoci.

[ Dodano: 2010-10-17, 21:58 ]

Czyli z klimą ogrzeje się szybciej i efektywniej? A bez klimy gorzej, bo...?


Masz w moim poście - w dieslu jest inaczej.
  • 0

#8 malin_f1

malin_f1
  • Forumowicz
  • 1165 postów
  • Skąd:Polska
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:59, 17.10.2010

wg mnie guzik od szyby i temp HI, bez wylaczania klimy.
Z tym ze, u mnie w dieslu jest inaczej, bo jest system ogrzewania gazem.

Czyli z klimą ogrzeje się szybciej i efektywniej? A bez klimy gorzej, bo...?
(tylko proszę nie pisz o wilgoci, bo zakładamy że wnętrze jest suche).


użyj szarych komórek jak wnętrze może być suche jak masz ujemną temp wewnątrz i ty jesteś grzejnikiem i parujesz :mrgreen:
  • 0
F1

#9 tafun

tafun
  • Forumowicz
  • 340 postów
  • Skąd:KRK
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Type-R
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:08, 17.10.2010

Wydaje mi się również, że klima i tak nie ruszy przy zamarzniętych szybach czyli minusowej temperaturze na zewnątrz.
Tak więc ważny jest tylko nawiew na szybę na maxa i ewentualnie zamknięty obieg, który wg mnie szybko doprowadzi do zaparowania i zaszronienia szyby od wewnątrz. No i kółko się zamyka.
Chyba jedyny ratunek to podgrzewana szyba. ;-)

Nie widzę za bardzo powodu, dlaczego w suchym wnętrzu, w którym na zamkniętym obiegu zaczyna krążyć te samo suche powietrze, nagle miałaby się pojawić wilgoć osadzająca się na szybie. A tym bardziej nie widzę możliwości, by ta wilgoć miała zamarzać powodując szron. Przecież wnętrze zaczyna się nagrzewać, a nie ochładzać.

Z fizyki i zależności między wilgocią względną a bezwzględną wynika, że ryzyko pojawienia się zaparowania przy stałych warunkach wilgotności pojawia się, gdy układ się ochładza, a nie ogrzewa. To przerabialiśmy przecież przy parujących reflektorach. Mało tego, para w reflektorach znika wraz z ich ogrzewaniem, mimo iż tam nie działa żadna klima.


Auto jak stoi samotnie na parkingu to samo z siebie nie paruje. U mnie proces zaczyna się wtedy jak wejdę do środka i sam tam nachucham :-). Wilgoć bierze się od pasażerów. Zanim powietrze się nagrzeje do tego stopnia, że nie będzie zamarzać to wydalana z nas para wodna zatrzymuje się na szybach i zamarza od wewnątrz. Jesienią klima jakoś ratuje sytuację ale w zimie, kaplica. Nie raz już drapałem szybę od wewnątrz podczas jazdy. Taka jest moja teoria, bez uzasadnienia fizycznym wzorem.
m.
  • 0

#10 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 21:13, 17.10.2010

calzone, powiem wprost. Ja już nie rozumiem o co pytasz. Masz jasno wyjaśnione w moim poście też jak odmrozić szybę, nie tylko jak odparować. Rozumiem, że nie chodzi Ci o odparowanie, ok. Ale odmrażanie chyba jest oczywiste?
  • 0

#11 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 21:14, 17.10.2010

Otóż to. Od początku zakładam, że podchodzę do zimnego auta i mam zamiar wybrać taką opcję nagrzewania, by nagrzało się jak najszybciej i by puścił lód na zewnątrz - a zwłaszcza oblodzone szyby. W czasie nagrzewania nie mam zamiaru siedzieć środku, ani tym bardziej pakować tam rodziny :-D


Ok, to

Odmrażanie szyby:

AUTO (jeśli wcześniej nie włączone, to ważne bo nadal pozostałe funkcje których nie zmienisz będą automatyczne) - Temperatura HI (sam Ci się włączy obieg zamknięty) - przycisk "Szyba". Klimatyzacja obojętna (znaczy się nie ruszać), chyba że masz diesla, ale wtedy sam włączy.


  • 0

#12 m_ck

m_ck
  • Forumowicz
  • 44 postów
  • Skąd:Świetokrzyskie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Exe A/T
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: -1
Neutralna

Napisano 21:19, 17.10.2010

[quote name="rafal66"] calzone,
Co do klimy to w zimie i tak nie ruszy, chyba że w dieslu - tam jest inna konstrukcja i działa jak klimatyzacja w mieszkaniu z funkcją grzania - tzn. chodzi w drugą stronę i oddaje ciepło do wewnątrz auta. Benzyna tego nie ma.

[quote]

Mam rozumieć że co bym nie ustawił to klima sie nie załączy w minusowej temp ? Sprezarka nawet sie nie zakreci?
  • 0

#13 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 21:24, 17.10.2010

O jakim obiegu zamkniętym piszesz, skoro przycisk "Szyba" automatycznie załącza obieg OTWARTY? Spójrz na swoją instrukcję str. 226


ustaw temperaturę na HI to powinien włączyć zamknięty. W każdym razie tak najszybciej odmrozisz szyby i nagrzejesz wnętrze.

Mam rozumieć że co bym nie ustawił to klima sie nie załączy w minusowej temp ? Sprezarka nawet sie nie zakreci?


Dokładnie, oczywiście w benzynie.
  • 0

#14 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 21:44, 17.10.2010

Powiedzmy sobie szczerze. Ustawienie temperatury na HI nie powoduje automatycznie włączenia układu zamkniętego. Być może pomyliło ci się z sytuacją odwrotną, gdy w czasie upału rzeczywiście klimatronik może włączyć recyrkulację w celu szybszego schłodzenia wnętrza.


Możliwe.

Tymczasem spokojnie rzecz ujmując może się okazać, że to co się wydaje proste - wcale takie proste nie jest.


Ale założenie jest takie - odszronić szyby, przy okazji nagrzać wnętrze. Jeśli nie włącza się sam (choć byłem pewien że tak) to trzeba go włączyć. Powietrze jest pobierane z wnętrza, a wnętrze ogrzewane przy okazji rozmrażania szyb. To jest najszybsza metoda jeśli nie wsiedliście do auta i ono sobie się grzeje (ponoć to nie ekologiczne, ale sam tak robię w zimę :mrgreen: )
  • 0

#15 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 22:12, 17.10.2010

Czy lepiej, szybciej i efektywniej ogrzać wnętrze auta i usunąć zewnętrzne oblodzenie szyb gdy klima działa, czy bez klimy


ok, w Twoim przypadku, silnik benzynowy - klima się nie załączy (nawet jak na panelu będzie ON to sprzęgło sprężarki nie załączy się - do tego potrzeba dodatniej temperatury, bo sprężarka pracując w ujemnej nie będzie miała smarowania ze względu na zbyt niskie ciśnienie czynnika czy jakoś tak) więc nie ma różnicy czy będzie na ON czy na OFF czy w ogóle nic nie wyświetli.
W przypadku diesla oczywiście się załączy - ale to przez zupełnie inny układ klimatyzacji który ma funkcję grzewczą i pracuje wtedy w odwrotnym kierunku.

To że odmrażanie szyby wyłącza obieg zamknięty jest możliwe z jednego powodu. Jak uruchomisz samochód to od razu ruszasz - to zakładał jego producent (w niektórych krajach można dostać mandat za grzanie pustego samochodu na postoju). A jak wiemy siedząc w środku jesteśmy źródłem wilgoci itp. Ale Twojej sytuacji to nie dotyczy, bo zakładałeś że auto grzeje się puste.
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq