Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Rolka napinacza i pasek wielorowkowy 2.2 ictdi


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
141 odpowiedzi w tym temacie

#76 Mniwoj

Mniwoj
  • Forumowicz
  • 72 postów
  • Skąd:Krosno
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:17, 10.06.2015

Jeśli mogę dodać coś od siebie.

Jestem świeżo po wymianie paska, usunięciu zbędnej rolki i wymianie łożyska rolki napinacza.

Pasek założyłem Bosh 7PK1785 (cena 65 zł), a łożysko SKF Explorer 6303-2RSH/C3 (cena 16 zł).

W oryginale był długi pasek (po 150 kkm i 11 latach wyglądał dobrze, ale wiek go zdyskwalifikował) i łożysko NSK 6303-DUL18 (leciutki luzik miało).

Wymieniłem bez odkręcania nadkola. Musiałem tylko odkręcić dwie śrubki od blachy do której są włożone węże od klimy i wspomagania. Łatwo było odkręcić, a blacha blokowała dostęp do paska.

Do zluzowania napinacza użyłem klucza oczkowego wygiętego 14 (oczkowo-widlasty się nie nadał) z założoną rurką 1 1/2 cala.

Przy zakładaniu bardzo przydał się pomysł z wrzuceniem 4 biegu i lekkim popychaniu auta do tyłu z jednoczesnym naciąganiem paska na górne koło pasowe.

Wcześniej pasek był założony od dołu wg rysunku z instrukcji.

Wymiana w miarę łatwa. Wszystko chodzi OK. Znacznik nie jest idealnie w środku, ale w połowie kwadracika od krótkiego paska. Myślę, że z czasem się pasek odrobinkę naciągnie i znacznik będzie w środeczku.


  • 0

#77 gt4

gt4
  • Forumowicz
  • 33 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2.2
  • Wersja:i-CDTI Sport
  • KM:167 Speed Buster
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:22, 08.09.2015

Świetny temat i cenne porady, zastosowałem się do nich i wczoraj przeprowadzona została akcja, pozbycia się zbędnej rolki, wymiany łożyska w napinaczu i zmiana paska na krótszy. Oba łożyska były "zajechane", miały bardzo wyczuwalne opory toczenia i słyszalny szum. Bardzo Wam dziękuję za tę wiedzę. 

 

Uporać się jeszcze muszę z hałasującym alternatorem, już poprosiłem o rady w innym temacie. Pozdrowienia.


  • 0

#78 damian18wdz

damian18wdz
  • Forumowicz
  • 1115 postów
  • Skąd:Anglia Swansea
  • Silnik:2,2
  • Wersja:sport
  • KM:183km/419nm
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan/tourer
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 17:33, 07.10.2015

Panowie ten pasek bedzie odpowiedni ??http://www.ebay.co.u...tm/311447875031


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  • 0

#79 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 22:11, 07.10.2015

Tak, można założyć 7PK1790 - 1795.


  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#80 DIXON88

DIXON88
  • Forumowicz
  • 65 postów
  • Skąd:WWA/MANCHESTER
  • Silnik:2.2
  • Wersja:EX
  • KM:223km 511nm
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:19, 12.10.2015

Panowie szybkie pytanie .... Czy ten sie nadaje ???

http://vi.raptor.eba...t=1444665385528
  • 0

#81 damian18wdz

damian18wdz
  • Forumowicz
  • 1115 postów
  • Skąd:Anglia Swansea
  • Silnik:2,2
  • Wersja:sport
  • KM:183km/419nm
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan/tourer
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 19:21, 12.10.2015

Panowie szybkie pytanie .... Czy ten sie nadaje ???

http://vi.raptor.eba...t=1444665385528

jest to ten sam pasek o ktory pytalem post wyzej
  • 0

#82 Statom

Statom
  • Klubowicz
  • 7195 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 87
Wzorowa

Napisano 19:45, 12.10.2015

Hej :)
Ja bym polecał jednak OEM czyli Bando... u mnie Conti szybko (po miesiącu) zaczął popiskiwać...

Pozdrawiam
Tomek


wysłane z fona
  • 0

#83 DIXON88

DIXON88
  • Forumowicz
  • 65 postów
  • Skąd:WWA/MANCHESTER
  • Silnik:2.2
  • Wersja:EX
  • KM:223km 511nm
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:27, 12.10.2015

jest to ten sam pasek o ktory pytalem post wyzej


Sorry nie zaczaiłem tego. Tylko ze twoj leci z Francji a ten jest na miejscu w EuroCarParts :)
Orientowałes się może ile kosztuje oem w servisie ???


Hej :)
Ja bym polecał jednak OEM czyli Bando... u mnie Conti szybko (po miesiącu) zaczął popiskiwać...
Pozdrawiam
Tomek
wysłane z fona


Dzieki wielkie :)
Damian zamówiłes ten pasek z linka???
  • 0

#84 damian18wdz

damian18wdz
  • Forumowicz
  • 1115 postów
  • Skąd:Anglia Swansea
  • Silnik:2,2
  • Wersja:sport
  • KM:183km/419nm
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan/tourer
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 20:29, 12.10.2015

Sorry nie zaczaiłem tego. Tylko ze twoj leci z Francji a ten jest na miejscu w EuroCarParts :)
Orientowałes się może ile kosztuje oem w servisie ???



Dzieki wielkie :)
Damian zamówiłes ten pasek z linka???

tak zamowilem ten z linka jeszcze nieprzyszedl bo tak jak pisales leci z Francji heh ale sie mi niespieszy ;)
Niewiem niepytalem ile w serwisie kosztuje
  • 0

#85 DIXON88

DIXON88
  • Forumowicz
  • 65 postów
  • Skąd:WWA/MANCHESTER
  • Silnik:2.2
  • Wersja:EX
  • KM:223km 511nm
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:32, 12.10.2015

http://www.amazon.co...d_pd_automotive

A slyszał ktoś o tej firmie ??
  • 0

#86 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 11:23, 13.10.2015

http://www.amazon.co...d_pd_automotive

A slyszał ktoś o tej firmie ??

 

Tanie włoskie paski, możesz zainwestujesz jednak w coś lepszego jak japońskie Bando albo chociaż Gates ? ;)


  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#87 DIXON88

DIXON88
  • Forumowicz
  • 65 postów
  • Skąd:WWA/MANCHESTER
  • Silnik:2.2
  • Wersja:EX
  • KM:223km 511nm
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:51, 13.10.2015

Kupilem dzisiaj ten DAYCO bo taki byl w sklepie :) zobaczymy jak dlugo wytrzyma. Zrobie taki test trwałosci .... Nastepny bedzie oem jezeli ten zrobi szybka wysiadke .
Na pudelku jest napisane MADE IN ITALY... :)
  • 0

#88 wrc

wrc
  • Forumowicz
  • 1400 postów
  • Skąd:Schwäbisch Hall
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 13:58, 08.11.2015

Ja mam juz od dawna dayco 7pk1790 i nie wiem jakie by niby mialy byc problemy (tez jest wloski). Jako rolki sa zdrowe to i pasek bedzie zdrowy. Nie ma potrzeby stosowania bando czy paska z aso. Bando ma sens kupowac do paskow klinowych jednoklinowych (jest inny kat jak w paskach conti), ale takowego paska acco 2.2 nie ma. W przypadku paskow 7PK geometria paska jest taka sama, dla zainteresowanych polecam lekture normy. pozdr

Btw. zawsze mam jeden pasek w schowku. Robie czesto dlugie trasy, i gdyby pasek pekl to darmowa pomoc drogowa dostane w niedziele, ale paska nie bedzie mial nikt od reki. Wiadomo ze jak peknie to w deszczu i zimnie, wiec sam nie bede z tym walczyl. 


Użytkownik wrc edytował ten post 14:01, 08.11.2015

  • 0
pozdrawiam
kliknij aby zobaczyc srebrny turboklekot WRC

#89 podlez

podlez
  • Forumowicz
  • 856 postów
  • Skąd:W-w
  • Silnik:2.2
  • Wersja:CN2
  • KM:170
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 12:28, 09.11.2015

ale pasek nie pęka nagle. Ja miałem kilka przypadków, że pasek szedł w zdłuż, ale ani razu nie walnął mi w poprzek.

Co ile paski się wymenia? 60tys? Jak sie wymienia reguralnie i dobrze nałoży i napnie to nie ma opcji by pękł, no chyba, że ma wadę fabryczną.


  • 0

#90 wrc

wrc
  • Forumowicz
  • 1400 postów
  • Skąd:Schwäbisch Hall
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 19:10, 09.11.2015

Jezeli pytasz wg hondy to jest to wiecej, nie chce teraz wymyslac o ile wiecej, ale na bank nie jest to 60 tys.km. Jak piszesz pasek poddawany regularnej kontroli nie peknie ot tak bez uprzedzenia, ale ze wzgledu na niska cene mam go w aucie, a raczej mialem bo dzis auto razem z paskiem odjechalo na Wegry do nowego wlasciciela. pozdr


Użytkownik wrc edytował ten post 19:10, 09.11.2015

  • 0
pozdrawiam
kliknij aby zobaczyc srebrny turboklekot WRC




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq