Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

silnik F20B3 i uszczelniacz wału


  • Zaloguj siÄ™, aby dodać odpowiedź
9 odpowiedzi w tym temacie

#1 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8879 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 111
Wzorowa

Napisano 18:27, 09.10.2010

Wywaliło mi uszczelniacz wału od strony rozrządu i pojawia się pytanie. Robił ktoś już coś takiego? Jak wygląda sprawa wymiany?
Chodzi o to, że nie przejechałem za daleko - olej jeszcze był na bagnecie, kontrolka normalnie gaśnie. Ale pytanie polega na tym, co innego mogło polecieć.

W poniedziałek ściągam auto do mechanika i będziemy dłubać, ale jestem ciekaw czy uszczelniacz ma jakieś zabezpieczenie. czy po prostu jest wciśnięty i nie ma żadnego innego zabezpieczenia.
Od samego kupna pociła się uszczelka miski tak jakby z tej strony. Czy możliwe, że uszczelniacz puszczał, bo się wysunął i całkiem go wypluło?

Od razu dla wyjaśnienia - rozrząd był robiony - ma jakieś 10 tyś. Wymienione wszystko - rolki, paski, pompa. Mechanik który to robił nic nie zauważył. Przynajmniej tak twierdzi.
  • 0

#2 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 07:19, 10.10.2010

Uszczelniacz jest wciskany
  • 0

#3 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8879 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 111
Wzorowa

Napisano 15:55, 10.10.2010

ale czy oprócz mocowania na wcisk, jest jakaś dodatkowa osłonka?
  • 0

#4 williams

williams
  • Forumowicz
  • 150 postów
  • SkÄ…d:Pabianice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:EXi
  • KM:150-
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:CA5
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 07:21, 11.10.2010

Może być pierścień segera, ale wątpię.
  • 0

#5 pentaq

pentaq
  • Forumowicz
  • 45 postów
  • SkÄ…d:Ciecin
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Klops
  • KM:a kto to wie...
  • Paliwo:PB
  • Rok:1994
  • Nadwozie:CE2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:18, 11.10.2010

zabezpieczeniem jest sprezynka od wewnÄ…trz
  • 0
Próbuje spełniać marzenia.

#6 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8879 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 111
Wzorowa

Napisano 11:36, 11.10.2010

pentaq, sprecyzuj może gdzie jest ta sprężynka.
Bo to, że uszczelniacz ma sprężynkę, to wiem - i nie jest to żadne zabezpieczenie przed wysunięciem uszczelniacza.

Poza tym - interesujÄ… mnie tylko pewne informacje a nie przypuszczenia.
  • 0

#7 accord034

accord034
  • Klubowicz
  • 3481 postów
  • SkÄ…d:Wilkowice, Bielsko
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:200 i troszki
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 22
Super

Napisano 11:57, 11.10.2010

To że uszczelniacze są tylko na "wcisk" to pewna informacja
  • 0

#8 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8879 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 111
Wzorowa

Napisano 12:27, 11.10.2010

tyle to ja wiem - ale np w przypadku wałka rozrządu, to oprócz uszczelniacza jest dodatkowa osłona, która "oddziela" uszczelniacz od rozrządu.
Tak jak pisali koledzy - może być seger, może być taka osłona jak napisałem, może być dodatkowa metalowa osłona wciskana w otwór gdzie wciska się uszczelniacz.
Takie przypadki znam - chciałem się tylko dowiedzieć, bo jeśli jest seger, to pasowało by go wymienić od razu.

wszystkiego siÄ™ dowiem jak rozbiorÄ™.
  • 0

#9 pentaq

pentaq
  • Forumowicz
  • 45 postów
  • SkÄ…d:Ciecin
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Klops
  • KM:a kto to wie...
  • Paliwo:PB
  • Rok:1994
  • Nadwozie:CE2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:48, 12.10.2010

rozberałem tych silników trochę, tych uszczelniaczy wymieniłem kilkanaście... także nie pitol mi tutaj o niesprawdzonych informacjach. jest na wcisk po zewnętrznej, a sprezynka po wewnętrznej. żadnych segerów nie ma, bo jak bys je wyjął?
  • 0
Próbuje spełniać marzenia.

#10 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8879 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 111
Wzorowa

Napisano 14:36, 12.10.2010

Kolego pentaq, nie wiem dlaczego poczułeś się urażony. Prośba była ogólna i do wszystkich - o sprawdzone informacje.
Jeśli rozbierałeś, to bardzo dobrze. Za informację o braku dodatkowych zabezpieczeń dziękuję.

A uściślając - sprężynka na uszczelniaczu nie służy do zabezpieczenia przed wysunięciem, ale do utrzymania odpowiedniego docisku gumki (wargi) uszczelniacza do wału nie tylko zaraz po montażu, ale w miarę twardnienia materiału.

Dziękuję za wszystkie informacje.
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq