Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Zamiast ABS - VSA


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
7 odpowiedzi w tym temacie

#1 Mniwoj

Mniwoj
  • Forumowicz
  • 72 postów
  • Skąd:Krosno
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:59, 08.10.2010

Mam Accorda z 2004 roku i niestety fabryka nie wyposażyła go w VSA, a tylko w ABS. Przeglądając manuale, zauważyłem, że wersja z VSA różni się od mojej tym, że w skrzynce bezpieczników ma układ wyglądający jak przekaźnik z napisem VSA. Dokładnie w tym samym miejscu i tak samo wyglądający tylko z napisem ABS, ma moja bryczka.
Teoretycznie od strony technicznej - czujniki, zaciski, pompa, itd. - zarówno ABS jak i VSA wyglądają tak samo, różnią się tylko elektroniką. Czy zatem jest możliwe wyjęcie z mojego auta układu ABS i w jego miejsce włożenie układu VSA? I czy taki manewr przyniesie pożądany skutek?
Może ktoś już tego próbował?
  • 0

#2 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 21:15, 08.10.2010

Teoretycznie od strony technicznej - czujniki, zaciski, pompa, itd. - zarówno ABS jak i VSA wyglądają tak samo, różnią się tylko elektroniką.


A sprawdzałeś po numerach części w EPC? Bo tylko takim zestawieniem uzyskasz pewność w różnicach wersji z i bez VSA. Na logikę może się różnić pompa ABS (nie hamulcowa) ze względu na system stabilizacji toru jazdy (przyhamowujący tylne koła) i oprogramowanie silnika (ze względu na kontrolę trakcji - w Twoim przypadku zmniejszenie dawki paliwa kiedy koła zaczynają buksować). Z oprogramowaniem silnika może być gorzej, bo w EPC masz numer hardware, a nie wiadomo co oni tam wgrywają.
  • 0

#3 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 20:04, 17.10.2010

ale jeszcze sie zastanow.
U mnie siadlo vsa swiecilo sie caly czas.
Diagnoza : wymiana pompy hamulcowej razem z czujnikiem vsa
koszt : 6400 pln.
no i tyle.
jeszcze jedna rzecz do psucia sie.
a co do tego jaki model masz to poszukaj sobie po numerze vin bodajze 3 cyfra numeru mowi z jakim modelem mamy do czynienia i czy ma vsa czy nie ma.
  • 0

#4 muzyczka

muzyczka
  • Partner HAKP
  • 2946 postów
  • Skąd:Warszawa , LHR
  • Silnik:k24
  • Wersja:Executive AT
  • KM:strojenie
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 40
Super

Napisano 07:13, 20.10.2010

Mam Accorda z 2004 roku i niestety fabryka nie wyposażyła go w VSA, a tylko w ABS. Przeglądając manuale, zauważyłem, że wersja z VSA różni się od mojej tym, że w skrzynce bezpieczników ma układ wyglądający jak przekaźnik z napisem VSA. Dokładnie w tym samym miejscu i tak samo wyglądający tylko z napisem ABS, ma moja bryczka.
Teoretycznie od strony technicznej - czujniki, zaciski, pompa, itd. - zarówno ABS jak i VSA wyglądają tak samo, różnią się tylko elektroniką. Czy zatem jest możliwe wyjęcie z mojego auta układu ABS i w jego miejsce włożenie układu VSA? I czy taki manewr przyniesie pożądany skutek?
Może ktoś już tego próbował?


ABS jest we wszystkich modelach a VSA dodatkiem. Masz wersję sport dlatego nie masz VSA bo jak byś strzelił bączka jakbyś miał VSA ???
Możesz mieć inny modulator ABS/ VSA czyli to przy prawym przednim nadkolu

zarówno ABS jak i VSA wyglądają tak samo, różnią się tylko elektroniką

i pewnie jak byś zajechał do serwisu to Ci powiedzą 9000zł bo pół auta trzeba wymienić: modulator, wiązki skrzynkę bezpieczników, licznik, przeprogramować ECU itd :mrgreen:

[ Dodano: 2010-10-20, 08:21 ]

ale jeszcze sie zastanow.
U mnie siadlo vsa swiecilo sie caly czas.
Diagnoza : wymiana pompy hamulcowej razem z czujnikiem vsa
koszt : 6400 pln.
no i tyle.
jeszcze jedna rzecz do psucia sie.


z ta pompa to Cię naciągnęli pewnie sami o tym w serwisie nie wiedząc :) bo w manualu który mają jest napisane jeśli VSA się świeci a czujniki sprawne to wymienić modulator.... ja bym na początku czujniki posprawdzał i wiązki bo brak masy może też spowodować złą pracę, według serwisówki trzeba wymienić modulator jak kosztuje to 6400zł to ja już na modulatorze 13 tys jestem do przodu :mrgreen:
  • 0

#5 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 17:26, 23.11.2010

Pytanie do znawcow - czy w VII sa czujniki indukcyjne czy hallotrony? Jezeli indukcyjne, to trzeba mocno zakrecic aby pojawilo sie napiecie? Pozdrawiam.
  • 0

#6 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 17:29, 23.11.2010

w sportach był VSA w std (chyba???)
  • 0

#7 mwaw

mwaw
  • Forumowicz
  • 33 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2,2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:59, 29.11.2010

w sportach był VSA w std (chyba???)


chyba tylko 2.0 sport i comfort nie miały vsa w std (do liftu)
  • 0

#8 klosz007

klosz007
  • Forumowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 23:00, 29.11.2010

VSA jest bardziej skomplikowaną wersją ABS - pompa/modulator jest zupełnie inny - ma inny układ sterujący, poza tym zespół ma więcej zaworków sterowanych elektrycznie (chyba 10 a nie 4) bo np. może hamować kołami bez naciskania pedału hamulca przez kierowcę. Z innych różnic to np. przy VSA jest czujnik położenia kierownicy. Nie liczę oczywistości typu wyłącznik VSA.
VSA poza tym współpracuje z ECU - VSA może np. obniżyć moc silnika żeby ograniczyć poślizg kół przy ruszaniu. Tak, że wymiana ABS na VSA nie wydaje się sprawą trywialną.
  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq