Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Skręcanie koła kierownicy przy przyspieszaniu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
13 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 22:29, 19.09.2010

Witam, temat ściągania był już maglowany, więc coś innego. Zauważyłem, iż przy przyspieszaniu przekrzywia mi kierownice w prawo. Geometria zrobiona w ASO, nowe opony Goodyear ( na innych to samo ). Dodam iż samochód ma lekko przekrzywioną kierownice w prawo i nikt nie umie jej ustawić na dłużej prosto, a ściąga nawet na idealnie prostej nawierzchni.. z góry dziękuje za pomoc.
  • 0

#2 Mariusz439

Mariusz439
  • Forumowicz
  • 250 postów
  • Skąd:potrójne miasto
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:31, 20.09.2010

Jedz do dobrego warsztatu z geometria i niech Ci zmierzą kąty - jest coś takiego, że suma kilku wielkości na jednym kole powinna być stała. U mnie magik pomierzył i nie zgadzało się - werdykt: prawdopodobnie lekko skrzywiona zwrotnica.
Objawy to ściąganie - im większa prędkość tym bardziej w lewo. Żeby to kontrować, kiere musisz przekrzywiać w prawo.
  • 0
:arrow: :arrow: :arrow: :arrow: :arrow:

#3 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 10:40, 20.09.2010

robiłem geometrie w 2 zakładach niezależnych i potem a ASO w Piasecznie powiedzieli, że to wina opon. Zmieniłem opony na nowe i to samo. Czytając forum zauważyłem, że ściąganie to problem chyba tego modelu i chyba już nic z tym nie zrobi. O ile do lekko przekrzywionej kierownicy już się przyzwyczaiłem ( w pienia mnie to niesamowicie ) to teraz zauważyłem ze to nie problem ustawienia równo koła kierownicy, tylko ta kierownica przekrzywia się podczas przyspieszania, jak odpuszczam gaz wraca na swoje miejsce.
  • 0

#4 Mariusz439

Mariusz439
  • Forumowicz
  • 250 postów
  • Skąd:potrójne miasto
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:58, 20.09.2010

robiłem geometrie w 2 zakładach niezależnych i potem a ASO w Piasecznie powiedzieli, że to wina opon. Zmieniłem opony na nowe i to samo. Czytając forum zauważyłem, że ściąganie to problem chyba tego modelu i chyba już nic z tym nie zrobi. O ile do lekko przekrzywionej kierownicy już się przyzwyczaiłem ( w pienia mnie to niesamowicie ) to teraz zauważyłem ze to nie problem ustawienia równo koła kierownicy, tylko ta kierownica przekrzywia się podczas przyspieszania, jak odpuszczam gaz wraca na swoje miejsce.


no właśnie. A mierzyli Ci te zależność miedzy poszczególnymi kątami czy tylko na kompa wrzucili?
  • 0
:arrow: :arrow: :arrow: :arrow: :arrow:

#5 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 11:25, 20.09.2010

dali mi wydruk, wszystko na zielono CZYLI OK
  • 0

#6 Mariusz439

Mariusz439
  • Forumowicz
  • 250 postów
  • Skąd:potrójne miasto
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:06, 20.09.2010

dali mi wydruk, wszystko na zielono CZYLI OK


no to teraz trzeba by kogos kto wie dokladnie jak wyglada komputerowy pomiar zbieznosci - czy machina mierzy też zależności między kątami.
Ja uczeszczam do speca, ktory z koputerow nie korzysta :)
  • 0
:arrow: :arrow: :arrow: :arrow: :arrow:

#7 Jarek

Jarek
  • Klubowicz
  • 7399 postów
  • Skąd:Dębica i okolice
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 43
Super

Napisano 13:53, 20.09.2010

Witam, temat ściągania był już maglowany, więc coś innego. Zauważyłem, iż przy przyspieszaniu przekrzywia mi kierownice w prawo. Geometria zrobiona w ASO, nowe opony Goodyear ( na innych to samo ). Dodam iż samochód ma lekko przekrzywioną kierownice w prawo i nikt nie umie jej ustawić na dłużej prosto, a ściąga nawet na idealnie prostej nawierzchni.. z góry dziękuje za pomoc.


a co dzieje się przy normalnej jeździe ze stała prędkością - czy jak puścisz kierownice to tez ściąga ?
nie bardzo rozumiem co to znaczy że Dodam iż samochód ma lekko przekrzywioną kierownice w prawo i nikt nie umie jej ustawić na dłużej prosto - czy po ustawieniu przedniej geometrii i wyprostowaniu kierownicy po czasie sama się przestawia ?
  • 0

#8 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 14:17, 20.09.2010

kierownica lekko przekrzywiona w prawo, tuż po ustawieniu geometrii było ok po krótkim czasie kierownica wróciła do przekrzywienia- - ok 2 cm
  • 0

#9 Jarek

Jarek
  • Klubowicz
  • 7399 postów
  • Skąd:Dębica i okolice
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 43
Super

Napisano 17:33, 20.09.2010

zastanawiam się czy warsztat który wykonywał geometrie sprawdził Ci zawieszenie ...
bo podejrzewam, że dolegliwość ściągania leży po stronie zawieszenia - jakaś tuleja metalowo-gumowa może sworzeń wahacza. Wnioskuje to stąd że skoro po geometrii kierownica jest prosta, a po krótkim czasie jest już źle, a w dodatku ściąga Cię na jedna ze stron to musi być gdzieś luz.
Tak więc uważam że powinieneś dokładnie, bardzo dokładnie sprawdzić wszystko co ma związek z zawieszeniem
  • 0

#10 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 20:08, 20.09.2010

znajomy mechanik z ASO VW mówi, że to problem gdzieś na elementach gumowych zawieszenia- wyrobione gumy z jednej strony uginają się mocniej pod naciskiem przy przyspieszaniu. Na szarpakach wyszło, że do wymiany końcówka drążka. Co wymienić jeszcze żeby mieć pewność, że będzie ok ? i nie robić co chwile geometrii ...
  • 0

#11 Jarek

Jarek
  • Klubowicz
  • 7399 postów
  • Skąd:Dębica i okolice
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 43
Super

Napisano 20:12, 20.09.2010

powtarzam co za .... robi geometrie na niesprawnym zawieszeniu
to oszustwo !
sprawdzenie zawieszenia to podstawa przed geometrią - fachowcy kur.....
  • 0

#12 accord034

accord034
  • Klubowicz
  • 3481 postów
  • Skąd:Wilkowice, Bielsko
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:200 i troszki
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 22
Super

Napisano 23:15, 20.09.2010

powtarzam co za .... robi geometrie na niesprawnym zawieszeniu
to oszustwo !
sprawdzenie zawieszenia to podstawa przed geometrią - fachowcy kur.....


Racja Jarek. Ustawi taki zbieżność bez sprawdzenia zawieszenia i czeka na kolejną wizytę
  • 0

#13 michael79

michael79
  • Forumowicz
  • 158 postów
  • Skąd:TST/WOT/WT
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lancer Sport/Intense + T z EVO
  • KM:136 do ok. 180
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Wagon
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:50, 26.09.2010

znajomy mechanik z ASO VW mówi, że to problem gdzieś na elementach gumowych zawieszenia- wyrobione gumy z jednej strony uginają się mocniej pod naciskiem przy przyspieszaniu. Na szarpakach wyszło, że do wymiany końcówka drążka. Co wymienić jeszcze żeby mieć pewność, że będzie ok ? i nie robić co chwile geometrii ...


Nie da się ustawić geometrii przy zużytym zawieszeniu, prawdopodobnie cię naciągnęli. Na szarpakach nie da się przy przednim zawieszeniu w ACCO sprawdzić wszystkiego. Np. nie wyjdą górne wahacze, które się sprawdza na podnośniku, żeby nie były obciążone. Właśnie przy wybitych tulejach górnych wahaczy (które nie zawsze słychać) jest takie nasilające się ściąganie albo przy mocno zużytej końcówce drążka właśnie, choć wtedy mniej odczuwalnie.

Daj namiar na warsztat to będziemy omijać.
  • 0

#14 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 21:07, 02.10.2010

wymieniłem końcówkę drążka kierowniczego i pomogło, co więcej ustapiło drganie kierownicy pow. 120km ( myślałem, że to żle wyważone felgi ). Dziękuję za pomoc :)
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq