Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Shift Light / VTEC Light


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
18 odpowiedzi w tym temacie

#1 ampimax

ampimax
  • Forumowicz
  • 183 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:oem
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:30, 14.09.2010

Interesuje mnie możliwość podłączenia Shift lighta i vtec light. Szukałem trochę na forach i znalazłem na forum civica że trzeba się podpiąć pod komputer. Może ktoś już robił podobną operację albo ma materiały na ten temat. Co o tym sądzicie? Za wszelkie podpowiedzi będę wdzięczny.
  • 0

#2 Kitos

Kitos
  • Forumowicz
  • 149 postów
  • Skąd:Kraków
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:55, 14.09.2010

Podpinałem u siebie pod kompa. Niestety w VI gen pierwszy sygnał z zaworu VTEC leci już przy 2.5k rpm więc bez sensu.
A taki wypasiony VTEC light mogłem mieć.. eh

W VIg wystarczyło ze schematu znaleźć odp przewód, drugi masa i już.
  • 0
"The faster you go, the shorter you are. "

#3 ampimax

ampimax
  • Forumowicz
  • 183 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:oem
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:02, 14.09.2010

No właśnie podobnie jest w starszych civic. Ale nie mogę znaleść tego dla accorda VII i dla TSX'a też. Fajny Bajer ale mniej użyteczny niż Shift Light. Ale za niego to już nie wiem jak się zabrać. Nie chcę kupować oddzielnego obrotomierza, tylko chcę dołożyc same światełko.
  • 0

#4 Kitos

Kitos
  • Forumowicz
  • 149 postów
  • Skąd:Kraków
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:06, 14.09.2010

Na upartego zrobisz VTEC light podobnie jak SHIFT light. Tylko sygnał załączenia VTECa będzie taki "udawany" czyli nie będzie podany z kompa, a na żywca ustawiony pokrętłem do wybranych obrotów.
  • 0
"The faster you go, the shorter you are. "

#5 ampimax

ampimax
  • Forumowicz
  • 183 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:oem
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:16, 14.09.2010

no właśnie, tylko ja nie wiem jak shift lighta zrobić? Jak i gdzie się podpiąć?
  • 0

#6 Kitos

Kitos
  • Forumowicz
  • 149 postów
  • Skąd:Kraków
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:30, 14.09.2010

em nie wiem... niech się jakiś spec od elektroniki wypowie, na pewno tu jakiś jest

a jak nie ma w co na taka ilość użytkowników wątpię, to gógle gógle i jeszcze raz gógle ;)
  • 0
"The faster you go, the shorter you are. "

#7 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 14:59, 15.09.2010

ampimax,

po pierwsze musisz się zastanowić co ma oznaczać zaświecenie się "VTEC light". Bo jak zmianę krzywki, czyli faktyczną pracę vtec'a to by Ci się zapalał w K20A6 przy 3000rpm (przy 2800 dokładnie), a chyba nie o to chodzi. Za to można się podpiąć (teoretycznie) to przełącznika klap w kolektorze dolotowym - on się przełącza przy 4500rpm i pewnie pociągnąć z tego sygnał byłoby łatwiej niż z rzeczywistego vtec'a.

Co do shift lighta, to komp raczej tego nie obsługuje (zakładam, że powinien się zapalać gdzieś przy 6500 żeby zdążyć zmienić bieg przed odcinką przy 7000. Przy tych obrotach raczej żaden dodatkowy sygnał się nie aktywuje - może jakoś w obwód obrotomierza by się dało ale tu już moja wiedza się kończy.
  • 0

#8 Kitos

Kitos
  • Forumowicz
  • 149 postów
  • Skąd:Kraków
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:14, 15.09.2010

Z tego co ja kojarzę, to się wpinasz w kable od cewki i już w shift lightcie regulujesz w którym momencie ma się zaświecić.
Najprościej to kup to w necie ze schematem co gdzie jak i po problemie.
  • 0
"The faster you go, the shorter you are. "

#9 ampimax

ampimax
  • Forumowicz
  • 183 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:oem
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:49, 15.09.2010

Z VTEC'iem to baradziej taki bajer. Ale Shift light już jest bardziej przydatny, nie sądziłem że moga być z tym takie problemy. wymyśliłem że może było by łatwiej kupić obrotomież z shift lightem. Podpiąć go i ustawić na nim moment zapalania się diody, ukryć go gdzieś pod deską roździelczą a dodatkowy przewód z diodą wyprowadzić koło zegarów. jakoś ładnie to zamontować i może by działało.
  • 0

#10 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 20:29, 15.09.2010

Podpiąć go i ustawić na nim moment zapalania się diody, ukryć go gdzieś pod deską roździelczą a dodatkowy przewód z diodą wyprowadzić koło zegarów. jakoś ładnie to zamontować i może by działało.


Możesz go wypruć z obudowy i ukryć gdzieś samą płytkę z elektroniką. Pytanie ile kosztuje taki najtańszy sprzęt (bo wygląd w takim przypadku będzie nieistotny).
  • 0

#11 ampimax

ampimax
  • Forumowicz
  • 183 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:oem
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:44, 16.09.2010

znalazłem takie nawet za 130zł. Więc warto spróbować. Tylko miałem nadzieję że będzie jakaś łatwiejsza droga.
  • 0

#12 Karbala

Karbala
  • Forumowicz
  • 526 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:217
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 42
Super

Napisano 20:25, 14.11.2011

no właśnie jak ktoś wie co i jak zrobić żeby efekt był podobny do tego co na filmie....?

http://www.youtube.c...l&v=kc6clEbBxus
  • 0

No Red Line no Fun :)


#13 pegal

pegal

    pegal

  • Forumowicz
  • 1802 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 20:52, 14.11.2011

Rozkręcić zegary, odnaleźć żaróweczkę oświetlajacą końcówkę skali obrotomierza, znaleźć ścieżkę zasilającą tę żaróweczkę + zasilania. Odciąć tę ścieżkę aby żarówka nie miałą zasilania - ale tak aby pozostawić masę czyli minus. Pociągnąć od zaworu VTEC pojedynczy kabelek do kabiny, wprowadzić go do panelu zegarów i podlutować do tej odcietej od plusa ścieżki. I już. Piszę ogólnikowo bo nie rozkręcałem nigdy całkowicie panelu z zegarami ale idea jest jedna - trzeba tylko wdrożyć technologię ;-)
  • 0
MaxLife RULEZ !!!

#14 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2935 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 20:57, 16.11.2011

w jaki sposób ma to zmienić podświetlenie zegarów w momencie uruchomienia zaworu vtec? :roll:

sznurek
  • 0

#15 ylem

ylem
  • Forumowicz
  • 13 postów
  • Skąd:Ostrów Maz
  • Silnik:1,8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:16, 17.11.2011

Również zagłębiałem się w ten temat, jedne z najlepszych rozwiązań znalazłem za http://www.shiftlight.pl/
2 diody i mamy 2 w jednym.
przez zimę się wstrzymuję - może uda się zrobić VTEC light bez tego.
  • 0
Nigdy nie kłóć się z idiotą!!! Sprowadzi cie do swojego poziomu i pokona doświadczeniem.
http://www.accordklu...pic.php?t=35134




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq