Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Stożek K&N - metody czyszczenia


Ten temat został zarchiwizowany. Oznacza to, że nie możesz dodać do niego odpowiedzi.
16 odpowiedzi w tym temacie

#1 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 20:49, 16.12.2008

I ja już mam stożek K&N :-P
Problem jest taki, że dostałem go od kumpla,który wcześniej kupił go razem z fiatem brava (tam był zamontowany). Nie wiem czy mogę go do siebie włożyć, kumpel mówi że on jest uniwersalny dla silników do pojemności 2.0 litra.
Poza tym leżał u niego w piwnicy dwa lata nieużywany i jest cały zasyfiony.
Pytanie jak go wyczyścić? Trzeba kupić zestaw do czyszczenia oraz olejek do nasączania?
No i mam sam stożek bez rury, więc musiałbym dokupić samą rure, chyba że ktoś ma inne rozwiązanie?? :roll:
Myślałem nad zakupem tej długiej rury,aby stożek dać odrazu odseparowany od ciepłego powietrza z silnika.

Wymiary tego stożka:
Średnica wejścia to 70mm
Wysokość - 105mm
Średnica dołu - 130mm
Średnica góry - 88mm

A oto fotki:

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika


P.S. A może ktoś z szanownych forumowiczów z mazowieckiego jest w stanie mi wyczyścić ten stożek oraz go nasączyć olejkiem - oczywiście za bezalkoholowe :drinking: bo chce wogóle zobaczyć jak to będzie działało.

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#2 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 22:29, 16.12.2008

no musisz mieć zestaw do czyszczenia tak dla świętego spokoju , lepiej nie kombinować z różnymi środkami tylko użyć tego co poleca producent co do dolotu najlepiej i najprościej , choć nie zawsze , kupić dedykowaną aluminiową do tego modelu ale możesz kombinować z oryginalną gumową lub z kibelrurakami tu masz duże pole manewru dodam że ten filterek jest bardzo zajechany nawet lekko zabrudzony powinien mieć czerwoną barwę , ten jest czarny będziesz musiał go bardzo dokładnie umyć , najlepiej dwukrotnie jak będzie czarna woda

#3 kiziol

kiziol
  • Forumowicz
  • 504 postów
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 10:43, 17.12.2008

Na początek powinieneś umyć go delikatnie wodą z mydyłkiem - aż odzyska (a przynajmniej w pewnym stopniu) swoją barwę.
Dołączona grafika

Następnie po dokładnym umyciu dokładnie musisz go wysuszyć i dopiero wtedy za pomocą specjalnych środków (np. zestaw K&N) nawilżyć (naoliwić), aby cała powierzchnia filtra była nasączona preparatem równomiernie - pamiętaj też aby nie przesadzić z oliwką, żeby nie kapało z niego.
Nareszcie szczęśliwy tatuś - mam zdrowe i silne bliźniaki !!

#4 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 13:06, 17.12.2008

Na początek powinieneś umyć go delikatnie wodą z mydyłkiem - aż odzyska (a przynajmniej w pewnym stopniu) swoją barwę.


Wodą z mydłem można to ustrojstwo myć?

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#5 Blade

Blade
  • Forumowicz
  • 590 postów
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 15:53, 17.12.2008

Kup zesaw K&N do mycia filtrów - jest tam specjalny preparat do rozpuszczania / zmywania syfu oraz sam olejek

#6 kiziol

kiziol
  • Forumowicz
  • 504 postów
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 18:18, 17.12.2008

Seth spokojnie możesz użyć wody z mydełkiem i delikatnie przemyć. Nie mówię ci abyś go wyprał w tej wodzie.

Środki czyszczące np. firmy K&N lepiej użyć później, zresztą spróbuj może sobie poradzą od razu z takim brudem.
Powodzenia :ok
Nareszcie szczęśliwy tatuś - mam zdrowe i silne bliźniaki !!

#7 Blade

Blade
  • Forumowicz
  • 590 postów
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 09:38, 18.12.2008

Bardzo ważne: jak płuczesz wodą to lej ją jedynie od czystej strony filtra :!:

#8 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 09:42, 18.12.2008

Bardzo ważne: jak płuczesz wodą to lej ją jedynie od czystej strony filtra :!:

Czyli od środka tak? To wkońcu mogę go najpierw umyć wodą z mydłem i potem środkiem do czyszczenia?
A jak potem się nasącza oliwką? Po prostu polewa?

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#9 Blade

Blade
  • Forumowicz
  • 590 postów
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 10:40, 18.12.2008

zrob tak:

miska z ciepłą wodą i mydłem (chociaż o mydle powiedział Kizioł więc jak cos to na niego - normalnie instrukcja mowi o namaczaniu w preparacie K&N) i wkladasz do niej ten filtr ale tej wody musi być tyle zeby tylko go zamoczyć - syf od dolnej strony => tak zeby nie "przepłynął" na właściwą. A później srodek czyszczący K&N.

i płuczesz wodą.

Nie wolno uzywać sprężonego powietrza, benzyny itd.


i na koncu suszysz.

#10 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 11:02, 18.12.2008

Ok w miarę czaje :-P Dzięki za info.
Najpierw wykombinuje cze jestem w stanie go podłączyć bez rury aluminiowej dedykowanej, jeśli tak to biorę się za czyszczenie. Ale to pewnie po świętach dopiero coś zacznę działać.

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#11 Pawelsky

Pawelsky
  • Forumowicz
  • 623 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:04, 18.12.2008

Nie myj stożka żadnym mydełkiem, ani innymi środkami!! Już nie wspomnę o chemicznych środkach, bądź silnie żrących. Do tego służy specjalny płyn (najlepiej K&N). Chyba, że chcesz mieć stożek do wyrzucenia. Jak uszkodzisz powłokę stożka, to ten cały syf z ulicy przedostanie się do silnika. Ja bym się zastanowił czym to mycie"mydełkiem" może skutkować. Płyn K&N ma specjalne właściwości które jednocześnie skutecznie czyszczą i nie powodują zniszczenia powłoki. I tak jak napisał Blade, zmywasz później brud tak kierując wodę, żeby wyleciał ze szelin stożka na zewnątrz (od czystej strony polewasz wodą). Obowiązkowo po wyschnięciu nasącz stożek specjalnym olejkiem ( najlepiej K&N, który zazwyczaj jest w komplecie ze środkiem do mycia stożka).
Podpowiem, że najlepiej nie wkładać całości do naczynia z wodą, tylko płukać tzn. zmoczyć, napsikać preparatu, odczekać nawet 10-15 min., a potem polewając wodą (broń Boże pod dużym ciśnieniem) spłukać. I będzie git. Osobiście odradzam używania czegokolwiek innego do mycia zestawu. Z doświadczenia innych kolegów wiem, że można sobie narobić sporo kłopotu :-/

#12 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 11:20, 18.12.2008

Ok nie dotykam stożka zanim nie kupie zestawu do mycia i nasączania K&N. Thx

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#13 Blade

Blade
  • Forumowicz
  • 590 postów
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 13:35, 18.12.2008

no! Zuch chłopak! :ok

#14 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 13:47, 18.12.2008

no! Zuch chłopak! :ok


:r

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#15 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 15:33, 18.12.2008

instrukcja mysia i czyszczenia tutaj na przykładzie wkładki ale ze stożkiem jest podobnie

http://www.zastec.pl/filtr-serwis.html




IPB Skin By Virteq