Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Gdzie poprowadzić kable od audio?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
19 odpowiedzi w tym temacie

#16 BALCER

BALCER
  • Forumowicz
  • 557 postów
  • Skąd:Warsaw/Galway
  • Silnik:20T
  • Wersja:EuroR
  • KM:379
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7R
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 08:38, 29.09.2010

Tak. Z punktu widzenia elektryka jest to zrozumiałe. Z punktu widzenia specjalisty car-audio jest odwrotnie. Mówię o specjaliście, który naciska na jakość a nie prostotę i ilość instalacji.
  • 0

#17 Mikolaj

Mikolaj
  • Forumowicz
  • 3396 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:146
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 08:56, 29.09.2010

BALCER mi tak zrobil czlowiek z tytulami w zawodach EASCA w kategorii SQL (w sensie + z aku, masa w bagazniku)
To sa poprostu dwie szkoly i tyle.
  • 0

Accord i-CTDi Sport Sedan 2007
Jazz 1.4 ES 2002
CB600F Hornet 2009


#18 Mikolaj

Mikolaj
  • Forumowicz
  • 3396 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:146
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 09:32, 29.09.2010

No widzisz, ja nie mam zadnych zaklocen.
  • 0

Accord i-CTDi Sport Sedan 2007
Jazz 1.4 ES 2002
CB600F Hornet 2009


#19 BALCER

BALCER
  • Forumowicz
  • 557 postów
  • Skąd:Warsaw/Galway
  • Silnik:20T
  • Wersja:EuroR
  • KM:379
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7R
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 09:57, 29.09.2010

Jak mieszkalem w Polsce to mi intalacje robił sędzia PEASCA (wtedy to chyba było PESCA). I wówczas jasno mi opisał dokładnie to:

"Poprawnie jest pociągnąć plus i minus od akumulatora, ale dopuszczalne jest też pociągnięcie minusa z karoserii. Przy nowych autkach nie będzie problemu, ale trzeba mieć świadomość, iż przy takim podłączeniu możemy "łapać zakłócenia" i powodować w ekstremalnych przypadkach wadliwą pracę innych urządzeń elektronicznych w pojeździe. Można też spowodować uszkodzenie np. radioodtwarzacza (ekstremalny przypadek), gdyż powstanie różnica potencjałów między zasilaniem radia i wzmacniacza. Najbezpieczniej jest brać zasilanie z jednego punktu dla wszystkich urządzeń."


I tu chyba nie ma dwóch szkół. Jest kompromis albo nie ma. A nawet najbardziej utytłany (czyt: utytułowany) kolo ze świata car-audio i tak może zachwalać i stosować minus z masy bo... tak jest po prostu łatwiej i szybciej.

Zakłóceń nie musi być. One moga być. Jak nie masz teraz to zmienisz cokolwiek w elektryce pojazdu i być może się pojawią. I tyle.
  • 0

#20 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3079 postów
  • Skąd:Augustów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Comfort
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Civic FD7
Reputacja: 46
Super

Napisano 16:09, 29.09.2010

Oj panowie, po co te gadanie. Dwie zasady są:
-jak najmniejszy spadek napięcia
-nie prowadzić kabli wysoko-prądowych (zasilające) przy nisko-prądowych (sygnałowych)

Oba sposoby prowadzenie są prawidłowe.
  • 0

Do zobaczenia na trasie.





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq