Skocz do zawartości


RODO w HAKP

To co zawsze - czyli o zacisku hamulcowym.


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
9 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 14:19, 20.08.2010

Sprawa tyczy się tylnego zacisku w CH6 htb. Otóż po kilkukrotnym zablokowaniu się lewego tylnego hamulca przyjrzałem się sprawie i okazało się że znajdujący się na zacisku "dynks" od hamulca ręcznego blokuje sie i nie odbija, powodując ciągłe przyleganie klocków do tarczy. Za pierwszym razem wszystko zostało przeczyszczone (cały zacisk zdaje się jakoś dziwnie mocno pordzewiały) i problem znikł. Na kilka dni... Drugi raz wszystko zostało jeszcze raz przeczyszczone, ale już znacznie dokładniej, a sprężynka odciągająca tą dźwigienkę po odpuszczeniu ręcznego została nieco "naciągnięta". Póki co działa, ale mechanik powiedział mi, że jak się sytuacja powtórzy to będę musiał poszukać całego zacisku na wymianę.
Czy ktoś z Was przechodził takie problemy (szukałem w archiwum, ale bezskutecznie)? Może macie jakieś patenty na tego typu dolegliwość?

Będę wdzięczny za sugestie.

pozdrawiam,
  • 0

#2 drobson

drobson
  • Forumowicz
  • 42 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:53, 21.08.2010

mam dokładnie to samo ale z tylnym prawym zaciskiem. Z tym, że to trochę moja wina bo nieumiejętnie się z nim kiedyś obszedłem :oops: W moim przypadku mam wrażenie, że nieodbijanie ręcznego spowodowane jest naruszeniem tego dużego gwintu pod tłoczkiem. Obecnie po prostu śrubokrętem odciągnąłem tę linkę ręcznego i na razie staram się go nie używać ale niestety czeka mnie właśnie chyba wymiana zacisku. Kilkakrotnie zacisk był rozbieramy i czyszczony. Pomaga to tylko na kilka dni. Wydaje mi się, że kupię jakiś zacisk ze szrotu.
  • 0

#3 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6037 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 07:11, 22.08.2010

panowie...niestety tylne zaciski z VI gen są takie badziewne...że nie jest to nowość - wasz problem przechodziło już wielu...jednym wystarcza regeneracja, inni muszą wymieniać zaciski. Jeśli regeneracja nie pomogła - również czeka was wymiana zacisków.. Jest to bolączka naszego modelu niestety...kolejna... :k
  • 0

#4 NOWAK

NOWAK
  • Forumowicz
  • 26 postów
  • Skąd:Kowal/Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:131
  • Paliwo:PB
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:03, 22.08.2010

Można zregenerować zacisk, ale jest z tym trochę roboty. Ja zregenerowałem u siebie w V gen. ( tutaj też często zapiekają się tylne zaciski ), jeżdżę już 2 lata po naprawie i wszystko działa. Nie wiem czy zacisk z tylu w VI gen. jest taki sam jak w V gen., ale jeśli tak to mam tutaj opis wraz ze zdjęciami jak naprawić zacisk więc może się przyda. Do ściągnięcia -> http://nowakkowal197...ik/4OIkZF0eT24/
  • 0

#5 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 07:14, 23.08.2010

Dzięki za sugestie panowie,

Wszystko wskazuje na to, że należałoby się rozejrzeć za jakimś zadbanym rozbitkiem do rozbiórki na Allegro :)

pozdrawiam,
  • 0

#6 KANCLERZ111

KANCLERZ111
  • Forumowicz
  • 61 postów
  • Skąd:LUBIN
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:06, 22.10.2010

Witam! Mam pytanie! Bo jak wiadomo zacisk hamulcowy składa się z dwóch części głównych - części stałej i części ruchomej ( to ta odkręcana na 2 śrubki klucza 12.) CHODZI O ZACISK TYLNY V GEN! Mam pytanko, ponieważ śrubki mojego zacisku są strasznie pordzewiałe tak że nie mogę odkręcić części stałej od zwrotnicy a potrzebuje łożysko wymienić a bez tego ani rusz. Mam pytanko. Jakie tam są śrubki?? Wiem że są na klucz 14 ale czy mają standardowy gwint itp? Czy można je poprostu kupić w jakimś normalnym sklepie? Bede zmuszony je jakoś odkręcić drastycznymi metodami więc nie bedą się nadawały do ponownego montażu, dlatego musze to wiedzieć a nie mogę mieć auta unieruchomionego. Pozdrawiam i czekam na odpowiedź.
  • 0

#7 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8881 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 111
Wzorowa

Napisano 08:34, 23.10.2010

Jeśli dobrze kojarzę to będzie M8x1 długość chyba 30mm.

Dla pewności kup sobie trochę dłuższe i najwyżej dotniesz na długość. Tylko kupuj śrubki klasy 8,8 lub 10,9. A w sumie to jeśli uda Ci się kupić to z nierdzewki. Nie będzie problemu następnym razem z odkręcaniem, bo nie zardzewieją.
  • 0

#8 michal750

michal750
  • Forumowicz
  • 222 postów
  • Skąd:Łęczyca
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 20:09, 24.10.2010

Niestety tez mam z tym problem :/
Czesto dzwigienki od recznego nie powracaja i czuje smrod palonych klockow.
Kilka razy zdejmowalem zacisk i rozruszalem te dzwigienki ale problem caly czas powraca :/
Teraz tylko klade sie pod autem, popsikam Wd40 i pare razy poruszam dzwigienkami i chodza. Ale to wystarcza na 2 tygodnie lub kilka deszczy. Mysle czy nie zastosowac jakis dodatkowych sprezyn odciagajacych dzwigienki do tylu.
  • 0
SUPERBIKE RULEZZ

#9 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6037 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 00:06, 25.10.2010

michal750, a regenerowałeś zaciski ??? Proponuję od tego zacząć...wymieniasz wszystkie gumki, sprężynki, smarujesz wszystko i będzie wracało
  • 0

#10 KANCLERZ111

KANCLERZ111
  • Forumowicz
  • 61 postów
  • Skąd:LUBIN
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:05, 25.10.2010

już sobie poradziłem, Palnik acetylenowy pomógł. Nagrzałem, szybko ochłodziłem, nałożyłem grzechotkę "14" 6-cio kątną i poszła bez problemu, łożysko wymienione, nastała Cisza i spokój, ale co się naw**** to moje :D
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq