Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Sportowe amortyzatory - BILSTEIN B8 Sprint


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
28 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 21:18, 12.08.2010

Przyszedl czas na wymiane moich amortyzatorow i chce teraz przesiasc sie ze seryjnych na BILSTEIN B8, problem jednak polega na tym ze moje ET kol jest nieco inne o ile pamietam 40 lub 45 /7J/ 225/45/17 przod i 235/45/17 tyl i ewidentnie nie chowaja sie, podoginalem juz ta srodkowa blache i jest ok, auto obecnie siedzi na jakis tanich sprezynach -30 i zwyklych amortyzatorach. jesli mienie amortyzatory na BILSTEIN B8 czy moge wlozyc oryginalne sprezyny? sa napewno troche ubite auto przejechalo na nich 144kkm. zalozylbym do tych BILSTEIN B8 sportowe ale wtedy na bank kola beda ocierac o blache a tego nie chce ,nie chce tez wymieniac kapci. Jakies sugestie?ps jaka jest dlugosc nowych oryginalnych sprezyn do accord se 2.0 f20b6 rok 2000? i jeszcze jedno czy modele BE5-6030/1 pasuja do wszystkich accordow z rocznika 98 -02?
  • 0

#2 Zigi

Zigi
  • Klubowicz
  • 1176 postów
  • Skąd:Wrocław/ Głuchołazy
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Supercharged
  • KM:?
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 22:14, 12.08.2010

1) do tych amorków nie montuje sie seryjnych sprężyn z racji ich odmiennej charakterystyki - skrócony skok
2) w wolnej chwili sprawdze jakie oznaczenie maja moje amorki najlepiej sprawdz w katalogu Bilstein ale podejrzewam na 90% ze sa takie same
3) sugestie? powrot do standardowego rozmiary kół przy feldze 17 czyli 215/45/17, jednak jezeli masz zle ET to nic nie wymyslisz ja wiem jak mocno siedzi u mnie auto rzuc sobie okiem ( B8 + Apex ) na bank bedzie trzec szczegolnie jak wsadzisz na tył dwie osoby. Jedyna rada to taka - zmień fele pozniej bierz sie za obnizanie
  • 0

c5b439f22f806cd5m.jpg

 

www.mkmlawyers.pl 


#3 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 22:17, 12.08.2010

mam jeszcze mozliwosc kupna nowiutkiego zestawu orginalnych amortyzatorow + sprezyn lezaly w pudelku 10 lat! - za 880zl co o tym myslicie? ale to znow auto stanie na szczudlach:>]

[ Dodano: 2010-08-12, 23:22 ]

1) do tych amorków nie montuje sie seryjnych sprężyn z racji ich odmiennej charakterystyki - skrócony skok

to wiem myslalem tylko ze juz naturalnie ubite sprezyny wzgledem mil na nich przejechanych juz moga byc krotsze o te 15 mm a analogicznie to juz bylyby nizsze, czy zestaw b8 + seria jest nie do zaakceptowania ze wzgledu na niedopasowanie czy bedzie mozna sie spodziewac jakis dziwnych zachowan auta na drodze... probuje sobie to wyobrazic i nie wiem...
  • 0

#4 Zigi

Zigi
  • Klubowicz
  • 1176 postów
  • Skąd:Wrocław/ Głuchołazy
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Supercharged
  • KM:?
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 22:47, 12.08.2010

niedopasowanie przełoży sie na rozwalenie amorka. Chodzi o to ze standardowa sprężyna jest mieksza i dłuższa co przeklada sie na szerszy zakres pracy niz ten jaki wystepuje w amorku. Skutkowac to pedzie conajmniej rozwaleniem odbojów a w przyszlosci tłoków. Co do tych 10 letnich amorków nawet jezeli byłby one olejowo- gazowe bo takie były w serii to miałbym watpliwości czy jest sens je kupowac a to dlatego ze gaz sie starzeje i zmieniaja sie jego właściwosci, on co prawda odpowiedzialny jest w seri tylko za wyrównywanie skoku tłoka- ale jego ubytki moga skutkowac chociazby stukaniem na niewielkich nierownościach choć nawet wowczas ich sprawność byaby bez zarutu, do tego dochodzi jeszcze pytaniejak były one przechowywane.
  • 0

c5b439f22f806cd5m.jpg

 

www.mkmlawyers.pl 


#5 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 23:13, 12.08.2010

niedopasowanie przełoży sie na rozwalenie amorka. Chodzi o to ze standardowa sprężyna jest mieksza i dłuższa co przeklada sie na szerszy zakres pracy niz ten jaki wystepuje w amorku.


czy to jest w miare podobna sytuacja do standardowego amorka z krotsza progresywna sprezyna? w takim przypadki to st. amorek w pozycji 0 juz jest w pozycji ujemnej (wsisniety) czyli na starcie jego zakres jest skrocony? kurcze troche kosztowne bedzie wymienianie wszystkiego ... i wciaz mysle jak by tu pozytywnie sobie wytlumaczyc ze bedzie ok:] to ta stamdardowa sprezyna nic sie nie ubila i skrocila po 144 tysiacach?:]

Co do tych 10 letnich amorków nawet jezeli byłby one olejowo- gazowe bo takie były w serii to miałbym watpliwości czy jest sens je kupowac a to dlatego ze gaz sie starzeje i zmieniaja sie jego właściwosci, on co prawda odpowiedzialny jest w seri tylko za wyrównywanie skoku tłoka- ale jego ubytki moga skutkowac chociazby stukaniem na niewielkich nierownościach choć nawet wowczas ich sprawność byaby bez zarutu, do tego dochodzi jeszcze pytaniejak były one przechowywane.


jak przehowywane nie mam pojecia wiec ta opcja odpada.

a jakie ET jest max do 17 7J i zestawu 215/45/17 by kolo chowalo sie bez otarc?
  • 0

#6 Zigi

Zigi
  • Klubowicz
  • 1176 postów
  • Skąd:Wrocław/ Głuchołazy
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Supercharged
  • KM:?
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 23:25, 12.08.2010

wiesz tu nawet nie o to chodzi czy spreżyna sie ubiła czy tez nie, chodzi raczej o to ze ona jest miekka a powinna byc twardoscia zblizona do amorka by go wspomagac, przy miekkiej sprzezynie wiekszość pracy przejmie amorek i to go wykonczy. Dodatkowo mieksza spreżyna bedzie powodowała wieksze bujanie co zmusi amorek do wytezonej pracy, a w skrajnych sytuacjach moze wyjsc poza jego zakres pracy a wtedy odboje :shock: i długo nie pozyja. Co by tu nie rostrzasac przy takich felach co by nie zrobic bedzie problem, no chyba ze powrot do standardowej wysokosci nadwozia. Co do ET ja przy feldze 7,5 i ET 50 przod mam idelanie na rowno z nadkolem natopmiast tył jest 0,5mm głebiej niz wenwetrzna niezagieta krawędz nadkola czyli ja bym u siebie nic nie zmieniał . Hondowskie 17 jak pisał gdzies ToMala miały szerokosc 7 i ET 55 przy rozmiarze 17 cali i rowniez przy glebie nie ma problemu. Czytajac forum dowiesz sie ze minimalne ET jakie musi byc na feldze 17' tak by nic nie ocierało to 45, jednakze ty dodatkowo masz niestandardowa wielkość kół za szerokie i za wysokie wiec to jest raczej bładzenie po omacku

sprawdz sobie na kalkulatorze przeliczajacym zamienniki kół rożnice jaka masz w stosunku do standardu
  • 0

c5b439f22f806cd5m.jpg

 

www.mkmlawyers.pl 


#7 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 05:01, 13.08.2010

wiesz tu nawet nie o to chodzi czy spreżyna sie ubiła czy tez nie, chodzi raczej o to ze ona jest miekka a powinna byc twardoscia zblizona do amorka by go wspomagac, przy miekkiej sprzezynie wiekszość pracy przejmie amorek i to go wykonczy.


Ok rozumiem , a jak sie ma B8 do sprezyny ktora jest twarda cos np eibach ale z podkladka pod nia ,bylby aborek twardy sprezyna tez twardsza i wydluzona teoretycznie o to jej skrocenie przez jakas podkladke, jesli ona jest obnizajaca o np 25mm ,moznaby bylo te 25 mm wrzucic pod nia , charakterystyka sprezyny pozostaje taka sama tylko teraz pytanie czy amortyzator bedzie mogl pracowac ze taka twarda sprezyna. kombinuje stad troche dziwne pytania:P nie chce zmieniac kolek. ani schodzic za nisko.
  • 0

#8 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 09:09, 13.08.2010

mixMZ, troche nie rozumiem Twoich obaw jezeli teraz masz juz obnizony zawias o te 30mm i jak rozumiem chcesz przy tym zostac tylko wymienic amortyzatory na b8 to dlaczego mialoby Ci cos ocierac jezeli w zakretach samochod bedzie sztywniejszy czyli kolo nie bedzie sie tak chowalo w nadkole? jezeli teraz Ci nic nie obciera to potem tym bardziej nie bedzie. nastepna sprawa jezeli chcesz standardowe sprezyny to kup B6 z gruba laga i masz to samo co b8. wiele ludzi twierdzi ze b6 i 8 to dwa rozne amortyzatory a z opini wielu seriwisow itp jest to to samo i w 90% o twardosci decyduje wlasnie sprezyny. amortyzator odpowiada tylko za tlumienie kompresji jak i powrotu - co to znaczy ze jak mamy taka b8 to im szybciej chcemy go "wbic" tym stawia on wiekszy opor.

z tymi wszystkim podkladkami daj sobie spokoj. albo seryjne spezyny +b6 (na pewno sa tez jakies sportowe sprezyny o fabrycznym skoku), jezeli chcesz zostac przy obnizonym to jakies ujemne springi i do tego b8 ale wtedy radze Ci zmienic na eibacha bo bedziesz mial mega twardo;)

jezeli masz taki dylemat to najlepszym rozwiazaniem bylby zakup zoltych koni sport z regulacja twardosci. nadaja sie one zarowno do obnizanych sprezyn jak i seryjnych do tego maja regulacje tlumienia (czyt twardosci) wiec bedziesz mogl go np na fabrycznych skrecic zeby byl twardszy i sie lepiej prowadzil a na obnizanych troche rozkrecic zeby nie miec totalnej "dechy".

Zigi, mam jeszcze do Ciebie pytanie - znasz kogos kto najpierw mial obnizajace sprezyny na seri a pozniej kupil b8? nie wiesz czy auto wtedy bardziej siadzie (np dlatego ze b8 maja troche nizej te uchwyt na sprezyne?) w koni mozna regulowac poprzez przekladke talezyka o 15mm w dol albo w gore no i neutralnie. co w moim przypadku byloby swietnym rozwiazaniem bo brakuje mi tych 15mm z przodu:) w dol oczywiscie :-)
  • 0

#9 Zigi

Zigi
  • Klubowicz
  • 1176 postów
  • Skąd:Wrocław/ Głuchołazy
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Supercharged
  • KM:?
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 10:16, 13.08.2010

ehhh

co do standardowych amorków z obnizajacymi sprezynami było juz wiele watków ja mówie kategorycze nie z punktu widzenia technicznego i swojej wiedzy jezeli inaczej sie nie da a chcemy - to wtedy musi byc

co do B6 ten amorek nie nadaje sie do obnizajacych sprezyn!!!!!!! do obnizenia tylko Bilstein B8 badz Koni sport - a dla czego to juz nie mam siły pisac poszukaj watku w dziale zawieszenie

jedna rzecz mnie zaintrygowała jak mój przedmówca napisał- teraz ci nic nie trze?, rozumiem ze na pustym samochodzie napewno jest ok a przy obciazeniu szczegolnie z tyłu jest ok? - bo szczerze mowiac to nie powinno :)

co do pytanie o serie i sprezynki a pozniej amorki i sprezynki to niestety nie znam nikogo bo ja od razu zmieniałem całos a przyznam sie ze jak patrze po zdjeciach klubowiczów ktorzy maja tylko sprezynki -30mm to wartość obnizenia maja wszyscy podobna bo ona i tah wychodzi na poziomie 40/50mm taka prawda.

Co do tego koni i talerzyków nie temu to słuzy by obnizac o te 15 mm znów gdzies juz o tym pisałem na forum, ale w kwesti pytania czy tak sie da to odpowiem ze sie da :) ale ja bym tak nie zrobił
  • 0

c5b439f22f806cd5m.jpg

 

www.mkmlawyers.pl 


#10 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 11:07, 13.08.2010

Zigi, nie wiem czy Twoja wypowiedz do mojego postu, bo nigdzie nie pisalem nic o standardowych amortyzatorach i obnizanych sprezynach, tak samo jak nie pisalem ze obnizane sprezyny i standardowe amortyzatory - juz drugi raz odpisujesz w ten sposob (kiedys w innym temacie). zauwaz ze napisalem b6 + standardowej dlugosci sprezyny - sportowe nie musza byc obnizane moga byc zwyczajnie twardsze. co do obnizanych sprezyn i fabrycznych amortyzatorow pisalem ze kolega mixMZ ma tak teraz zestawiony zawias.

co do sprezyn -30 to ja mam -35/30 (p/t) i o tyle auto siadlo, z tylu moze nawet troche wiecej niz z przodu ale nie ma zadnych 5cm.. a troche szkoda bo np o kolegi shine pozlo o 6cm w dol, a teraz ma nawet 8 nizej bo mechanior mu zalozyl koni sport z talezykiem najnizej i mowi ze bardzo fajnie sie jezdzi. dlatego ja zastanawiam sie czy nie dac tego talezyka na najnizszy i wtedy mialbym -55 (realnie). Wolalbym B8 ale za koni przemawia mzliwosc dodatkowego obnizenia no i regulacja z ewnatrz.
  • 0

#11 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 11:14, 13.08.2010

jak patrze po zdjeciach klubowiczów ktorzy maja tylko sprezynki -30mm to wartość obnizenia maja wszyscy podobna bo ona i tah wychodzi na poziomie 40/50mm taka prawda.


hmmm to chyba w 7, bo w VI to siada zależy jakie springi. U mnie na springach -35mm - przód poszedł równo 35mm, a tył jakieś 20mm.
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#12 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 11:27, 13.08.2010

ja mam VII i tez nie siadl jakos strasznie... a szkoda:)
  • 0

#13 Zigi

Zigi
  • Klubowicz
  • 1176 postów
  • Skąd:Wrocław/ Głuchołazy
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Supercharged
  • KM:?
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 12:14, 13.08.2010

czyli innymi słowy to zasługa amorków bo mi siadł starsznie :) w stosunku do tego co miałem na seri
  • 0

c5b439f22f806cd5m.jpg

 

www.mkmlawyers.pl 


#14 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 12:24, 13.08.2010

czyli innymi słowy to zasługa amorków bo mi siadł starsznie :) w stosunku do tego co miałem na seri


Ale co to znaczy strasznie ??:) Robiłem na spocie pomiary specjalny względem seryjnego acco i takie wyniki otrzymałem ;-)
Dorwij gdzies jakies seryjne acco o pomierz :)
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#15 Zigi

Zigi
  • Klubowicz
  • 1176 postów
  • Skąd:Wrocław/ Głuchołazy
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Supercharged
  • KM:?
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 12:26, 13.08.2010

tzn tak ze moge wyslac mms to sobie ktos zobaczy :) bo niestety nie mam kabelka :) ale siadło ok 6 cm :)
  • 0

c5b439f22f806cd5m.jpg

 

www.mkmlawyers.pl 





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq