Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

wymiana przewodów hamulcowych


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
3 odpowiedzi w tym temacie

#1 GAGATA

GAGATA
  • Forumowicz
  • 50 postów
  • Skąd:Tarnobrzeg
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-R
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:57, 05.08.2010

co i jak po koleji odkręcać, żeby wymienić te miedziane długie przewody hamulcowe?

nie znalazłam tu w innych wątkach odpowiedzi na moje pytanie

przy okazji chciałam wymienić przewody paliwowe, bo już jak to będzie rozebrane a coś też chyba przecieka
  • 0

#2 koliberek-ak

koliberek-ak
  • Forumowicz
  • 853 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS (F18A3)
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 12:15, 15.08.2010

sama będziesz wymieniać?
nie obraź się, ale w tym przypadku pytanie w stylu "co i jak po koleji odkręcać" brzmi niepoważnie (a fabryczne przewody są stalowe) bo cała operacja w doświadczonym warsztacie trwała 7 godzin - i tylko tyle, bo pozwoliłem im łączyć nowe przewody ze starymi, bo musiałbym zostawić auto na kolejny dzień...

do wymiany obu tylnych przewodów hamulcowych trzeba zdjąć bak (śruby mogą być zapieczone) oraz osłonę przewodów wzdłuż podwozia (tu raczej wszystkie śrubki się pourywają) i przy baku (podobnie) - jeśli uda się odkręcić przewody z obu stron, to założenie miedzianych (fi5) nie stanowi problemu - warsztat ma odpowiednie końcówki na każdy przekrój lub użyje starych, jeśli są w dobrym stanie

przewody paliwowe (fi6 i fi8) też należy od razu wymienić - tylko jeden jest "ciśnieniowy", ale żeby nie wyciągać kolektora ssącego, to można połączyć zaraz za zagięciem w górę do komory silnika, bo od tamtego miejsca nie powinny być skorodowane - ciśnieniowy łączy się złączką do przewodów ciśnieniowych, a pozostałe można połączyć przewodem gumowym.


na załączonych obrazkach jest wersja z CE, ale w CC powinno być tak samo

Dołączona grafika

Dołączona grafika
  • 0
AK

#3 Seraphin

Seraphin
  • Forumowicz
  • 478 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:131
  • Paliwo:PB
  • Rok:1994
  • Nadwozie:CC7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:53, 15.08.2010

do wymiany obu tylnych przewodów hamulcowych trzeba zdjąć bak


Nie moge sie z tym zgodzić. Jest na to łatwiejszy sposób. Lewy przewód bez większych problemów da sie wymienić bez ściągania baku. Z prawym jest troche więcej kłopotu ale jest to wykonalne. Wystarczy go uciąć tam gdzie wchodzi pod bak i poprowadzić nowy inną drogą.

zdjąć bak (śruby mogą być zapieczone) oraz osłonę przewodów wzdłuż podwozia (tu raczej wszystkie śrubki się pourywają) i przy baku (podobnie)


Nie no bez przesady. Wystarczy użyć jakiegoś "penetratora" i odkręcać śruby na tzw. "zryw". Ja urwałem tyko jedną :-P (odkręcałem bak, osłone przewodów i przewody hamulcowe i paliwowe).

ciśnieniowy łączy się złączką do przewodów ciśnieniowych, a pozostałe można połączyć przewodem gumowym.


Ciśnieniowy też można spokojnie połączyć przewodem gumowym tylko trzeba pamiętać, że muszą być to przewody przystosowane do paliwa. Wystarczy dobrze zacisnąć :mrgreen: .
  • 0
"Człowiek jest wolny, kiedy niczego się nie boi ani niczego nie oczekuje..."
"Nie zgadzam się z tobą, ale zawsze bronił będę twego prawa do posiadania własnego zdania." - Voltaire

#4 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 18:37, 10.01.2012

a jakie sa dlugosci przewodow hamulcowych i paliwowych? bo wlasnie jestem przy wymianie i moge kupic gotowe miedziane

[ Dodano: 2012-01-10, 18:40 ]
albo wogole jakie sa wymiary - srednica, dlugosc
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq