Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Po wjechaniu w dziurę..

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
9 odpowiedzi w tym temacie

#1 jurcek

jurcek
  • Forumowicz
  • 54 postów
  • Skąd:Dolnośląskie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CM1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:23, 12.03.2024

Witam
Po wjechaniu we mgle w dziurę, wielką dziurę (wrażenie, jakby połowa zawieszenia miała odpaść), auto przy przyspieszaniu zaczęło ściągać w prawo (nie ważne, jak mocno gaz wciśnięty). Natomiast przy hamowaniu, ściąga w lewo. Było to strasznie irytujące w mieście, cały czas kontrowanie.. Właśnie, BYŁO! W międzyczasie regenerowałem pompę wspomagania, więc przy odpowietrzaniu podniosłem przód auta. Po tym zabiegu ściąganie jest prawie niewyczuwalne, bardzo delikatne i przeważnie na gorszej nawierzchni. Zbieżność i nowe opony z grudnia, gumy dolnego wahacza OEM u Wolka chyba z września- wszystko było idealnie.
Uprzedzajac pytania, zdarzenie zgłoszone na policję, potem do zarządcy drogi. Tylko co teraz, skoro ściąganie jest delikatne i nie zawsze? TU powie, że sciemniam :) w tym wypadku, mechanik wyłapie co jest nie tak w zawieszeniu?
  • 0

#2 mlodyolek

mlodyolek
  • Forumowicz
  • 1285 postów
  • Skąd:Wołomin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 33
Super

Napisano 13:23, 12.03.2024

Jeśli opony wymieniane przed zdarzeniem a nie po to od tego trzeba zacząć.
  • 0

Krótki bieg, dlugi dyfer. To jest pie**olnięcie


#3 jurcek

jurcek
  • Forumowicz
  • 54 postów
  • Skąd:Dolnośląskie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CM1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:13, 12.03.2024

Opony na zimowe wymieniałem w grudniu i nadal są na aucie. Zdziwiłem się nawet, że opony i felgi całe.
  • 0

#4 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3079 postów
  • Skąd:Augustów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Comfort
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Civic FD7
Reputacja: 46
Super

Napisano 18:37, 13.03.2024

Podziwiam za odwagę, bo w sytuacji awaryjnej jak ostre hamowanie na drodze to ściągnie auto pod TIRa na pasie przeciwnym. Na 200% tuleja met-gum na dolnym wahaczu zerwana. Porządna łyżka i gnieciesz gumy w wahaczach.


  • 0

Do zobaczenia na trasie.


#5 jurcek

jurcek
  • Forumowicz
  • 54 postów
  • Skąd:Dolnośląskie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CM1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:23, 14.03.2024

No też tak myślałem, że guma w wahaczu. Ale co w sytuacji, gdy po podniesieniu przodu auta żabą, wszystko wróciło prawie że do normy.. W czasie jazdy, ja potrafię wyczuć, że coś jest nie tak, bo wiem jak było przed zdarzeniem. A mechanicy wiadomo jakie mają podejście- dlatego najpierw napisałem tutaj, bo chyba 1szy raz nie wiem co jest nie tak.
  • 0

#6 mlodyolek

mlodyolek
  • Forumowicz
  • 1285 postów
  • Skąd:Wołomin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 33
Super

Napisano 10:57, 14.03.2024

Ja bym podjechał na geometrię 3D. Sprawdzenie raczej drogie nie bedzie
  • 0

Krótki bieg, dlugi dyfer. To jest pie**olnięcie


#7 jurcek

jurcek
  • Forumowicz
  • 54 postów
  • Skąd:Dolnośląskie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CM1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:55, 14.03.2024

mlodyolek, taki był plan przy zmianie opon na letnie. I było to akurat dzisiaj. Jeden z gości stwierdził, że jak takie rzeczy się dzieją, to coś z zawieszeniem :)) Na moje wtrącenie, że przed robotą, przecież sprawdzają gumy itp czy wszystko ok, to się uśmiechnęli.. Wychodzi na to, że jednak muszę podjechać do znajomego na kanał i samemu sprawdzić. Ewentualnie drugi zakład znaleźć, bo dobrze by bylo mieć, tak myślę, potwierdzenie jakieś w razie czego dla TU.

Użytkownik jurcek edytował ten post 16:55, 14.03.2024

  • 0

#8 jurcek

jurcek
  • Forumowicz
  • 54 postów
  • Skąd:Dolnośląskie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CM1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:27, 20.03.2024

Auto sprawdzone dziś na SKP. Lekko naderwana duża tuleja dolnego wahacza, reszta sztywna. Tylko, że po po lewej stronie, a ja wjechałem w dziurę prawą stroną :) Teraz już całkiem nie wiem, jak to ugryźć w rozmowie z TU; ewentualnie zbieżność..
  • 0

#9 vitosho

vitosho
  • Klubowicz
  • 120 postów
  • Skąd:bdg
  • Silnik:K24
  • Wersja:type S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 15:05, 21.03.2024

Lekko naderwana? Ale rozumiem, że sprawdzane bez wyciągania tzn na aucie? Jak wyciągniesz cały wahacz to może się okazać, że zayebiście mocno naderwana. Każda naderwana, lekko uszkodzona, skondoniała końcówka powoduje w Accordzie przestawienie geometrii. Raczej do wymiany. Sprawdź jeszcze sworzeń górnego wahacza, po stronie którą wjechałeś w dziurę.


  • 0
<p>Jestem nędzarzem, posiadam tylko marzenia, rozsiałem je u twych stóp, stąpaj lekko, gdyż stąpasz po moich marzeniach...<br><br>
rock n rolla</p>

#10 jurcek

jurcek
  • Forumowicz
  • 54 postów
  • Skąd:Dolnośląskie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CM1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 00:01, 24.03.2024

Tak powiedział gość na SKP- sprawdzane na aucie. Guma oczywiście do wymiany. Wymienię też końcówki drążków i same drążki, które jakiś czas już leżą i czekają, więc przy okazji wlecą i spokój w głowie. Górne sworznie też świeżo po wymianie...- przy robocie okaże się w jakim są stanie.

Użytkownik jurcek edytował ten post 00:04, 24.03.2024

  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq