XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
Chiptuning ICTDi (by MASTERS Wwa)
#1 Guest_Anonymous_*
Napisano 17:22, 10.12.2008
Nie reklamuję firmy, ale ładnie opisane i z przykładami:
Dodam, że temat dizli nie jest mi obcy gdyz FFI TDCI był moim poprzednim autem
-----------------------------------------------------------------------
Witam po przerwie.
Dwa dni temu poraz pierwszy miałem możliwość tuningu nowej Hondy z nowym silnikiem Diesla i dziwacznej nazwie ICTDi. Moc serii przed zabiegami programowania wynosila 144PS a więc tylko 4 koniki fabryka podarowała potęcjalnemu klientowi w prezencie. Jeśli zaś chodzi o moment obrotowy to trzeba przyznać że w serii był on gigantyczny i wynosił 378Nm a więc tyle ile zwykle uzyskują niemieckie silniki z pompowtryskiwaczami już po procesie wgrania lekkiego wirusa. Nic dziwnego że przejażdżka tym samochodem powoduje zawrót głowy zwykłemu zjadaczowi chleba który przesiadł się z jakiegoś benzynowego kibla. Auto te jest bardzo dynamiczne i niejeden wydłubany dieselek dostałby tęgie baty spod świateł. Generalnie jestem zwolennikiem niemieckich silników ale w tym przypadku japy naprawdę ruszyli szarymi komórkami i stworzyli potwora . W moim przekonaniu gdyby ustawić auta tej samej klasy....załóżmy że to będą Passat B6 130 PD i tą Hondę to Passat zostałby zmasakrowany a i z innymi lżejszymi autkami większego problemu chyba by nie było.
Jak podniesie się maske to pod nią ukazuje sie nam cala japonia. Silnik ładnie obudowany pastikową osłoną. Wszędzie można przeczytać Denso, Hitahi, ale nie brakuje tam także europejskiego akcętu. Wtrysk paliwa oparty jest na systemie Common Rail i tu japy zaufali niemieckiemu potętatowi panu Robertowi Boschowi . Kamień spadł mi z serca jak odkopałem komputer . Byłem przekonany że japy zapodali jakiś swój wynalazek podobny jaki jest montowany w Toyotach 2.0 D4D gdzie o zadnym chiptuningu na razie nie może być mowy gdyż program sterujący procesor ma na swoim "pokładzie".
Muszę nadmienić że silnik ten spełnia przyszłościowe normy spalin Euro-4 i wyposarzony jest w katalizator "Denox" filtr cząstek stałych FAP wraz z całym osprzętem w postaci czujników, rórek różnicowych i inego badziewia
Po zgraniu na "kowadle" programu sterującego z jego obróbką nie było juz wielkiego problemu. Postanowiłem stopniowo podnosić parametry a hamownia wypluwala wyniki . Oto one
ostatecznie udało się uzyskać 170PS i 430 Nm. Te parametry sprawiły że z tego auta zrobił się dosłownie pocisk. Myślę że w silniku tym drzemie dużo większy potencjał w mojej ocenie 190PS/450Nm . Pomiary drogowe dokonywane godulometrem ukazały że pier.dząco dało się urwać 1 sekundę w osiagach choć do przeprowadzania pomiarów nie było za bardzo warunków z powodu wilgotnej nawierzchni i zimowych opon. Auto podczas przyspieszania paliło kapcie na 2 biegu w całym zakresie obrotów, a i na 3-cim takze dochodziło do zerwania przyczepności. Piętą achillesową tego auta są (jak we wszystkich) heble. Zatrzymanie się z prędkości 190km/h było kłopotliwe. Podczas prób kilka takich hamowań spowodowało ze z klocków śmierdziało a hamulce bardzo straciły ze swojej skuteczności. Jeśli ktoś chce modyfikować ten samochód powinien zacząć od hebli wszak bezpieczeństwo to podstawa .
Jestem przekonany że gdyby japy zdecydowali sie montować ten silnik do duzo lżejszego Civica to bylaby to fajna przeciwwaga dla okrzyczanej Ibizy i Skody Fabii RS. Czas najwyższy żeby pojawił się naprawdę szybki potworek
pozdrawiam
#2
Napisano 17:40, 10.12.2008
Na ostatnim spocie ogladalismy troche jednego i-CTDI i powiem tak: ma strasznie mału intercooler A tutaj wypluło 170KM i tak dużo niutonów ze można zawijać asfalt...
WSADZIć WIęKSZY INTERCOOLER!
Nowy projekt: Audi A8/S8 <-- Click
#3
Napisano 17:43, 10.12.2008
Czarna i piękna HA VI Ś.P.
#4 Guest_Anonymous_*
Napisano 17:46, 10.12.2008
jesli chodzi o wrazenia dupohamowni to turbo robi swoje
ponad 300Nm w przedziale 1750-4000 - czyli w całym zakresie obrotów
jest czym posmigac.
Szkoda, że jak kazdy dizel, aby osiagnac 100km/h trzeba 3x zmieniac bieg.
Zawirusowac można benzynke - ale turbo
Za focusa 2.0 TDCI
18-09-2008 - Masters krzyknął 1750zł 4all.
Kolesie z forum forda jak się zebrali w kilku w którąs sobote, to mieli znizke (ale nie pamiętam po ile)
Więc zdecydowanie wole to niz wymiane 4 felg.
#5
Napisano 18:44, 10.12.2008
ale mial duzy moment seryjnie, katalogowo jest przeciez 340, a tu na dzien dobry bylo prawie 380. a po podkreceniu to juz w ogole kosmos.
hmmm, hmmm trzeba pomyslec
ale to jak sie gwarancja skonczy, czy lepiej teraz, a jak cos sie spierniczy, to wgrac stary program?
a w ogole to nie kojarzylem nazwy tej firmy, odpalilem stronke i wszystko jasne.
Im bylbym moj samochod do podkrecenia.
Jackiller, ty pracujesz w tej firmie, lub robiles cos u nich?
Accord i-CTDi Sport Sedan 2007
Jazz 1.4 ES 2002
CB600F Hornet 2009
#6
Napisano 20:29, 10.12.2008
#7
Napisano 20:34, 10.12.2008
Gratuluję inwestycji, na pewno się opłacało
#8 Guest_Anonymous_*
Napisano 21:42, 10.12.2008
Nie pisze o swoich doświadczeniach niestety
Jak widzicie data wyceny jest świeża a foki nie mam już ok roku - chce to zrobic w teścia Focusie jako prezent.
Ale multum ludzi robi u Mastersa auta bo to firma sama w sobie.
On ogarnia wszystkie marki... a niektórzy np: tylko TDI a reszta to beeeee
Dlaczego nie robiłem swojego focusa 115KM - ano te focusy były progukowane z dwiema pompami wtryskowymi Common Rail BOSCH i DELPHI.
Te Delphi - chu..wsze, sypały sie na umór... a ja własnie miałem DELPHI.
Odradzono mi chipa do tego auta i w sumie może i lepiej, gdyż smiga (już w katowicach) do tej pory.
Tyle
mozna zajrzec na forum
http://forum.tdi-tuning.pl/
i skontaktowac się
Ale w kazdym większym mieście sa firmy, które ogarniają takie tematy
na
http://forum.streetracing.pl
mozna poczytac i popytac o firmy i ich wiarygodnośc - koledzy na pewno doradzą
Pozdrawiam
aha BTW
jako ze w hondzie był jeszcze montowany silnik 2.0 SD
to jego przyrosty sa
Accord 2.0 SD 105@210 --> 136@260 (a to juz ładnie lata)
#9
Napisano 21:48, 10.12.2008
Accord i-CTDi Sport Sedan 2007
Jazz 1.4 ES 2002
CB600F Hornet 2009
#10 Guest_Anonymous_*
Napisano 21:58, 10.12.2008
jako że masz napęd na 2 - bedzie 100 zł
Ale mają hamownię MAHA - a maha prawdę mówi "prawie" zawsze
[ Dodano: 2008-12-10, 21:59 ]
Miki - z tymi mejlami od Mastersa to róznie bywa - lepiej zadzwonicNapisalem juz maila do pana Marka
#11
Napisano 22:03, 10.12.2008
Accord i-CTDi Sport Sedan 2007
Jazz 1.4 ES 2002
CB600F Hornet 2009
#12
Napisano 08:30, 11.12.2008
#13 Guest_Anonymous_*
Napisano 08:48, 11.12.2008
U Rogala, mimo, że jest to hamownia inercyjna (jak dobrze pamiętam) wyniki wychodza rzeczywiście bardzo podobne.
Robiłem kiedyś porównanie wykresów z hamowni na jakims seacie leonie w oparciu o wykresy Mastersa i Rogala (gosc robił pomiar na dwóch hamowniach)
Ale Rogal nie zrobi programu Mikiemu bo on robi TDI-based engines only. A Miki chce też pogadać o ew. tuningu.
Pozdro
#14
Napisano 09:18, 11.12.2008
Nowy projekt: Audi A8/S8 <-- Click
#15
Napisano 10:07, 11.12.2008
Accord i-CTDi Sport Sedan 2007
Jazz 1.4 ES 2002
CB600F Hornet 2009