Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Chiptuning ICTDi (by MASTERS Wwa)


Ten temat został zarchiwizowany. Oznacza to, że nie możesz dodać do niego odpowiedzi.
22 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 17:22, 10.12.2008

Witam

Nie reklamuję firmy, ale ładnie opisane i z przykładami:
Dodam, że temat dizli nie jest mi obcy gdyz FFI TDCI był moim poprzednim autem

-----------------------------------------------------------------------
Witam po przerwie.

Dwa dni temu poraz pierwszy miałem możliwość tuningu nowej Hondy z nowym silnikiem Diesla i dziwacznej nazwie ICTDi. Moc serii przed zabiegami programowania wynosila 144PS a więc tylko 4 koniki fabryka podarowała potęcjalnemu klientowi w prezencie. Jeśli zaś chodzi o moment obrotowy to trzeba przyznać że w serii był on gigantyczny i wynosił 378Nm a więc tyle ile zwykle uzyskują niemieckie silniki z pompowtryskiwaczami już po procesie wgrania lekkiego wirusa. Nic dziwnego że przejażdżka tym samochodem powoduje zawrót głowy zwykłemu zjadaczowi chleba który przesiadł się z jakiegoś benzynowego kibla. Auto te jest bardzo dynamiczne i niejeden wydłubany dieselek dostałby tęgie baty spod świateł. Generalnie jestem zwolennikiem niemieckich silników ale w tym przypadku japy naprawdę ruszyli szarymi komórkami i stworzyli potwora . W moim przekonaniu gdyby ustawić auta tej samej klasy....załóżmy że to będą Passat B6 130 PD i tą Hondę to Passat zostałby zmasakrowany a i z innymi lżejszymi autkami większego problemu chyba by nie było.

Jak podniesie się maske to pod nią ukazuje sie nam cala japonia. Silnik ładnie obudowany pastikową osłoną. Wszędzie można przeczytać Denso, Hitahi, ale nie brakuje tam także europejskiego akcętu. Wtrysk paliwa oparty jest na systemie Common Rail i tu japy zaufali niemieckiemu potętatowi panu Robertowi Boschowi . Kamień spadł mi z serca jak odkopałem komputer . Byłem przekonany że japy zapodali jakiś swój wynalazek podobny jaki jest montowany w Toyotach 2.0 D4D gdzie o zadnym chiptuningu na razie nie może być mowy gdyż program sterujący procesor ma na swoim "pokładzie".
Muszę nadmienić że silnik ten spełnia przyszłościowe normy spalin Euro-4 i wyposarzony jest w katalizator "Denox" filtr cząstek stałych FAP wraz z całym osprzętem w postaci czujników, rórek różnicowych i inego badziewia
Po zgraniu na "kowadle" programu sterującego z jego obróbką nie było juz wielkiego problemu. Postanowiłem stopniowo podnosić parametry a hamownia wypluwala wyniki . Oto one

Dołączona grafika

ostatecznie udało się uzyskać 170PS i 430 Nm. Te parametry sprawiły że z tego auta zrobił się dosłownie pocisk. Myślę że w silniku tym drzemie dużo większy potencjał w mojej ocenie 190PS/450Nm . Pomiary drogowe dokonywane godulometrem ukazały że pier.dząco dało się urwać 1 sekundę w osiagach choć do przeprowadzania pomiarów nie było za bardzo warunków z powodu wilgotnej nawierzchni i zimowych opon. Auto podczas przyspieszania paliło kapcie na 2 biegu w całym zakresie obrotów, a i na 3-cim takze dochodziło do zerwania przyczepności. Piętą achillesową tego auta są (jak we wszystkich) heble. Zatrzymanie się z prędkości 190km/h było kłopotliwe. Podczas prób kilka takich hamowań spowodowało ze z klocków śmierdziało a hamulce bardzo straciły ze swojej skuteczności. Jeśli ktoś chce modyfikować ten samochód powinien zacząć od hebli wszak bezpieczeństwo to podstawa .
Jestem przekonany że gdyby japy zdecydowali sie montować ten silnik do duzo lżejszego Civica to bylaby to fajna przeciwwaga dla okrzyczanej Ibizy i Skody Fabii RS. Czas najwyższy żeby pojawił się naprawdę szybki potworek

pozdrawiam

#2 Blade

Blade
  • Forumowicz
  • 590 postów
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 17:40, 10.12.2008

KOZAK!!!

Na ostatnim spocie ogladalismy troche jednego i-CTDI i powiem tak: ma strasznie mału intercooler :/ A tutaj wypluło 170KM i tak dużo niutonów ze można zawijać asfalt... :shock:

WSADZIć WIęKSZY INTERCOOLER!

#3 Lukasz F18B2

Lukasz F18B2
  • Forumowicz
  • 32 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:43, 10.12.2008

No i brawo. Bardzo soczysta wypowiedz, dla dieselmaniakow i posiadaczy iCTDI widze ze portfel sie juz powoli zaczyna otwierac :-) napisz jaki to jest koszt, bo zaraz lawina pytan bedzie :-) szkoda ze nie mozna zawirusowac z takimi skutkami benzynke :-(

Czarna i piękna HA VI :) Ś.P. :depresja:


#4 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 17:46, 10.12.2008

No...
jesli chodzi o wrazenia dupohamowni to turbo robi swoje
ponad 300Nm w przedziale 1750-4000 - czyli w całym zakresie obrotów
jest czym posmigac.
Szkoda, że jak kazdy dizel, aby osiagnac 100km/h trzeba 3x zmieniac bieg.

Zawirusowac można benzynke - ale turbo ;)

Za focusa 2.0 TDCI
18-09-2008 - Masters krzyknął 1750zł 4all.

Kolesie z forum forda jak się zebrali w kilku w którąs sobote, to mieli znizke (ale nie pamiętam po ile)

Więc zdecydowanie wole to niz wymiane 4 felg.

#5 Mikolaj

Mikolaj
  • Forumowicz
  • 3396 postów
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 18:44, 10.12.2008

Wow :shock:

ale mial duzy moment seryjnie, katalogowo jest przeciez 340, a tu na dzien dobry bylo prawie 380. a po podkreceniu to juz w ogole kosmos.

hmmm, hmmm trzeba pomyslec :-)
ale to jak sie gwarancja skonczy, czy lepiej teraz, a jak cos sie spierniczy, to wgrac stary program? :mrgreen:

a w ogole to nie kojarzylem nazwy tej firmy, odpalilem stronke i wszystko jasne.
Im bylbym moj samochod do podkrecenia.
Jackiller, ty pracujesz w tej firmie, lub robiles cos u nich?

Accord i-CTDi Sport Sedan 2007
Jazz 1.4 ES 2002
CB600F Hornet 2009


#6 malin_f1

malin_f1
  • Forumowicz
  • 1165 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:29, 10.12.2008

mikołaj śmigaj na hamownie czym prędzej to 50zł więc nie zbiedniejesz zobczymy jak u ciebie z serią :-)
F1

#7 [H]-CluB-

[H]-CluB-
  • Forumowicz
  • 148 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:34, 10.12.2008

jackiller,
Gratuluję inwestycji, na pewno się opłacało

#8 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 21:42, 10.12.2008

Nie Nie... Nie pracuje i nie robiłem.
Nie pisze o swoich doświadczeniach niestety
Jak widzicie data wyceny jest świeża a foki nie mam już ok roku - chce to zrobic w teścia Focusie jako prezent.
Ale multum ludzi robi u Mastersa auta bo to firma sama w sobie.
On ogarnia wszystkie marki... a niektórzy np: tylko TDI a reszta to beeeee
Dlaczego nie robiłem swojego focusa 115KM ?? - ano te focusy były progukowane z dwiema pompami wtryskowymi Common Rail BOSCH i DELPHI.
Te Delphi - chu..wsze, sypały sie na umór... a ja własnie miałem DELPHI.
Odradzono mi chipa do tego auta i w sumie może i lepiej, gdyż smiga (już w katowicach) do tej pory.
Tyle
mozna zajrzec na forum

http://forum.tdi-tuning.pl/

i skontaktowac się
Ale w kazdym większym mieście sa firmy, które ogarniają takie tematy
na

http://forum.streetracing.pl

mozna poczytac i popytac o firmy i ich wiarygodnośc - koledzy na pewno doradzą

Pozdrawiam

aha BTW
jako ze w hondzie był jeszcze montowany silnik 2.0 SD
to jego przyrosty sa
Accord 2.0 SD 105@210 --> 136@260 (a to juz ładnie lata)

#9 Mikolaj

Mikolaj
  • Forumowicz
  • 3396 postów
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 21:48, 10.12.2008

Napisalem juz maila do pana Marka, ile za pomiar i kiedy mozliwy, o reszcie pogadam na miejscu jak cena za pomiar nie bedzie zaporowa. Z tego co wyczylem na forum, przy wiekszych podkreceniach zaleca wymiane intercoolera i hamulcow.

Accord i-CTDi Sport Sedan 2007
Jazz 1.4 ES 2002
CB600F Hornet 2009


#10 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 21:58, 10.12.2008

cena jest prosta 50zł od koła
jako że masz napęd na 2 - bedzie 100 zł
Ale mają hamownię MAHA - a maha prawdę mówi "prawie" zawsze

[ Dodano: 2008-12-10, 21:59 ]

Napisalem juz maila do pana Marka

Miki - z tymi mejlami od Mastersa to róznie bywa - lepiej zadzwonic ;)

#11 Mikolaj

Mikolaj
  • Forumowicz
  • 3396 postów
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 22:03, 10.12.2008

Jak nie odpisze do jutra, to zadzwonie, nie pali mi sie ;-)

Accord i-CTDi Sport Sedan 2007
Jazz 1.4 ES 2002
CB600F Hornet 2009


#12 malin_f1

malin_f1
  • Forumowicz
  • 1165 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:30, 11.12.2008

na mineralnej 50zł i 2-3 pomiary w tej cenie i też powie prawdę :mrgreen:
F1

#13 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 08:48, 11.12.2008

Tak - masz rację
U Rogala, mimo, że jest to hamownia inercyjna (jak dobrze pamiętam) wyniki wychodza rzeczywiście bardzo podobne.

Robiłem kiedyś porównanie wykresów z hamowni na jakims seacie leonie w oparciu o wykresy Mastersa i Rogala (gosc robił pomiar na dwóch hamowniach)

Dołączona grafika

Ale Rogal nie zrobi programu Mikiemu bo on robi TDI-based engines only. A Miki chce też pogadać o ew. tuningu.

Pozdro

#14 Blade

Blade
  • Forumowicz
  • 590 postów
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 09:18, 11.12.2008

Hamownie na mineralnej teraz przejeła nowa osoba i podobno sam sprzęt został wymieniony na znacznie lepszy. Cena badania (2 pomiary) to 100zł

#15 Mikolaj

Mikolaj
  • Forumowicz
  • 3396 postów
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 10:07, 11.12.2008

Odpisal mi z Masters, 200zl za pomiar, moge podjechac nawet dzisiaj

Accord i-CTDi Sport Sedan 2007
Jazz 1.4 ES 2002
CB600F Hornet 2009





IPB Skin By Virteq