Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

Accord VIII 2,2 i-dtec brzydko zapala

VIII problem z zapalaniem wtryski

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
13 odpowiedzi w tym temacie

#1 Tomaszek704

Tomaszek704
  • Klubowicz
  • 24 postów
  • Skąd:KRA
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 11:51, 05.10.2023

Cześć

Chciałbym zapytać znawców silnika diesla w Accordach :)

Moja Honda po dłuższym postoju brzydko zapala, nie zapala od strzała jak powinna, tylko zapala jakoś nie równo, tak jak by różne cylindry zapalały z różnymi czasami ( nie wiem jak to wytłumaczyć )

sprawa jest o tyle ciekawa, że jeżeli przytrzyma sie dłużej na zapłonie (i pompa dopompuje paliwa - moja teoria) to zapala dużo lepiej choć nie idealnie. Na zasilaniu pompy dołożony zawór zwrotny ale brak różnicy, świece zmieniane też nie dawno, też nie pomogło - stare były sprawne. Przełożenie pompy ze zbiornika od innej Hondy też nic nie zmieniło. Problem występuje od dłuższego czasu.

Jeżeli miał ktoś podobny problem to proszę o sugestie, ewentualnie co mógł bym sprawdzić.

 

Dzięki


  • 0

#2 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6040 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 348
Wzorowa

Napisano 12:42, 05.10.2023

Wymienić filtr paliwa na oryginał, w przypadku viii jest to denso.

Listwa CR do kontroli wraz z czujnikiem ciśnienia i ciśnienie na pompie wtryskowej zobaczyć (diagnostyka) oraz zawór ciśnienia na pompie, możliwe też że same wtryski mają dość, zobaczyć korekty wtrysków. Jak filtra nie zmieniałeś dawno, warto do zbiornika wlać środek do czyszczenia wtrysków od LM z serii pro line na jakieś 15/20 litrów paliwa w zbiorniku.
  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#3 Tomaszek704

Tomaszek704
  • Klubowicz
  • 24 postów
  • Skąd:KRA
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 09:46, 15.10.2023

Najprawdopodobniej zawór na pompie, potestuje jeszcze kilka dni, i dam znać.


  • 0

#4 Tomaszek704

Tomaszek704
  • Klubowicz
  • 24 postów
  • Skąd:KRA
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 07:46, 20.10.2023

Najprawdopodobniej zawór na pompie, potestuje jeszcze kilka dni, i dam znać.

Zawór na pompie o numerze 0928400707 najpierw podmieniony, teraz wymieniony. Usterka naprawiona, auto już normalnie zapala, łagodnie, nie tak jak przedtem że szarpało silnikiem podczas zapalania.

Co do wtrysków to były czyszczone LM wcześniej i w sumie nie przyniosło jakiejś wielkiej poprawy, korekty wtrysków w granicach do 0,5, ale równa sie do 0 z czego 0.5 to tak sporadycznie raczej max.

Co do ciśnień na pompie wg kompa pokrywało sie zadane z wymaganym. Dziękuję za pomoc i naprowadzenie.


  • 0

#5 karol6376

karol6376
  • Forumowicz
  • 25 postów
  • Skąd:Kielce
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:01, 23.10.2023

Witam
Żeby nie zakladać nowego tematu to podepne się tu.
Posiadam Accorda z 2007r z 2.2 ictdi. Problem polega na tym, że Honda przestała odpalać. Wtryski pod kompem były ok, błedów brak, filtr paliwa oryginał Denso. Podczas krecenia rozrusznikiem cisnienie paliwa 150 barów i spada do 90. Ale gdy podpompuję pompką nad filtrem paliwa dosłownie z 4 razy to odpali. Wtedy cisnienie na pompie jest okej do momentu gdy przygazuje, wtedy spada do 160 bar zatrzesie silnikiem i wróci do zadanych 300. Zgasze silnik i juz nie chce odpalać.
  • 0

#6 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6040 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 348
Wzorowa

Napisano 14:14, 23.10.2023

http://www.accordklu...27#entry1031675


Tu znajdziesz wszystkie możliwe przyczyny i rzeczy do sprawdzenia.
  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#7 karol6376

karol6376
  • Forumowicz
  • 25 postów
  • Skąd:Kielce
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:24, 28.10.2023

Wyjasniło się. Po wymianie pompy wtryskowej zaczęła odpalać :)
  • 0

#8 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6040 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 348
Wzorowa

Napisano 20:25, 28.10.2023

Pytanie czy winna była pompa czy zawór na pompie.

Ważna że wszystko już w porządku, cieszę się że auto jeździ.
  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#9 karol6376

karol6376
  • Forumowicz
  • 25 postów
  • Skąd:Kielce
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:55, 28.10.2023

No właśnie nie wiadomo, miałem pierw wymieniać sam zawór ale trafiła się kompletna pompa to podmieniłem i odpaliła od razu. A czy ten element na pompie z tyłu z tymi żeberkami na cztery torxy to jest pompa wstępna niskiego cisnienia?
  • 0

#10 Tomaszek704

Tomaszek704
  • Klubowicz
  • 24 postów
  • Skąd:KRA
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 11:21, 14.11.2023

Wymienić filtr paliwa na oryginał, w przypadku viii jest to denso.

Listwa CR do kontroli wraz z czujnikiem ciśnienia i ciśnienie na pompie wtryskowej zobaczyć (diagnostyka) oraz zawór ciśnienia na pompie, możliwe też że same wtryski mają dość, zobaczyć korekty wtrysków. Jak filtra nie zmieniałeś dawno, warto do zbiornika wlać środek do czyszczenia wtrysków od LM z serii pro line na jakieś 15/20 litrów paliwa w zbiorniku.

 

Niestety temat wrócił... Choć przez kilka dni wydawało mi się że było trochę lepiej. Znaczy nie wrócił tak do końca, zapala lepiej - nie szarpie silnikiem, ale rozruch nadal jest utrudniony, zapala dłużej i nie równo, powiedz mi, diagnostyka to chodzi Ci o zmierzenie fizycznie manometrem, czy wystarczy sprawdzić w hdsie (posiadam - ciśnienia zadane i wykonywane sie pokrywają). Filtr wymieniłem na knechta, autko prócz przywar z zapalaniem chodzi idealnie, przyśpieszenie moc, kultura pracy i nawet nie rdzewieje. Jeszcze jedno pytanie, czy żeby wymienić/podmienić zawór na listwie CR trzeba ją wymontować? Czy wystarczy porozbierać trochę i uda sie go wykręcić? I jeszcze jedna rzecz, czy zawór na listwie jest otwarty czy zamknięty, czy jeżeli zdejmę wężyk z przelewu zaworu na listwie CR poleci paliwo czy nie, czy dadzą mi coś te informacje? Mam drugą taką samą Hondę w domu w razie czego.


  • 0

#11 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6040 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 348
Wzorowa

Napisano 12:14, 14.11.2023

Knecht w VII genie powodował problemy z pracą silnika, w skrajnych przypadkach nawet nie odpalał tak filtrował.

Litwę wtryskową najlepiej cała podmienić bez rozdrabniania się.


Wtryski na 100% dobre? Korekty fizycznie były sprawdzane?
Ciśnienia sprawdzić hdsem / autel /xhorse itp.


Skoro wymiana pompy poprawiła sytuacje to dalej grzebał bym w tym temacie jak właśnie listwa cr, wtryski, filtr paliwa.
  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#12 Bartt94

Bartt94
  • Nowy
  • 1 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Touran
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:44, 19.12.2023

Witam, 

ten sam temat u mnie, bardzo brzydko zapala. Chce zacząć od wymiany świec. 

Jakie polecacie? 


  • 0

#13 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6040 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 348
Wzorowa

Napisano 13:53, 19.12.2023

Denso, Beru.
Ze wskazaniem na Beru bo mniej podróbek.
  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#14 MorganPTP

MorganPTP
  • Klubowicz
  • 13 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano wczoraj, 21:21

Witam, podepnę się do tego tematu ze swoim małym problemem.

2.2 iDtec całą zimę pięknie zapalał, wskakiwał równo na okolo 1000 obrotów, teraz w ciepłe dni zapala ale już na jakies 600-700 obrotów i chodzi nie równo. Dopiero po chwili się uspokaja na około 850.

Nowy filtr paliwa, wtryski sprawdzane na ciepło, są jak nowe. Co może być przyczyną ? Czy ktoś już tak miał ?> Po nagrzanym silniku też czasem nie zapali ładnie, nie wskakuje od razu na te 850 obrotów.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, problem z zapalaniem, wtryski

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq