Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

błąd VSS bez żadnych objawów

VII

Najlepsza odpowiedź TroPat , 20:45, 12.02.2023

Czołem,

"Speed sensor" czy może raczej "wheel sensor"? Jeśli to błąd pokazywany kontrolką ABS, to chodzi o raczej o błąd "Wheel Sensor (Open/Short to Body Ground/Short to Power)" dotyczący tylnego lewego koła. Nie ma to związku z czujnikiem prędkości ani jej wskazywaniem. Jego konsekwencją jest deaktywacja ABS - a więc pasuje do objawów przez Ciebie opisanych. Z moich doświadczeń z 7mek przeważnie jako pierwszy pada czujnik ABS lewego tylnego koła.

 

no właśnie nic mi nie pasował z objawów do speed sensora dlatego napisałem na HAKP. 

zakładam że błędnie zinterpretowałem ,,pierwsze mignięcie kontrolki" i teraz jak analizuję to co napisałeś to skalda się to w logiczną całość.

dziękuję za podpowiedź. zamawiam czujnik i jak się z za to zabieram :) 

Przejdź do postu


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
4 odpowiedzi w tym temacie

#1 TroPat

TroPat
  • Forumowicz
  • 45 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:2
  • Wersja:Ex
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:53, 11.02.2023

Cześć. 

Przejrzałem kilkanaście tematów na temat błędów VSS i w większości wspólnym mianownikiem były problemy ze wskazaniami licznika. 

diagnozowałem spinaczem kilka razy, kasowałem błędy kilka razy i cały czas wraca  17 VSS - speed sensor. 

 

Problem w tym, że poza błędem i wyłączeniem systemu ABS, wszystko działa poprawnie. 

Wskazywana prędkość jest porównywalna np z Yanosikiem, wskazówka chodzi płynnie, nie zatrzymuje się. 

 

Pierwsze co mi przyszło do głowy to wymiana i tu pytanie do Was:

Czy to ma sens ? czy ktoś też miał takie (a właściwie brak takich) objawów ? 

Pacjent to VII 2.0 

jeśli jednak taki temat był to przepraszam za zaśmiecanie ale po godzinie czytania poddałem się i napisałem :) 


  • 0

#2 FullChess

FullChess
  • Klubowicz
  • 146 postów
  • Skąd:Sopot
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Touring
  • KM:252
  • Paliwo:PB
  • Rok:2021
  • Nadwozie:CV2
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 19:55, 12.02.2023

Czołem,

"Speed sensor" czy może raczej "wheel sensor"? Jeśli to błąd pokazywany kontrolką ABS, to chodzi o raczej o błąd "Wheel Sensor (Open/Short to Body Ground/Short to Power)" dotyczący tylnego lewego koła. Nie ma to związku z czujnikiem prędkości ani jej wskazywaniem. Jego konsekwencją jest deaktywacja ABS - a więc pasuje do objawów przez Ciebie opisanych. Z moich doświadczeń z 7mek przeważnie jako pierwszy pada czujnik ABS lewego tylnego koła.


Użytkownik FullChess edytował ten post 19:56, 12.02.2023

  • 0

FullChess


#3 TroPat

TroPat
  • Forumowicz
  • 45 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:2
  • Wersja:Ex
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:45, 12.02.2023   Najlepsza odpowiedź

Czołem,

"Speed sensor" czy może raczej "wheel sensor"? Jeśli to błąd pokazywany kontrolką ABS, to chodzi o raczej o błąd "Wheel Sensor (Open/Short to Body Ground/Short to Power)" dotyczący tylnego lewego koła. Nie ma to związku z czujnikiem prędkości ani jej wskazywaniem. Jego konsekwencją jest deaktywacja ABS - a więc pasuje do objawów przez Ciebie opisanych. Z moich doświadczeń z 7mek przeważnie jako pierwszy pada czujnik ABS lewego tylnego koła.

 

no właśnie nic mi nie pasował z objawów do speed sensora dlatego napisałem na HAKP. 

zakładam że błędnie zinterpretowałem ,,pierwsze mignięcie kontrolki" i teraz jak analizuję to co napisałeś to skalda się to w logiczną całość.

dziękuję za podpowiedź. zamawiam czujnik i jak się z za to zabieram :) 


  • 0

#4 FullChess

FullChess
  • Klubowicz
  • 146 postów
  • Skąd:Sopot
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Touring
  • KM:252
  • Paliwo:PB
  • Rok:2021
  • Nadwozie:CV2
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 21:30, 12.02.2023

Tylko żebyśmy się dobrze zrozumieli - to co napisałem dotyczy błędu 17 "wymiganego" kontrolką ABS (1 długie mignięcie i 7 krótkich).

W przypadku wymiany czujnika wspomnę tylko, że najtańsze dostępne NTN działają (mam już 2 takie z tyłu), aczkolwiek jeden padł po 1,5 roku (wymieniłem znowu na NTN). Nieco większym wyzwaniem jest sama wymiana - czujnika oryginalnego w całości raczej nie wyjmiesz po samym odkręceniu śrubki - korozja aluminium "ściska" część schowaną w korpusie (i to jest pewnie przyczyną awarii samego czujnika). Nie wahaj się zdemontować piasty, 4 śruby ją trzymające odkręcają się bez większych problemów, a przynajmniej masz gwarancję, że robiąc "odwiert" nie uszkodzisz pierścienia magnetycznego. Przed montażem piasty zwróć uwagę na jej uszczelkę - jest zwykle mocno spłaszczona, więc można wspomóc się silikonem motoryzacyjnym. Samego nowego czujnika dodatkowo nie uszczelniałem klejem, zadbałem jedynie o czystość podfrezowania otworu w korpusie, aby uszczelka (o-ring) dobrze się ułożyła.


Użytkownik FullChess edytował ten post 21:34, 12.02.2023

  • 0

FullChess


#5 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6031 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 09:00, 13.02.2023

http://www.accordklu...35#entry1050471
  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq