Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Dziwne zachowania samochodu przez pierrwsze 3-5 km jazdy !!


Ten temat został zarchiwizowany. Oznacza to, że nie możesz dodać do niego odpowiedzi.
4 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 16:45, 09.12.2008

Witam. Kurcze proszę o pomoc bo nie wiem gdzie tkwi przyczyna. Za każdym razem kiedy za rana zaczynam jazdę lub wieczorem po kilkugodzinnym postoju pierwsze pokonywane przeze mnie kilometry jazdy wyglądają bardzo dziwnie. Pierwsze kilkaset metór to mam wrażenie jakby koła były kwadratowe,później minimalnie wibracje ustają po czym po paru km całkowicie ustaja....Wulkanizator tłumaczył mi iż to wina długiego postoju ale jakos ciężko mi w to uwierzyc żeby postój przez noc można było nazwac nadzwyczaj długim....
Ten sam efekt był na kołach letnich i tak samo a może nawet jeszcze gorzej jest na zimowcyh....hmmmm Panowie w czym jest problem???
Ogólnie mam jeszcze problem bo przy przekroczeniu prędkości około 100-120 km/h kierownica zaczyna drżec ale co dziwne nie zawsze :) wykluczam już wywarzenie kół ponieważ jeżdze do specjalistycznego warsztatu gdzie całośc trwa około godziny,zostają przeprowadzane testy drogowe każdego z kół,poprostu wszystko jest robione bardzo solidnie i do tego pracuje tam mój kolega który się w moim przypadku mocno przykłada do roboty i ręczy że koła są idealne. W czym może tkwic problem??? Dziękuję za pomoc :)

#2 Glinuś

Glinuś
  • Forumowicz
  • 3403 postów
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 16:51, 09.12.2008

Ja mam prawie to samo,ale tylko przy prędkości 120 km/h,122 km/h ustaje delikatne drżenie,ale gdy opony się "rozgrzeją" to wszystko ustępuje.Moim zdaniem jest to wina opon mimo,ze u mnie są nowe :niepewny:

#3 adammy

adammy
  • Forumowicz
  • 34 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:17, 09.12.2008

A na jakich oponach jeździsz Mrpawlo (rozmiar/producent/model)? A jak ciśnienie w oponkach sprawdzałeś może za niskie? Temperatura trochę spada jak postoisz...
W instrukcji jest napisane (co prawda 6gen.):

"Ciśnienie sprawdzać, gdy opony są zimne. Oznacza to, że samochód winien być zaparkowany przynajmniej przez 3 godziny. Jeśli samochód był używany przed pomiarem ciśnienia w oponach, opony można nadal uważać za "zimne", o ile przebieg samochodu wynosił mniej niż 1,6km.
Pomiar ciśnienia w oponach po przebiegu kilkunastu kilometrów daje odczyt 0 0,3-0,4 atm wyższy w porównaniu z pomiarem na "zimno". Jest to zjawisko normalne i nie należy zmniejszać ciśnienia w oponach. Po zmniejszeniu ciśnienia opona pozostanie niedopompowana."

Daj znać jak dojdziesz co to?

były: CG8 F18B2 98 http://www.accordklu...topic.php?t=859 - z bólem sprzedany; 126p 91FL

jest: GD1 L13A; OBK BP9


#4 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 20:22, 09.12.2008

Obecnie jeźdze na zimówkach Bridgestone Blizzak LM 25 rozmiar 205/55/R16 czyli standardowy rozmiar. Są to nowe opony kupiłem około miesiąc temu.
Dzisiaj późnym wieczorem pojadę sprawdzić to cisnienie i zobaczymy

[ Dodano: 2008-12-09, 22:40 ]
Ciśnienie miałem przynajmniej dobre,odchylenie było bardzo minimalne od normy, ustawiłem teraz 2.4 przód i 2.3 tył

#5 Lukasz F18B2

Lukasz F18B2
  • Forumowicz
  • 32 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:57, 11.12.2008

Mam tak samo. Na letnich odkad w wakacje zalozylem 17" kolka bylo ok. Ale jak przyszla pierwsza zimna noc, samochod z rana mial takie wibracje a po rozgrzaniu kol znikaly. Zalozylem zimowki i jest podobnie ale mniej jakby troche. Jak rozgrzeje to wtedy jest juz ok. Raczej stawiam na opony.

Czarna i piękna HA VI :) Ś.P. :depresja:





IPB Skin By Virteq