Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Mapping silnika diesla


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
32 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 13:38, 26.07.2010

Witam. Opowiem wam moja historie. Kupiłem angielska wersje hondy accord 2.2 ictdi z roku 2008. Autko miało 138 KM. pojechałem do poleconego mechanika i podjąłem się zmapowania ustawień komputera czy jakoś tak. Po podlaczeniu komputera do samochodu, ściągnął mapę z mojego auta( ustawienia mieszanek, powietrza itd.) wysłał to do firmy tuningowej w Niemczech. Po jakimś czasie odeslali nam zpowrotem mapę tyle ze z innymi ustawieniami mieszanek. Jak się okazało mapa ta jest wyrywają w accordy na terenie Europy co daje nam wersje hondy accord z silnikiem 174 konnym ( tylko Na Europe). No I teraz moje autko ma 174 konie. Chodzi elegancko. Roznice w mocy mozna wyczuc Od razu. Kosztowalo mnie to 350 funtow. Podkreslam to nie jest jakis chip. Tylko inne ustawienia komputera.
Moze znajdzie sie ktos kto mi pomoze. Wiem ze moge ciagnac wiecej mocy z tego silkika diesla 2.2. Czytałem ze do 197 max. Moje pytanie brzmi. Do ilu moge go podciagnac zeby nie nadwyrezyc za bardzo silnika?
Powiem tez ze ten mechNik ma Od nowosci BMW 525 d ktora miała na wyjściu 150 KM a podciagnal ja w ten sam sposób do 220KM. prZejechalem się nią. Co tu dużo mówić. Monster. Wymienił tylko koło zamachowwe w ciagu 5lat użytkowania.
Jeśli ktoś zna się na tym to proszę o radę.
  • 0

#2 Mikolaj

Mikolaj
  • Forumowicz
  • 3,396 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:146
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 13:44, 26.07.2010

Potocznie "chip" to jest to co masz zrobione - chiptuning, czyli przegramowywanie sterownika silnika.
Duzo wiecej bez ingerencji w graty nie ugrasz. Moze z 10KM. Przede wszystkim sprzeglo nie wytrzyma. Wiec tu cos trzeba pokombinowac.
Nawet nie chodzi o to ze ono szybciej sie zuzuje, tylko o to, ze nie bedzie w stanie przekazac tego na kola i bedzie sie slizgac.
No ale jak chcesz isc dalej, no to jeszcze trzeba wymienic intercooler na FMIC (duzy frontowy), wydech.
  • 0

Accord i-CTDi Sport Sedan 2007
Jazz 1.4 ES 2002
CB600F Hornet 2009


#3 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 13:51, 26.07.2010

O to nie wiem jak to ten koleś w tej bejcy to zrobił. Ale jeździ nią od nowości. I tylko ja zmapowal do 220. Nic tam nie zmieniał dodatkowo. Czy te bejce są aż tak wytrzymale czy co. !! No to mówisz ze dochodzą mi kolejne koszty
  • 0

#4 Mikolaj

Mikolaj
  • Forumowicz
  • 3,396 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:146
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 13:59, 26.07.2010

Wiesz, najwazniejsza jest krzywa momentu. Jak chcesz miec poprostu duza moc (wysoki vmax) to nalezy wyprostowac ta krzywa w gornym zakresie obrotow, bo w dieslu ona opada. Moment * obroty (w skrocie) daja moc. Z tym, ze za "kopa" odpowiada wlasnie moment obrotowy, a wysoki moment to obciazenie dla sprzegla. I tu ictdi polega, bo docisk nie wytrzymuje tej sily i sprzeglo sie uslizguje. Jesli kop jest ok standardowo, a chcesz go utrzymac dluzej, to trzeba wlasnie to krzywa prostowac, wtedy charakterystyka robi sie taka jak w benzynie, czyli ciagnie dluzej, no i ze skroconego wzoru, ktory podalem, masz wyzsza moc bez zwiekszania max momentu. Sprzeglo sie nie slizga, ale sila z silnika (max moment obrotowy, lub jego okolice) dziala na to sprzeglo przez dluzszy czas, wiec moze to tez dobrowadzic do szybszego niz normalnie zuzycia.
  • 0

Accord i-CTDi Sport Sedan 2007
Jazz 1.4 ES 2002
CB600F Hornet 2009


#5 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 14:55, 26.07.2010

W takim razie co proponujesz zrobić aby odczuć ta moc lepiej. Co wymienić co dodać. :). Jeśli byś mógł mi napisać co to ja się rozgladne za cena
  • 0

#6 Mikolaj

Mikolaj
  • Forumowicz
  • 3,396 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:146
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 14:58, 26.07.2010

Konkretnych czesci Ci nie podam. Co do sprzegla to chyba nie ma to na lekarstwa. Moooze ktos gdzies produkuje jakies mocniejsze sprzegla do ictdi.
FMIC dedykowanych do tego silnika tez nie ma, trzeba cos dobierac, ale to juz nalezy sie udac do jakiejs firmy tuningowej, lub samemu rozebrac auto i dopasowac/zamontowac cos. Pozniej hamowania i znow strojenie.
Tu jeden z kolegow chcial sobie wstawic frontowy intercooler i podobno w naszych poliftowych cos jest inaczej pod zderzakiem, mialo byc plug&play, a bylo zdziwko ze nie pasuje.
Ja nie mam tu praktycznego doswiadczenia poki co, wiec wiecej nie poradze.
  • 0

Accord i-CTDi Sport Sedan 2007
Jazz 1.4 ES 2002
CB600F Hornet 2009


#7 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 20:33, 26.07.2010

Sporo ludzi ktorych znam uzywa 185KM od Eliteremaps w UK. Jesli nie miales problemu ze sprzeglem przed remapem i nie bedziesz za bardzo wariowal to powinno sporo wytrzymac. Ja zrobilem na razie jakies 3000 mil i nie ma problemu. Ale licze sie z tym ze predzej czy pozniej moze zaistniec potrzeba wymiany sprzegla.

Silnik ciagnie mocno i rowno od 1.7k do 3.5k. Generalnie ten 185KM uwaza sie za bezpieczna bariere. Jak znajde wykres to wrzuce
  • 0

#8 oliviero

oliviero
  • Forumowicz
  • 232 postów
  • Skąd:WSC
  • Silnik:CN1
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 20:41, 26.07.2010

Benzyniarze narzekają że nasze diesle to muły a tu prosze moce jak w type s, dobrze ten silnik skonstruowali w Sayamie.
  • 0

#9 ToMala

ToMala
  • Forumowicz
  • 853 postów
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Modulo
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:RN3
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 13:46, 27.07.2010

ktoś kiedyś wkleił link z ebaya ze sprzęgłem mocniejszym do ictdi. Poza sprzęgłem, które moim skromnym zdaniem jest słabe nawet i bez mapowania, zwiększa mocy to do pewnego momentu chip, a później IC, wydech, w pewnym momencie pewnie i wydolność tego common rail będize problemem, turbina ponoć jest duża i ma spory zapas
  • 0

EX-Sreberko, CzarnullaH, Stream Modulo
---

Pozdrawiam
Tomek


#10 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 20:18, 30.07.2010

Sporo ludzi ktorych znam uzywa 185KM od Eliteremaps w UK. Jesli nie miales problemu ze sprzeglem przed remapem i nie bedziesz za bardzo wariowal to powinno sporo wytrzymac. Ja zrobilem na razie jakies 3000 mil i nie ma problemu. Ale licze sie z tym ze predzej czy pozniej moze zaistniec potrzeba wymiany sprzegla.

Silnik ciagnie mocno i rowno od 1.7k do 3.5k. Generalnie ten 185KM uwaza sie za bezpieczna bariere. Jak znajde wykres to wrzuce

Pozdrawiam uzytkownika THAOC :)
Kolega dobrze mowi, kolo 180KM da sie bez problemu wykrzesac z accorda. Ja tyle mam w swoim, kosztowalo to £200 od wlasnie agenta Eliteremaps w UK. U mnie niestety sprzeglo padlo po jakis 2 tygodniach i zaczelo sie slizgac na 3,4 i 5biegu. Konieczna byla wymiana tylko £600:( Najwyzszy remap to chyba byl kolo 200KM dla 2.2 diesla ale jest on za agresywny. Mysle ze 180KM jest super. Auto nie to samo, rwie sie do przodu turbo wczesniej wchodzi na obroty, duzo wieksza moc przy mniejszych obrotach.
Co do nadwyrezania silnika to niesadze zeby remap jakos negatywnie na niego wplywal. Tylko to sprzeglo nieszczesne.
Pozdrawiam, dan
  • 0

#11 zkruk

zkruk
  • Forumowicz
  • 110 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:52, 30.07.2010

sprzęgło to wytrzyma nawet 220 KM - liczy się moment obrotowy...

a są modyfikacje gdzie jest 170KM i 420 nm
a są modyfikacje z głową gdzie jest 170km i 370 nm

Dołączona grafika
  • 0

#12 ToMala

ToMala
  • Forumowicz
  • 853 postów
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Modulo
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:RN3
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 22:04, 30.07.2010

widzę moment przy 2262 i teraz przy 2585 ... tttm czy masz może dolot przypchany?
  • 0

EX-Sreberko, CzarnullaH, Stream Modulo
---

Pozdrawiam
Tomek


#13 zkruk

zkruk
  • Forumowicz
  • 110 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:55, 30.07.2010

no i - jakie ciekawe wnioski wyciągnąłeś :)
pochwal się.. :)
  • 0

#14 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 11:35, 01.08.2010

Sporo ludzi ktorych znam uzywa 185KM od Eliteremaps w UK. Jesli nie miales problemu ze sprzeglem przed remapem i nie bedziesz za bardzo wariowal to powinno sporo wytrzymac. Ja zrobilem na razie jakies 3000 mil i nie ma problemu. Ale licze sie z tym ze predzej czy pozniej moze zaistniec potrzeba wymiany sprzegla.

Silnik ciagnie mocno i rowno od 1.7k do 3.5k. Generalnie ten 185KM uwaza sie za bezpieczna bariere. Jak znajde wykres to wrzuce

Pozdrawiam uzytkownika THAOC :)
Kolega dobrze mowi, kolo 180KM da sie bez problemu wykrzesac z accorda. Ja tyle mam w swoim, kosztowalo to £200 od wlasnie agenta Eliteremaps w UK. U mnie niestety sprzeglo padlo po jakis 2 tygodniach i zaczelo sie slizgac na 3,4 i 5biegu. Konieczna byla wymiana tylko £600:( Najwyzszy remap to chyba byl kolo 200KM dla 2.2 diesla ale jest on za agresywny. Mysle ze 180KM jest super. Auto nie to samo, rwie sie do przodu turbo wczesniej wchodzi na obroty, duzo wieksza moc przy mniejszych obrotach.
Co do nadwyrezania silnika to niesadze zeby remap jakos negatywnie na niego wplywal. Tylko to sprzeglo nieszczesne.
Pozdrawiam, dan


Nie zapomnij o jednej waznej rzeczy, jesli ze sprzeglem jest wszystko ok przed remapem to nie powinno byc zadnych problemow, o ile nie bedziesz tego naduzywal. U mnie jak narazie nic sie nie dzieje. Za to jezeli sprzeglo juz zaczyna sie slizgac to remap tylko przyspieszy degradacje.
  • 0

#15 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 18:03, 01.08.2010

Sprzęgło przed remapem bylo calkowicie w porządku, samochod bywal załądowany pod sam dach i ile bym mu nie wstawiał to się nic nie ślizgało. Po remapie było ok przez jakiś tydzień a potem to już coraz gorzej (4 osoby w samochodie to mogłem pomarzyć o więcej niż 2k rpm). Nie winie przeprogramowania, tylko uwydatniło to co już pewnie się czaiło.
dan
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq