Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Przyspieszanie w 1.8


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
198 odpowiedzi w tym temacie

#31 Siwy

Siwy
  • Klubowicz
  • 3775 postów
  • Skąd:Lubelskie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 08:56, 16.07.2010

Samochód przy obecnej pogodzie muli na pewno - mój też "muli" :D Polecam przejechać się kolo 24 :->


Bo trzeba zrobić taki mod: :idea1: rurki od nawiewu przekierować do dolotu i jak są upały to włącza się klimę i silnik ma chłodne powietrze :mrgreen:
  • 0

Całe forum pozdrawia Cię FairFaX.


#32 kardas

kardas
  • Forumowicz
  • 4275 postów
  • Skąd:ZS
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 13:12, 16.07.2010

to ja przypomnę jedna ważna rzecz.

te silniki maja 2 fazowy VTEC.

1 faza (ekonomiczna) -> pracuje na 12 zaworach (tylko 4 ssące) do ok 3k rpm. przy depnietym gazie zmienia sie przy 2.5k rpm => czuć ten "kop"
2 faza (normalna) -> pracuje na 16 zaworach
3 faza -> od 4.2k rpm zmiana cykli rozrządu

Samochód przy obecnej pogodzie muli na pewno - mój też "muli" :D Polecam przejechać się kolo 24 :->


no niestety to nie jest prawda, to nie jest VTEC-E z D15BX.
Ja osobiście nie znalazłem takich informacji w żadnej ESM, EPC, ani niczym
co można by uznać za wiarygodne o 3 stopniowym vtec w F18/20BX.


Jeśli mógłbyś przytoczyć jakiś art na ten temat będę bardzo wdzięczny.
  • 0
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?

 


#33 pomierdor

pomierdor
  • Forumowicz
  • 58 postów
  • Skąd:Łódź
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:49, 16.07.2010

[quote name="kardas"][quote]to ja przypomnę jedna ważna rzecz.

te silniki maja 2 fazowy VTEC.

Jeśli mógłbyś przytoczyć jakiś art na ten temat będę bardzo wdzięczny.[/quote]

tu był temat o tym http://www.accordklu...&highlight=vtec
poza tym mój ES z 1/4 baku i diagnostą w środku(około75-85kg) ważył 1470kg a według danych powinien ważyć z nim grubo ponad 1500kg( a mam mega ciężki spoiler i wydech od typa i koła wieksze i opony :-P )
  • 0
Accord F20B6 http://www.accordklu...opic.php?t=1019
Civic EJ9 D14+
Były
Civic EG8 D15B7 + mody
Civic EJ2

#34 kardas

kardas
  • Forumowicz
  • 4275 postów
  • Skąd:ZS
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 14:18, 16.07.2010

no ja znam ten temat, same się tam wypowiadałem

ale chciałbym jakiś materiał, cokolwiek na potwierdzenie tej tezy, sorki, ale słowa Twojego kolegi
to za mało.

Co do tematu to w Seth'a podpisie jest parę slow o tym jak który przyspiesza. :mrgreen:
  • 0
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?

 


#35 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 20:42, 18.07.2010

Jakiś czas temu złapałem się na skrzyżowaniu z 1.8 i do ok 140km/h różnica była duża. Oczywiście na korzyść mojej 2.0 :-D
  • 0

#36 Marru

Marru
  • Forumowicz
  • 475 postów
  • Skąd:Miasto rond i pizzeri
  • Silnik:1
  • Wersja:qwerty
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1989
  • Nadwozie:xx
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:48, 18.07.2010

Chociaż wiedział, że się z nim łapiesz?
  • 0

#37 malin_f1

malin_f1
  • Forumowicz
  • 1165 postów
  • Skąd:Polska
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:59, 18.07.2010

z własnego doświadczenia np VII gen 2,0 vs 2,4 do 100km/h wg katalogu 1,1-1,3sek różnicy na korzyść 2,4 w praktyce do 100km/h 2,4 jest z przodu o pół długości samochodu... powyżej 100km/h odchodzi już znacząco... przy wyższych prędkościach gdzie jest już znaczy opór powietrza dopiero wtedy widać różnicę na korzyść 2,4 chciał nie chciał 35HP więcej nominalnie.
  • 0
F1

#38 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 21:00, 18.07.2010

Chociaż wiedział, że się z nim łapiesz?


to nie jest Marru najważniejsze :fiu:

Nie wiem czy teraz jakiś muli, bo moj muli cały czas bo non stop klima chodzi :mrgreen:
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#39 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 21:17, 18.07.2010

Chociaż wiedział, że się z nim łapiesz?

Oczywiście bo gonił mnie przez poł miasta. :mrgreen:
  • 0

#40 Marru

Marru
  • Forumowicz
  • 475 postów
  • Skąd:Miasto rond i pizzeri
  • Silnik:1
  • Wersja:qwerty
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1989
  • Nadwozie:xx
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:18, 18.07.2010

Jaka kutwa nie dość, że dieslem to jeszcze bez klimy :r
  • 0

#41 Marru

Marru
  • Forumowicz
  • 475 postów
  • Skąd:Miasto rond i pizzeri
  • Silnik:1
  • Wersja:qwerty
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1989
  • Nadwozie:xx
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:25, 18.07.2010

Tam nie szalej tak Malin bo jak to było w zabudowanym to wysyłam pw do Glinusia :mrgreen:
  • 0

#42 kardas

kardas
  • Forumowicz
  • 4275 postów
  • Skąd:ZS
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 21:32, 18.07.2010

Marru, "uprzejmie donoszę" :r



Seth to wszystko przez ten Twój podpis, wiesz, taka siła auto sugestii dla posiadaczy 2.0 ES.

jedrek, to pewnie złapałeś się z Seth'em, jego nawet niemowlaki raczkujące wyprzedzają spod
świateł i pewnie miał jeszcze klimę włączoną.

A tak serio to ja też Ci nie za bardzo wierzę, wiesz, zdrowe 1.8 gra i gwizda, tylko w tamtej może
kierownik piz.a.
  • 0
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?

 


#43 tmc

tmc
  • Forumowicz
  • 633 postów
  • Skąd:Zakopane
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:28, 18.07.2010

do ok 140km/h różnica była duża

później zrobiła sie pewnie przepaść :lol:
  • 0
Moja Hańcza http://www.accordklu...p=106949#106949
=== ZAPRASZAM PO PORTFEL, TOREBECZKE ===
http://allegro.pl/Sh...Show?id=1600961

#44 klosz007

klosz007
  • Forumowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 16:48, 19.07.2010

[quote]nie wiem jak w VI ale w VII 8.5s jest jak najbardziej realne do zrobienia a nawet widzialem 8.2/8.3 ale jak ktos mi powie ze nie czuc klimatyzacji to chyba nie czuje swojego samochodu. moze jadac po prostym i nie przyspieszajac jakos bardzo to przy 4tys obr nie powinno nic czuc ale jadac normalnie w miescie przedzial 2-3tys wlaczam i czuje spadek mocy. nie jakis bardzo jak w hyundaiu ze auto od razu slabnie ale jest to wyczuwalne (oczywiscie mowa o wlaczeniu wylaczeniu, potem juz nie czuc)[/quote]

W VI 1.8 jak najbardziej czułem moment załączania/wyłączania klimy (jakby mi ktoś podłączył albo odłączył przyczepkę z tyłu ;).
W VII 2.4 jakoś nie bardzo to czuć.

[ Dodano: 2010-07-19, 17:54 ]
[quote]
Cytat z prasy fachowej

"Accord najczęściej występuje z benzyniakami: 1.8 i 2.0. Silnik 1.8 ma typowy dla Hondy charakter pracy - brakuje tu trochę siły ciągu przy niskich obrotach, za to "góra" jest rewelacyjna. 147-konna 2-litrówka nie ma tego problemu. Dobrze czuje się przy różnych prędkościach obrotowych i równo przyspiesza aż po czerwone pole na obrotomierzu."

szukam tych danych.....[/quote]

Taa, właśnie, ciekawe gdzie tak napisali. Pewnie w Auto Świecie. Fakty są takie, że 1.8 ma 1850cm sześć, 2.0 - niecałe 2000. Czyli mniej niż 150cm sześć. różnicy... I mniej więcej taka jest realna różnica w ich performance. Zresztą moc też jest proporcjonalna do pojemności - 136 vs 147KM. Trudno, żeby było inaczej skoro stopień sprężania jest ten sam.

Jeśli do tego dodamy, że 2.0 występuje najczęściej w lepiej wyposażonej i cięższej wersji ES to różnica jeszcze bardziej się niweluje.
Podejrzewam, że posadzony za kierownicą 1.8 i 2.0 nie byłbym w stanie poznać który jest który bez dokładnego stopera...

[ Dodano: 2010-07-19, 18:08 ]
[quote name="pomierdor"][quote][quote]to ja przypomnę jedna ważna rzecz.

te silniki maja 2 fazowy VTEC.

Jeśli mógłbyś przytoczyć jakiś art na ten temat będę bardzo wdzięczny.[/quote]

tu był temat o tym http://www.accordklu...&highlight=vtec
poza tym mój ES z 1/4 baku i diagnostą w środku(około75-85kg) ważył 1470kg a według danych powinien ważyć z nim grubo ponad 1500kg( a mam mega ciężki spoiler i wydech od typa i koła wieksze i opony :-P )[/quote]

F18 i F20 (i F23Z5 też) mają VTEC który po prawdzie należało by nazwać VTEC-E (takie jest założenie VTEC-E - jeden zawór otwiera się mnie ja drugi bardziej). Nie jest żaden 3-fazowy. Taki sam jest w obu motorach.
Do ~4 tys. obrotów jeden zawór ssący otwiera się umownie nazwijmy to na 80% a drugi na powiedzmy umowne 20%. Powyżej 4 tys. po włączeniu VTEC - oba otwierają się na 100%. Na wydechu oba zawsze chodzą na full otwarte. Asymetria otwarcia w normalnych warunkach jest tak, duża, że tzw. rocker arm tego "drugiego" zaworu nie ma nawet rolki tocznej na styku z krzywką (tylko ślizgowy kontakt).

Podobnie jest w K20A6 z VII gen tyle że tam jest tak, że jeden ssący chodzi zawsze na 100% a drugi bądź na te umowne 20% bądź na 100% i w efekcie wałek ssący ma tylko dwie a nie trzy (jak w F18/F20) krzywki na wałku ssącym na cylinder. Tyle, że w K dochodzi jeszcze VTC na wałku ssącym i brak sztywnego momentu przełączenia. Czyli po prawdzie powinien to być i-VTEC-E ;)

Co innego w H22 z TypeR i K24A3 - tutaj zarówno zawory ssące jak i wydechowe otwierają się normalnie na powiedzmy 80% (choć o ile pamiętam w H22 jest niewielka różnica w otwarciu ssących, w K24 nie wiem) a po załączeniu VTEC - na 100%. No i oczywiście K24 ma VTC na wałku ssącym a H22 nie. I dlatego H22 to powinien być nazwany VTEC a K24 - i-VTEC.

Podsumowując:
F18B/F20B/F23Z5 - VTEC "light"
H22A7 - VTEC "full"
K20A6 - VTEC "very light" + VTC
K24A3 - VTEC "full" + VTC
  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#45 Marru

Marru
  • Forumowicz
  • 475 postów
  • Skąd:Miasto rond i pizzeri
  • Silnik:1
  • Wersja:qwerty
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1989
  • Nadwozie:xx
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:28, 19.07.2010

Taa, właśnie, ciekawe gdzie tak napisali. Pewnie w Auto Świecie. Fakty są takie, że 1.8 ma 1850cm sześć, 2.0 - niecałe 2000. Czyli mniej niż 150cm sześć. różnicy... I mniej więcej taka jest realna różnica w ich performance. Zresztą moc też jest proporcjonalna do pojemności - 136 vs 147KM. Trudno, żeby było inaczej skoro stopień sprężania jest ten sam.

Jeśli do tego dodamy, że 2.0 występuje najczęściej w lepiej wyposażonej i cięższej wersji ES to różnica jeszcze bardziej się niweluje.
Podejrzewam, że posadzony za kierownicą 1.8 i 2.0 nie byłbym w stanie poznać który jest który bez dokładnego stopera...


I to od dłuższego czasu próbowaliśmy wytłumaczyć aczkolwiek było to zbyt trudne dla niektórych do pojęcia.
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq