Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Brak mocy na zimnym silniku.


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
9 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 20:26, 13.07.2010

Przeczytałem wszystkie wątki n/t braku mocy silnika.
Problem jest od dawna. Dzieje się tylko na zimnym silniku-ale nie zawsze. Jak po odpaleniu puści chmurę czarnego dymu-już wtedy wiem, że od razu nie pojadę. Nie wkręca się na obroty. Ciężko jest po prostu ruszyć autem-nawet z dużym uślizgiem sprzęgła. Bardzo ciężko się jedzie, dopóki silnik nie osiągnie ok.50-60st. a dzisiaj po raz pierwszy zaczął nawet nie równo chodzić na wolnych obrotach (zimny). Wydaje mi się, że im zimniej na dworze i wilgotniej-tym problem częściej się powtarza-ale reguły nie ma.
Jak już się zagrzeje wszystko jest ok. Ma moc itd.
Silnik zawsze ładnie odpala.

Co do tej pory zrobiłem:
-Olej wymieniony, wszystkie filtry łącznie z paliwowym oryginalne Hondy-wymienione.
-Od ok. 2 tankowań zacząłem jeździć na Shell V-power
-Check engine nigdy się nie zapalił.
-Program PCMscan nie pokazuje żadnych błędów.
-EGR czyściłem-był tylko pokryty wewn. lekko sadzą-żadnego syfu nie było.
-Przepływkę czyściłem-syfu nie było
-Przepustnicę czyściłem-był totalny syf
-Czujnik doładowania ciśn. pow.-od turbo-wyczyszczony-był syf


Z tego co wyczytałem do tej pory, to ludzie obstawiają EGR lub wtryskiwacze.
Nie lałem jeszcze dodatku do paliwa, ale wątpię, żeby to coś dało, skoro leję V-power.


Jakieś pomysły?
Coś jeszcze samemu można zrobić zanim pojadę do Hondy?
  • 0

#2 handman

handman
  • Forumowicz
  • 14 postów
  • Skąd:mazowsze
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:15, 16.07.2010

Witaj,

miałem/mam podobny problem....samochod w przeciągu 2 ostatnich miesięcy zaczął tracić wigor... zbierał się strasznie wolno..... potrafił zgasnąć na pierwszym biegu ( zupełnie tak samo jak benzyniak przy złej obsłudze sprzęgła) .... za to po wkręceniu się na 2500 obr/min grzał jak oszalały ..... również nie miałem błędów w komputerze, nigdy nie zapaliła się kontrolka Check engine, samochód zaczął troszkę więcej palić (ale to może kwestia jeżdżenia na wyższych obrotach)

....przy podłączonym komputerze przy przyspieszaniu po zmianie biegu na trasie zauważyliśmy z mechanikiem, iż turbina przez pierwsze pół sekundy pompuje dobrze po czym zmniejsza ciśnienie o 20-30% - wrażenie takie, jakby samochód chciał, a ma duszność i nie może:

mechanik z serwisu podejrzewał/sprawdzał:

1. zawór egr - ale odrzucono po kontroli pod komputerem
2. przepływomierz - sprawdzono
3. dziura w IC (częsta przypadłość samochodów, które trafiają do serwisu Hondy w Płocku - IC potafi peknąć na spawie ) - wyjęto z samochodu i wyczyszczono
4. dziura w dolocie - sprawdzono - szczelny
5. czujnik sterujący pracą turbiny - po odłączeniu brak poprawy, tak więc to nie on
6. turbina - bo było troszkę oleju w IC ( ale na razie to nie ona jest przyczyną problemu, prawdopodobnie będzie do regeneracji za 6-12 miesięcy )
7. sprawdzono filtry (czyste, bez oleju i wody)


wszystko sprawdzono ... wyczyszczono ..... na testach w serwisie i z mechanikiem na trasie niewielka poprawa ....

....komputer wykazała błąd 3 wtryskiwacza - przelewa, na szczęście korekta na sterowniku daje sobie na razie radę, natomiast może to być przyczyna mułowatości na niskich obrotach i falowania i ten element polecałbym Tobie sprawdzić ;) Ja już umówiłem się na 28 lipca na sprawdzenie wtryskiwaczy w warsztacie pod Płockiem i ew. regeneracji..... dziwnym (szczęśliwym ) trafem po wizycie w serwisie samochód z godzinę na godzinę coraz lepiej jeździ.....


mam nadzieję, że moja historią dnia dzisiejszego trochę Tobie pomoże ;) stawiałbym u Ciebie na wtryskiwacze ;/
  • 0

#3 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 23:57, 16.07.2010

I u mnie-jak już uda się go wkręcić powyżej 2500 obr. ciągnie jak zły.
Próbowałem odłączać wężyk od turbiny (sterujący sztangą) na rozgrzanym silniku-samochód stracił dużo mocy, ale dało się ruszyć, nie szarpał ale powoli ruszył. Dało się go też wkręcić na obroty. Dłużej i mozolniej to trwało, ale się dało. Turbinę bym tutaj więc wykluczył. Gdyby była nie sprawna to na zimnym i ciepłym silniku byłoby to samo.
Właśnie tutaj bym się tego czepił-że TYLKO na zimnym u mnie to się dzieje-może to jakaś pierdoła-typu uszkodzony czujnik temp.i tyle chaosu robi w pracy silnika?
Albo ta jak piszesz wtryskiwacz-gdyby tylko jeden i udało się to zdiagnozować to bidy chyba nie będzie :-|
Dzięki za sugestie. W sierpniu będę w PL, podjadę do Hondcar-w Lublinie na Męcz.Majdanka -polecani przez naszych kolegów z forum. tam mi go podepną pod kompa i zobaczę co i jak.

[ Dodano: 2010-07-20, 22:23 ]
PS. Korci mnie jeszcze, żeby wyczyścić kolektor ssący-tam też może być niezły syf. Jak jest i się przyśpiesza na zimnym silniku-to komp. błąd podaje, że za mało powierza idzie do komory spalania-a jak się rozgrzeje, to lekko to przedmucha i jakoś jedzie-to moje gdybanie.
Czytałem ostatnio artykuł o silniku 1.5 na common rail Renault-był podobny problem co u mnie. Zamieniali wtryski miejscami, badali ciśn. paliwa. Badali kompresję na cylindrach. W końcu czyszczenie kol.ssącego pomogło.


Kolektor ssący wyczyszczony. I doloty do cylindrów też. Tragedii nie było typu bardzo mały prześwit, ale było trochę mazi sadzy z olejem.
Gdyby ktoś chciał czyścić, chętnie doradzę-udało mi się bez spuszczania płynu z bloku.

Zobaczymy czy się coś poprawi.
  • 0

#4 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 20:00, 30.07.2010

Witam
Ja bym obstawial na EGR. Wyczyscic sie go nie da. Mozna probowac namaczac ale do konca sie nie wyczysci. Czy auto ciagnie od kolo 2.5tys obrotow? Jesli tak to wskazuje prawie napewno na EGR gdyz przestaje on grac role jak juz turbo weszlo na pelne obroty. Bez turbo diesel bedzie sie dusil. Niestety bardzo trudno wykazac ze EGR jest padniety, czesto na komputerze nic nie pokazuje. Lej dalej VPD i dodaj tez jakiegos redexa czy millersa.
Dan
  • 0

#5 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 21:29, 30.07.2010

Witam
Ja bym obstawial na EGR. Wyczyscic sie go nie da. Mozna probowac namaczac ale do konca sie nie wyczysci. Czy auto ciagnie od kolo 2.5tys obrotow? Jesli tak to wskazuje prawie napewno na EGR gdyz przestaje on grac role jak juz turbo weszlo na pelne obroty. Bez turbo diesel bedzie sie dusil. Niestety bardzo trudno wykazac ze EGR jest padniety, czesto na komputerze nic nie pokazuje. Lej dalej VPD i dodaj tez jakiegos redexa czy millersa.
Dan



Czyszczenie kolektora ssącego nic nie pomogło. Znowu się dusił- tylko 1 raz.

Egr`a czyściłem-było trochę sadzy i nic szczególnego-po prostu tak jak w tłumiku-czarna sadza.
Wtedy jak go złapie-mniej więcej od 2500-3000obr. zaczyna ciągnąć .
No właśnie dolałem ostatnio do VPD środka do czyszczenia z STP.
  • 0

#6 wrc

wrc
  • Forumowicz
  • 1400 postów
  • Skąd:Schwäbisch Hall
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 21:58, 30.07.2010

Egr`a czyściłem-było trochę sadzy i nic szczególnego-po prostu tak jak w tłumiku-czarna sadza.

a mial plynnosc pracy?
  • 0
pozdrawiam
kliknij aby zobaczyc srebrny turboklekot WRC

#7 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 22:40, 30.07.2010

Egr`a czyściłem-było trochę sadzy i nic szczególnego-po prostu tak jak w tłumiku-czarna sadza.

a mial plynnosc pracy?


Pytasz o EGR? Wydaje mi się, że miał-próbując wcisnąć grzybek do środka-odbijał sprężyście. Sam trzpień chyba miał czyste, metaliczne ślady, że pracuje-przesuwa się góra-dół.
  • 0

#8 wrc

wrc
  • Forumowicz
  • 1400 postów
  • Skąd:Schwäbisch Hall
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 22:47, 30.07.2010

ok, wiec byl pewnie sprawny, to nie to w takim razie
  • 0
pozdrawiam
kliknij aby zobaczyc srebrny turboklekot WRC

#9 handman

handman
  • Forumowicz
  • 14 postów
  • Skąd:mazowsze
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:58, 30.07.2010

to ja dopiszę dalszy ciąg historii - wtryskiwacze zostały wyjęte i sprawdzone - okazało się, że są w 100 % sprawne ( koszt takiej bezowocnej imprezy ponad 300 zł ;/ ) ....szczerze mówiąc wierzę bardziej firmie, która zajmuje się tylko wtryskiwaczami aniżeli diagnozie komputera w ASO Hondy . Przynajmniej będzie to przestroga na przyszłość, żeby z przymrużeniem oka patrzeć na błędy wyskakujące w HDS'ie .

druga sprawa.... o której już pisałem to fakt, że po kilku tyg. od wizyty w ASO znacząco poprawiła się charakterystyka silnika - no może turbo załącza się ciut później, niż na początku mojej przygody z accordem - ale zakładam, że wiąże się to ze zmniejszeniem sprawności turbo na skutek "zużycia". Samochód ostatnio mniej też spalił – na trasie (75%), przy 35 stopniowych upałach z włączoną Klimą i raczej średnio-ciężką nogą spalił 7,2 l/100km . Na razie temat zawieszam.

Wracając do problemu autora tematu - wątpię, żeby był to zawór EGR ( pod koniec zeszłego roku przeżyłem jego awarię - bardzo kosztowną zresztą ) - samochód faktycznie zbierał się późno (od 2700 obr/min) ale prędzej czy później silnik wchodził w tryb awaryjny (czego nie ma u autora tematu ) .....nawet gdy już myślałem, że w ASO Hondy na Malowniczej w Warszawie (strasznie strasznie drogi serwis za każdą nieudaną próbę naprawy kazali sobie płacić ;/ ogólnie nie polecam ) rozwiązali problem muła w silniku to i tak po 60 km przejechanej trasy problem wracał i komputer wchodził w tryb awaryjny ;/ problem zlokalizowali dopiero po przełożeniu zaworu EGR od sprawnego auta akurat będącego na przeglądzie serwisowym (ciekaw jestem czy właściciel o tym wiedział ). Część wymieniłem we własnym zakresie ( w ASO zażyczyli sobie ok. 3 tyś zł !!!! i grubo ponad miesiąc oczekiwania – na święta nie miałbym sprawnego samochodu ;/)

Chciałem jeszcze zauważyć, iż u mnie przy wadliwym zaworze samochód wkręcał się późno, ale po załączeniu turbo też nie miał kopa takiego jak powinien- czyli inaczej, niż u autora tematu.

Oczywiście wszystko okaże się po podłączeniu samochodu pod komputer. A jeśli nie będzie błędu to poleciłbym tak jak u mnie podmienić zawór EGR ( jeśli będzie taka możliwość ) na sprawny – chociaż na chwilę. Zastanawia mnie, jak przy tak uszkodzonym zaworze ani raz komputer nie przeszedł w tryb awaryjny – czy to jest możliwe ??? a komputer nie wyświetlił błędu ??? nie znam się aż tak bardzo na tym ;/ zresztą po potraktowaniu go pędzelkiem powinno być na chwilę trochę lepiej ( tak było u mnie ) . Mam nadzieję, że w Twoim przypadku nie będzie to zawór EGR – a jakaś „pierdoła” – tak jak sam już wcześniej pisałeś ;)

Tak przy okazji – obejrzałeś ( na tyle, na ile mogłeś ) IC i turbinę pod względem pęknięć itp itd. ?? w IC możesz mieć olej- warto by wyczyścić.


P.S. Jeszcze jedna dobra rada - jeśli w ASO zdecydują się wgrać Tobie np. najnowsze oprogramowanie to niech najpierw zrobią kopię starej wersji !!!! nowsze nie znaczy lepsze (szczerze mówiąc to nie moja rada, a świetnego mechanika w salonie Hondy w Płocku, któremu jestem wdzięczny za pomoc ) niektóre egzemplarze tego nie lubią - niewukluczone, że ostatnie moje przygody z silnikiem były konsekwencją aktualizacji oprogramowania w trakcie zeszłorocznej diagnostyki uszkodzonego zaworu EGR.
  • 0

#10 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 08:52, 31.07.2010

Ładne wypracowanie :B

Tak przy okazji – obejrzałeś ( na tyle, na ile mogłeś ) IC i turbinę pod względem pęknięć itp itd. ?? w IC możesz mieć olej- warto by wyczyścić.

To jest chyba jedyna rzecz, której nie sprawdzałem ani nie czyściłem. To co widać przez otwory-dziur nie ma , powietrze nie syczy-olej nie kapie z IC.
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq