Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Komputer ABS 6gen


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
25 odpowiedzi w tym temacie

#16 luk2103

luk2103
  • Forumowicz
  • 239 postów
  • Skąd:Tarnów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iLS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG85
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 14:00, 24.09.2010

Mam nadzieję, że teraz starczy zwarcie na 2pinowej kostce żeby zobaczyć co się dzieje?

Powinno "wymrygać" kod błędu


Sprawdź czujniki przy kołach i pierścienie, ja bym to obstawiał

1 problem zniknął a pojawiły się następne :-/

Pozdrawiam luk2103
  • 0

#17 krzys78

krzys78
  • Forumowicz
  • 40 postów
  • Skąd:Stargard
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:22, 25.09.2010

Wieści z dzisiaj ;-) Kontrolka ABS czasem świeci, czasem nie. Dużo jeżdżę po mieście dzisiaj. A to kobietę rano zawiozłem do pracy, a to do sklepu po bułeczki, a to kobietę z pracy bo miała okienko, a to znowu do pracy.... Zasadniczo odpalany dzisiaj był kilka razy i za każdym razem świeciła kontrolka. Ostatnim razem się nie zaświeciła, ale wraz z tym nie działały hamulce jak należy. Nie łapał prawy przód i auto próbowało stawać w poprzek. Przy lekkim przyhamowaniu było słychać pracę pompy ABS. Kilka razy przyhamowałem, włączyła się kontrolka ABS i hamulce działały "normalnie". Zwarłem piny jak w instrukcji. Kontrolka ABS zgasła, za to CHECK ENGINE nie gaśnie przy tej operacji. Następne kroki kieruję w stronę prawego koła i czujników tam umieszczonych. Zostawiam to jednak na poniedziałek, bo jeszcze tydzień mam urlopiku :-)
  • 0

#18 luk2103

luk2103
  • Forumowicz
  • 239 postów
  • Skąd:Tarnów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iLS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG85
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 22:04, 25.09.2010

krzys78, Najpierw pompa ABS, potem przewody teraz znów coś ... z ciekawości zapytam na jakim płynie hamulcowym jeździsz?
  • 0

#19 krzys78

krzys78
  • Forumowicz
  • 40 postów
  • Skąd:Stargard
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:35, 26.09.2010

Według karteczki pod maską, Niemiec w maju zmienił płyn na DOT 5.1. Klocki też niedawno zmieniał, są prawie nowe ferodo. Myślę, że gdy pojawiły się problemy od tego zaczął. Możliwe, że wizja wymiany modulatora go przeraziła i się pozbył auta. Jak się okazuje jest jeszcze coś ponad ten modulator.
  • 0

#20 luk2103

luk2103
  • Forumowicz
  • 239 postów
  • Skąd:Tarnów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iLS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG85
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 14:14, 26.09.2010

Niemiec w maju zmienił płyn na DOT 5.1


Na forum był poruszany temat że nie można zalewać płynem dot 5 bo rozszczelni układ ale ile osób tyle opinii
  • 0

#21 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3079 postów
  • Skąd:Augustów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Comfort
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Civic FD7
Reputacja: 46
Super

Napisano 14:16, 26.09.2010

Jest zalany DOT 5.1 (na bazie glikolu), więc jest OK.
  • 0

Do zobaczenia na trasie.


#22 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6037 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 07:42, 27.09.2010

Na forum był poruszany temat że nie można zalewać płynem dot 5 bo rozszczelni układ ale ile osób tyle opinii


Miedzy dot 5 a dot 5.1 jest zasadnicza różnica ;-)
  • 0

#23 krzys78

krzys78
  • Forumowicz
  • 40 postów
  • Skąd:Stargard
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:42, 27.09.2010

Prosta sprawa. "Nowy" komputer też był uszkodzony. Podjechałem na Xedos i wziąłem inny egzemplarz, po wymianie im zwróciłem. Ten śmiga jak ta lala :-)
  • 0

#24 klosz007

klosz007
  • Forumowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 23:01, 28.09.2010

Niemiec w maju zmienił płyn na DOT 5.1


Na forum był poruszany temat że nie można zalewać płynem dot 5 bo rozszczelni układ ale ile osób tyle opinii


DOT 5.1 (podkreślam - z .1 na końcu) tj. mineralny na bazie glikolu jest "zgodny w dół" z instalacjami w których można stosować płyny DOT 3 lub DOT 4.
Natomiast DOT 5 (podkreślam - bez .1 na końcu) tj. płyn syntetyczny na bazie silikonu, może być stosowany TYLKO i WYŁĄCZNIE w układach przystosowanych do DOT 5.
I na tym w zasadzie można zakończyć dyskusję o tym który gdzie można stosować...

Tyle, że w praktyce sens stosowania DOT 5.1 zamiast DOT 4 jest słaby bo płyn znacznie droższy od DOT 4, temperatura wrzenia co prawda wyższa od DOT 4 ale mająca znaczenie raczej w zastosowaniach wyczynowych. No i DOT 5.1 jest znacznie bardziej higroskopijny od DOT 4 w efekcie trzeba częściej go wymieniać.
  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#25 krzys78

krzys78
  • Forumowicz
  • 40 postów
  • Skąd:Stargard
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:35, 29.09.2010

No nic nie poradzę, że poprzedni właściciel zalał DOT5.1. Ja uzupełniałem płynem DOT 4.
  • 0

#26 klosz007

klosz007
  • Forumowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 09:49, 29.09.2010

O to też kiszka bo z tego co wiem choć są ze sobą zgodne (tj. jak pisałem 5.1 może być zastosowany w miejsce DOT 4) to raczej nie powinny być mieszane. Jak chcesz z powrotem lać DOT 4 to trzeba płyn wymienić.
  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq