Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Komputer ABS 6gen


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
25 odpowiedzi w tym temacie

#1 luk2103

luk2103
  • Forumowicz
  • 239 postów
  • Skąd:Tarnów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iLS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG85
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 21:59, 12.07.2010

Witam
Czy w 6 gen jest osobno komputer od abs-u,tak jak to jest w 5 gen?
Gdzie on jest?

Pozdrawiam luk2103
  • 0

#2 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3079 postów
  • Skąd:Augustów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Comfort
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Civic FD7
Reputacja: 46
Super

Napisano 23:48, 12.07.2010

jak wymontujesz dolny schowek (ten z zegarkiem), to zobaczysz sterownik. zerknij na mój fotosik zaklinacz.fotosik.pl tam są fotki
  • 0

Do zobaczenia na trasie.


#3 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6037 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 04:42, 13.07.2010

pablo.see, to to jest jakoś połączone z komputerem SRS ?
  • 0

#4 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3079 postów
  • Skąd:Augustów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Comfort
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Civic FD7
Reputacja: 46
Super

Napisano 05:30, 13.07.2010

Ale dupa ze mnie. Pomyliłem sprawy. Mój błąd.

Całe elektronika (jeżeli można tak to nazwać) siedzi w modulatorze, czyli potocznie nazywane pompą ABS. Wszystko jest opisane i pokazane w ESM w dziale hamulce/ABS. Jest też wzmianka o EBD czyli korektorze siły hamowania.
  • 0

Do zobaczenia na trasie.


#5 krzys78

krzys78
  • Forumowicz
  • 40 postów
  • Skąd:Stargard
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:31, 17.09.2010

Też mam problem świecącego ABS i ręcznego. Żarówki stopu i wstecznego świecą, płyny są, klocki są, bezpieczniki są. W ciągu dwóch miesięcy i 4 tysięcy km dwa razy odpalił i się kontrolki nie świeciły, raz włączyły się po 2 km, a raz nie świeciły do końca podróży.
Dzisiaj byłem w serwisie. Bezproblemowa diagnoza wszystkiego poza ABS. Wykorzystano "duży" komputer jak i komputer "mały". Zostały przeczyszczone kostki i sprawdzone przewody. Diagnoza: uszkodzony modulator ABS. Koszt nowego w ASO - 6500pln bez robocizny. Przeglądałem allegro i miła niespodzianka. Ceny pomp to około 200pln. Mam nadzieję ze nie jest problemem odkręcenie samego modulatora od pompy i zamienienie go? Czy ktoś rozwiązał problem świecących kontrolek w ten sposób?
  • 0

#6 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6037 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 21:48, 17.09.2010

krzys78, jak chcesz...mogę Ci promocyjnie całą pompkę ABS sprzedać ;-)
  • 0

#7 luk2103

luk2103
  • Forumowicz
  • 239 postów
  • Skąd:Tarnów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iLS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG85
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 09:13, 18.09.2010

krzys78,

Dołączona grafika

Wymiana modulatora nie jest trudna i powinna zająć ok 30min :) ale jak trafią ci się zapieczone śruby te na końcówkach rurek to zejdzie ci zdecydowanie dłużej. Przygotuj sobie dobry klucz [chyba 11] i staraj się nie rozjechać śrób.

U mnie na 6 srób 2 były bardzo zapieczone ;(

Pozdrawiam luk2103
  • 0

#8 krzys78

krzys78
  • Forumowicz
  • 40 postów
  • Skąd:Stargard
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:15, 19.09.2010

Dzięki. Odkręcenie przewodów chyba wiąże się się odpowietrzaniem i uzupełnieniem płynu?
  • 0

#9 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3079 postów
  • Skąd:Augustów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Comfort
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Civic FD7
Reputacja: 46
Super

Napisano 15:58, 19.09.2010

Najpierw trzeba spuścić jak najwięcej, potem gdzie się da ułożyć szmaty. Jak pocieknie płyn, to biedny będzie lakier.
  • 0

Do zobaczenia na trasie.


#10 luk2103

luk2103
  • Forumowicz
  • 239 postów
  • Skąd:Tarnów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iLS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG85
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 09:28, 20.09.2010

Dzięki. Odkręcenie przewodów chyba wiąże się się odpowietrzaniem i uzupełnieniem płynu?


Niestety będziesz musiała odpowietrzyć i uzupełnić płyn hamulcowy
  • 0

#11 krzys78

krzys78
  • Forumowicz
  • 40 postów
  • Skąd:Stargard
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:34, 21.09.2010

Brak połączenia komputerów serwisowych z modulatorem świadczyć by mogło o niesprawnosci elektroniki. Miałem cichą nadzieję, że wystarczyłoby podmienić tylko część "elektroniczną" (zaglądałem i czynność ta sprowadzałaby się do wykręcenia 6 śrubek tylko). Jednak nie wiem czy odkręcenie tego nie spowodowałoby wycieków. Pytanie czy to na pewno to, bo zaprzyjaźniony mechanik stwierdził, że niekoniecznie, gdyż świeci ten ręczny. Na co również zwrócili uwagę w serwisie. Kupowanie komputera też mijałoby się z celem gdyby ten jednak nie był uszkodzony. Ponawiam więc pytanie: czy ktoś wymieniając pompę pozbył się problemu świecących kontrolek ręcznego i ABS?
  • 0

#12 luk2103

luk2103
  • Forumowicz
  • 239 postów
  • Skąd:Tarnów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iLS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG85
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 14:20, 22.09.2010

czy ktoś wymieniając pompę pozbył się problemu świecących kontrolek ręcznego i ABS?

JA ;]


Przeczytaj też te tematy
http://www.accordklu...opic.php?t=6931
http://www.accordklu...ic.php?p=159795
  • 0

#13 krzys78

krzys78
  • Forumowicz
  • 40 postów
  • Skąd:Stargard
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:48, 23.09.2010

No więc sprawa wygląda tak. Podjechałem na Xedos by kupić modulator. Podłączyliśmy na miejscu pod kostkę, kontrolki ABS i ręcznego po chwili zgasły. OK :) Szybka wymiana, odpowietrzenie i zadowolenie :) które nie trwało jednak długo :-( Pierwsze hamowanie i pedał hamulca wpadł w podłogę. Hmm...dolanie płynu i znowu odpowietrzanie. Niestety...pedał ciągle wpadał. Rzut oka pod auto i lipa. Tak mniej więcej w połowie długości auta kałuża. Jeden z przewodów nie wytrzymał ciśnienia. Zresztą oba przewody do kół tylnych były już bardzo pordzewiałe. Całe szczęście, że na kanale, a nie autostradzie :)
  • 0

#14 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6037 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 19:23, 23.09.2010

Zresztą oba przewody do kół tylnych były już bardzo pordzewiałe. Całe szczęście, że na kanale, a nie autostradzie :)


Standard- wielokrotnie było mówione aby doglądać stanu tych przewodów w Acco VI gen - bo są tragiczne...miałeś sporo szczęścia :ok
  • 0

#15 krzys78

krzys78
  • Forumowicz
  • 40 postów
  • Skąd:Stargard
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:08, 24.09.2010

No więc ciąg dalszy życie pisze. Po przejechaniu 30 km od zmontowania wszystkiego, włączyła się kontrolka ABS. Akurat zjeżdżałem do sklepu, więc krótki postój. Po odpaleniu normalnie, lecz po przejechaniu kilkuset metrów światełko znowu się włączyło. I tak do następnego postoju. Po kolejnym odpaleniu wszystko ok. Nie zapala się kontrolka ręcznego. Ta zgodnie z przeznaczeniem reaguje tylko na podniesienie dźwigni hamulca. Mam nadzieję, że teraz starczy zwarcie na 2pinowej kostce żeby zobaczyć co się dzieje?
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq