Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Stuk zaworu

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
15 odpowiedzi w tym temacie

#1 fawek

fawek
  • Forumowicz
  • 27 postów
  • Skąd:uk
  • Silnik:2.0
  • Wersja:s
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:s
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 10:21, 02.04.2021

Witam. Stuk zaworu jednego, pytanie do szanownego grona. Czy ktoś spotkał się być może z odkreceniem nakretki kontrującej śrubę regulujacą luz zaworu, lub też złużyciem nadmiernym rolek popychacza a może skrzywieniem zaworu w silniku k20a6. Dodam jedynie że silnik przy redukcji biegu z wyższego na mniejszy kręcił się przez ułamek sekundy powyżej 8000 o/m była zbyt duża prędkość do biegu. Stuk jednego zaworu nie pojawił się odrazu po tym zdarzeniu,lecz następnego dnia. Może ktoś przerabiał podobne tematy. Nie wiem czy to prawda ale słyszałem że w silnikach Hondowskich lub się skrzywić zawór.

Użytkownik fawek edytował ten post 07:06, 03.04.2021

  • 0

#2 h1tman

h1tman
  • Forumowicz
  • 763 postów
  • Skąd:Łódź/Piotrków Trybunalski
  • Silnik:H22
  • Wersja:ES
  • KM:>200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 17:53, 02.04.2021

Mało co można zrozumieć z tego posta. Czyli, stuka Ci zawór czy co? Jakby był krzywy zawór to by kompresja była mniejsza. Zawory się same nie krzywią, może była mała kolizja przy tych 8k rpm.


  • 0

9beb182d56bbdabb4ef8a1c5125f16bca600ed0a


#3 fawek

fawek
  • Forumowicz
  • 27 postów
  • Skąd:uk
  • Silnik:2.0
  • Wersja:s
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:s
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 20:40, 02.04.2021

Witam.Auto jeździ moc normalna bez zmian. Ściągnąłem pokrywę zaworów luzy zaworowe w porządku,nakretki na miejscu rolki całe luzy rolek popychaczy tylko wyczuwam wzdłużne , odpaliłem bez pokrywy dźwięk wydobywa się hmmm... I tu ciężko mi określić. Jutro kamerka usb i wjazd w cylindry. Czy może ktoś spotkał się z stukającym EGR? Obstawiam że być może gniazdo zaworowe wypadło.. Postaram się udostępnic filmik z nagranym dziwiękiem.
  • 0

#4 fawek

fawek
  • Forumowicz
  • 27 postów
  • Skąd:uk
  • Silnik:2.0
  • Wersja:s
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:s
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 20:47, 02.04.2021

Pod linkiem znajduje się krótkie video z pracą silnika pracuje jak scieczkarnia może ktoś pomoże zlokalizować problem. Dzięki. https://youtube.com/shorts/TTit39Td3ek
  • 0

#5 pawlik118

pawlik118
  • Klubowicz
  • 1,958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 07:08, 03.04.2021

Być może dopadła Cię typowa przypadłość tych silników, czyli przetargu tłok, panewka. Często tak bywa po szybszej jeździe. Poszukaj, jest tu na forum obszerny wątek o stukach w silniku i metodach diagnozy.
  • 0

#6 fawek

fawek
  • Forumowicz
  • 27 postów
  • Skąd:uk
  • Silnik:2.0
  • Wersja:s
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:s
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 08:11, 03.04.2021

Jeśli miałby być to uszkodzony zawór lub wypalone gniazdo itp. powinien wyskoczyć chcek engine od lambdy że spaliny są nie w normie -czy zgadzacie się z tym ? A może obróciło panewkę na korwobodzie. Stukot słychać w okolicy 4 cylindra na wysokości kolektora wydechowego . A może pękła sprężyna na jednym zaworów wydechowych. Ktoś może się z czymś takim spotkał?
  • 0

#7 pawlik118

pawlik118
  • Klubowicz
  • 1,958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 08:49, 03.04.2021

Poszukaj tematu o stukach silnika w VII. Są podane metody diagnostyki. Takich przypadkow jak ty masz są pewnie już setki.
  • 0

#8 fawek

fawek
  • Forumowicz
  • 27 postów
  • Skąd:uk
  • Silnik:2.0
  • Wersja:s
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:s
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 14:56, 04.04.2021

To jednak nie  zawór tak tłucze , sprawdzone luzy zaworowe w normie  , sprawdzone ciśnienie na cylindrach wszytko w normie na wszystkich takie same 9 barów .Wygląda na to że dolna sekcja wał korbowód sworzeń tłok została uszkodzona . Przejrzałem forum  przeważenie tematy nie skończone o podobnych problemach . Najprawdopodobniej czeka  wymienia silnika lub sprzedaż auta z usterką .


  • 0

#9 h1tman

h1tman
  • Forumowicz
  • 763 postów
  • Skąd:Łódź/Piotrków Trybunalski
  • Silnik:H22
  • Wersja:ES
  • KM:>200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 19:22, 05.04.2021

Jeśli dzwięk się zmienia wraz z obciążeniem to dół silnika. Jak sie nie zmienia z obciążeniem a jedynie zmienia się częstotliwość wraz z obrotami to głowica. To stukanie jest od razu po odpaleniu nawet na zimnym? Wydaje mi sie ze to coś w głowicy jednak.


  • 0

9beb182d56bbdabb4ef8a1c5125f16bca600ed0a


#10 fawek

fawek
  • Forumowicz
  • 27 postów
  • Skąd:uk
  • Silnik:2.0
  • Wersja:s
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:s
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 11:17, 08.04.2021

Witam osuchałem dokładnie po przez stetoskop każdą strefę silnika. Jest to metaliczne dzwonienie na 4 cylindrze i są to zawory jednak ssące. Stawiam ze wałek rozrządu jest nie drożny nie ma smarowania dość powszechny problem w silnikach hondy jeśli jeździ się na pół syntetykach zanieczyszczają silnik sporo takich przypadków jest opisanych na anglojęzycznych forach. W Niedzielę będę rozbierał postaram się zdać relacje.
  • 0

#11 fawek

fawek
  • Forumowicz
  • 27 postów
  • Skąd:uk
  • Silnik:2.0
  • Wersja:s
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:s
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 13:49, 18.04.2021

Witam ponownie moja teza z zatkanymi kanałami olejowymi okazała się nie trafna. W zeszłą niedziele rozebrałem całą górę sprawdziłem wałki sprężyny zaworów  wszystko wygląda dobrze. Ciśnienie na cylindrach po 155 psi w normie . Dziś zajrzałem do cylindrów kamerą wcześniej odpaliłem silnik do osiągniecia temperatury.  Cylinder 4 jest mokry i ma duży nalot nagaru , przesyłam zdjęcie

Załączony plik  Tłok 4.jpg   28.3 KB   9 Ilość pobrań.

 

Reszta  tłoków wygląda dobrze . Pytanie czy ktoś z szanowanych forumowiczów spotkał się ze spalaniem stukowym w Hondach  .

Tak pracuje po osiągnieciu temperatury  https://youtu.be/gnR7_SBEYI0. Czytałem tu gdzieś na forum o podobnym przypadku i problem okazał się napinacz łańcucha.

Moim skromnym zdaniem wydaje mi  to na spalanie stukowe , z tym ze nie bardzo wiem co go mogło spowodować .

Czy może wadliwy wtryskiwacz , dlaczego tłok jest mokry ,może ktoś cos pomoże albo cos zasugeruje. Dzięki Pozdrawiam


  • 0

#12 h1tman

h1tman
  • Forumowicz
  • 763 postów
  • Skąd:Łódź/Piotrków Trybunalski
  • Silnik:H22
  • Wersja:ES
  • KM:>200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 18:56, 18.04.2021

Nie, to nie jest spalanie stukowe.....


  • 0

9beb182d56bbdabb4ef8a1c5125f16bca600ed0a


#13 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5,251 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 08:56, 19.04.2021

Spalanie stukowe to nie jest na 100%.

Użytkownik Wlodar edytował ten post 09:04, 19.04.2021

  • 0
                       

#14 Szakal61

Szakal61
  • Nowy
  • 1 postów
  • Skąd:Sadów
  • Silnik:3.0
  • Wersja:EX
  • KM:247
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:04, 22.11.2021

Ustaw podejrzany tłok w górnym położeniu - zaraz po minięciu martwego punktu powinien zacząć schodzić w dół. Przez otwór świecy wsadź jakąś przedłużkę i mocno puknij w nią. Jeśli usłyszysz metaliczne stuknięcie to  niedobrze. Podejrzewam że masz rozklepaną na blaszkę panewkę korbowodową . Miałem to samo ale w J30A4 odgłos taki sam.


  • 0

#15 kleszczu71

kleszczu71
  • Nowy
  • 5 postów
  • Skąd:Głogów
  • Silnik:2.3
  • Wersja:es
  • KM:154
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:02, 29.01.2024

Witam mam podobny problem. Jak to się skończyło,czy udało się to rozwiązać?


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq