Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Brak kierunkowskazów, świateł drogowych podczas otwartych drzwi kierowcy.

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
21 odpowiedzi w tym temacie

#1 d4m1an6

d4m1an6
  • Nowy
  • 12 postów
  • Skąd:Kutno
  • Silnik:2.0
  • Wersja:SPORT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:34, 28.12.2020

Dzień dobry,

Od kilku lat posiadam Hondę Accord 7 generacji z 2005 r. - silnik 2.0 benzyna/gaz.

Kilka dni temu odwiedziłem myjnię samochodową, odstawiłem auto na parking, następnego ranka zauważyłem :

- brak kierunkowskazów

- brak świateł drogowych

- brak jakichkolwiek kontrolek na desce

- brak działania centralnego zamka z pilota (auto można otworzyć jedynie przy pomocy zamka w drzwiach)

- brak działania przycisku zamknięcia drzwi od środka

- nie działa wyświetlacz temperatury

- nie działa pierwszy zakres wycieraczek (ten regulowany pokrętłem na manetce)

Wszystko wymienione nie działa TYLKO podczas zamkniętych drzwi kierowcy (bądź wciśnięciu krańcówki/stycznika - uruchamianego drzwiami podczas ich zamykania), kiedy drzwi otwieram wszystko wraca do normy.

 

Byłem dziś u znajomego elektryka, stwierdził że brakuje masy.. Czy to możliwe?

Pozdrawiam, Damian.


  • 0

#2 piasek101

piasek101
  • Forumowicz
  • 784 postów
  • Skąd:piaski
  • Silnik:2.0
  • Wersja:lifestile
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 39
Super

Napisano 20:14, 28.12.2020

Przecież wystarczy obadać (poprowadzić dodatkową) masę i się wyjaśni.

 

Po dokładnym wysuszeniu samochodu może przejdzie.


  • 0

#3 d4m1an6

d4m1an6
  • Nowy
  • 12 postów
  • Skąd:Kutno
  • Silnik:2.0
  • Wersja:SPORT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:41, 28.12.2020

A wie ktoś może gdzie znajdę punkt masy do którego dochodzi przewód?


  • 0

#4 muzyczka

muzyczka
  • Partner HAKP
  • 2946 postów
  • Skąd:Warszawa , LHR
  • Silnik:k24
  • Wersja:Executive AT
  • KM:strojenie
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 40
Super

Napisano 07:59, 29.12.2020

A wie ktoś może gdzie znajdę punkt masy do którego dochodzi przewód?

Brak kierunkowskazów, świateł drogowych podczas otwartych drzwi kierowcy.

Wszystko wymienione nie działa TYLKO podczas zamkniętych drzwi kierowcy (bądź wciśnięciu krańcówki/stycznika - uruchamianego drzwiami podczas ich zamykania), kiedy drzwi otwieram wszystko wraca do normy.

Ta małą nieścisłość mnie zastanawia , i kiedy Ci nie działa?  Jak zamykasz zamki w drzwiach czy drzwi ??
PS: w samochodzie pomijając szynę CAN to reszta kabelków jakieś 90% to same plusy , 9% to masa razem jakieś 1200 metrów :)


  • 0

#5 d4m1an6

d4m1an6
  • Nowy
  • 12 postów
  • Skąd:Kutno
  • Silnik:2.0
  • Wersja:SPORT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:45, 29.12.2020

Ta małą nieścisłość mnie zastanawia , i kiedy Ci nie działa?  Jak zamykasz zamki w drzwiach czy drzwi ??
PS: w samochodzie pomijając szynę CAN to reszta kabelków jakieś 90% to same plusy , 9% to masa razem jakieś 1200 metrów :)

Racja.. Pomyłeczka :)

Prostując : wszystko wymienione nie działa kiedy drzwi kierowcy są zamknięte ( zamknięte do końca, bo żeby jeździć w miarę normalnie to je uchylam :) )

Wystarczy, że wcisnę ten przełącznik który uruchamiają drzwi podczas ich zamykania by wszystko przestało działać.


  • 0

#6 d4m1an6

d4m1an6
  • Nowy
  • 12 postów
  • Skąd:Kutno
  • Silnik:2.0
  • Wersja:SPORT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:52, 29.12.2020

Racja.. Pomyłeczka :)

Prostując : wszystko wymienione nie działa kiedy drzwi kierowcy są zamknięte ( zamknięte do końca, bo żeby jeździć w miarę normalnie to je uchylam :) )

Wystarczy, że wcisnę ten przełącznik który uruchamiają drzwi podczas ich zamykania by wszystko przestało działać.

Czy to możliwe, że to wina przewodu masowego?

Czytałem na forum, doszukałem się 3 przewodów masowych pod maską silnika ale wydaje mi się, że to nie ten problem bo byłoby więcej problemów.. dobrze myślę?


  • 0

#7 piasek101

piasek101
  • Forumowicz
  • 784 postów
  • Skąd:piaski
  • Silnik:2.0
  • Wersja:lifestile
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 39
Super

Napisano 20:30, 29.12.2020

Jak już wspomniano - przewodów masowych masz do chcenia, bo występują w całej instalacji. Te co znalazłeś pod maską  to tylko część z nich, a trzeba sprawdzić czy są ok.

Osobiście przełożyłbym czujnik otwarcia drzwi z innych i sprawdził czy to pomoże.

Jak nie to poprowadziłbym tymczasowy przewód masowy bezpośrednio w okolicę drzwi i  obadał czy to coś dało.

Gdy to nic nie da to (w ramach prowizorki) odłączyłbym  czujnik otwarcia drzwi i tak jeździł - może po wyschnięciu (o czym pisałem) samo przejdzie.

 

Brak masy zasugerował elektryk, dlaczego się za to nie brał ?

 

Dopowiem, że sam byłem zdziwiony tym, że wiele metalowych elementów silnika nie jest zmasowanych -  sprawdziłem to chcąc wymienić akumulator tak aby nie pozbawiać samochodu napięcia.


  • 0

#8 d4m1an6

d4m1an6
  • Nowy
  • 12 postów
  • Skąd:Kutno
  • Silnik:2.0
  • Wersja:SPORT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:25, 02.01.2021

Jak już wspomniano - przewodów masowych masz do chcenia, bo występują w całej instalacji. Te co znalazłeś pod maską  to tylko część z nich, a trzeba sprawdzić czy są ok.

Osobiście przełożyłbym czujnik otwarcia drzwi z innych i sprawdził czy to pomoże.

Jak nie to poprowadziłbym tymczasowy przewód masowy bezpośrednio w okolicę drzwi i  obadał czy to coś dało.

Gdy to nic nie da to (w ramach prowizorki) odłączyłbym  czujnik otwarcia drzwi i tak jeździł - może po wyschnięciu (o czym pisałem) samo przejdzie.

 

Brak masy zasugerował elektryk, dlaczego się za to nie brał ?

 

Dopowiem, że sam byłem zdziwiony tym, że wiele metalowych elementów silnika nie jest zmasowanych -  sprawdziłem to chcąc wymienić akumulator tak aby nie pozbawiać samochodu napięcia.

Cześć,

Poprzekładałem przełączniki z słupka od strony kierowcy na ten od strony pasażera i na odwrót.. nic to nie dało, problem nie zniknął.

Sprawdziłem jeszcze czy masa dochodzi do przełącznika i okazało się że jest, chyba że źle to jakoś pomierzyłem.

 

Wykonanie pomiaru:

Ze względu na to, że sondy miernika nie sięgały z minusa akumulatora do słupka, podłączyłem przewód do śrubki którą wkręca się czujnik. miernik podłączyłem do minusa akumulatora i tego przewodu, pojawił się sygnał dźwiękowy z miernika.

 

Spostrzeżenia:

Kiedy wykręcałem czujnik od strony pasażera zgasła lampka na drzwiach ( masa w tym przypadku to ta śrubka wkręcona w słupek?)

Wykręcając czujnik od strony kierowcy żarówka w drzwiach paliła się ciągle.


  • 0

#9 piasek101

piasek101
  • Forumowicz
  • 784 postów
  • Skąd:piaski
  • Silnik:2.0
  • Wersja:lifestile
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 39
Super

Napisano 20:42, 02.01.2021

Więc jest jakiś problem ze stroną kierowcy, oczywiście nie sam czujnik (co już wiesz).

 

Nie wiem czy dobrze sprawdzałeś masę - opis dla mnie nie jest jednoznaczny (szczegół). Pisałem abyś ją podłączył bezpośrednio z akumulatora - na próbę.

 

Osobiście (pomimo, że mam woltomierz) sprawdzam masę żarówką - jeden kabel do plusa akumulatora drugi do sprawdzanej masy.


  • 0

#10 d4m1an6

d4m1an6
  • Nowy
  • 12 postów
  • Skąd:Kutno
  • Silnik:2.0
  • Wersja:SPORT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:31, 02.01.2021

Więc jest jakiś problem ze stroną kierowcy, oczywiście nie sam czujnik (co już wiesz).

 

Nie wiem czy dobrze sprawdzałeś masę - opis dla mnie nie jest jednoznaczny (szczegół). Pisałem abyś ją podłączył bezpośrednio z akumulatora - na próbę.

 

Osobiście (pomimo, że mam woltomierz) sprawdzam masę żarówką - jeden kabel do plusa akumulatora drugi do sprawdzanej masy.

Masę podłączyłem prosto z akumulatora (-) przewodem do śruby mocującej czujnik na słupku, tyle że nie sprawdziłem działania na nowym przewodzie a sprawdziłem czy masa dochodzi do tego miejsca.


  • 0

#11 piasek101

piasek101
  • Forumowicz
  • 784 postów
  • Skąd:piaski
  • Silnik:2.0
  • Wersja:lifestile
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 39
Super

Napisano 21:38, 02.01.2021

No to moje rady (oprócz prowizorki z pierwszego posta) na nic się zdały.


  • 0

#12 iwan

iwan
  • Forumowicz
  • 640 postów
  • Skąd:BBłota
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Latajacy Dywan
  • KM:155 reszta pasie sie w przydrożnym rowie
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL 7
Reputacja: 22
Super

Napisano 22:24, 02.01.2021

,, Masę podłączyłem prosto z akumulatora (-) przewodem do śruby mocującej czujnik na słupku ,,

To nie miało prawa nic zmienić, chyba że nie było kontaktu śrubka - karoseria.
Nie jeździj z drzwiami zamkniętymi na pierwszy zatrzask bo wytelepie się zamek. Może by tak do czasu naprawy przewód z włącznika na slupku podłącz na stałe pod wspomnianą śrube.
Nie jestem elektrykiem. A ten przewód z włącznika na slupku sygnalizujący otwarcie drzwi (i nie tylko)
idzie do MICU ? ? ?
Może ścieżka w MICU przepalania ? Przepala się od zwarcia w lampce oświetlenia drzwi - było o tym na forum. A MICU nie było zalane wodą? Masz szyberdach? Czy masz mokro pod dywanikami - blacha podłogi? MICU jest na słupku przy L nodze kierowcy.

Użytkownik iwan edytował ten post 22:28, 02.01.2021

  • 0

#13 muzyczka

muzyczka
  • Partner HAKP
  • 2946 postów
  • Skąd:Warszawa , LHR
  • Silnik:k24
  • Wersja:Executive AT
  • KM:strojenie
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 40
Super

Napisano 10:12, 03.01.2021

Racja.. Pomyłeczka :)

 


Spostrzeżenia:

Kiedy wykręcałem czujnik od strony pasażera zgasła lampka na drzwiach ( masa w tym przypadku to ta śrubka wkręcona w słupek?)

Wykręcając czujnik od strony kierowcy żarówka w drzwiach paliła się ciągle.

 

Wystarczy, że wcisnę ten przełącznik który uruchamiają drzwi podczas ich zamykania by wszystko przestało działać.

Spostrzeże słuszne bo masa jest na całym aucie :) Lampka u góry działa tak, że  jak wyłącznik krańcowy(na słupku) zwiera (zamyka obwód- załącza się ) do masy to świeci żarówka :) 

 

 

Prostując : wszystko wymienione nie działa kiedy drzwi kierowcy są zamknięte...............

Wszystko  oznacza ??
 


  • 0

#14 d4m1an6

d4m1an6
  • Nowy
  • 12 postów
  • Skąd:Kutno
  • Silnik:2.0
  • Wersja:SPORT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:13, 03.01.2021

,, Masę podłączyłem prosto z akumulatora (-) przewodem do śruby mocującej czujnik na słupku ,,

To nie miało prawa nic zmienić, chyba że nie było kontaktu śrubka - karoseria.
Nie jeździj z drzwiami zamkniętymi na pierwszy zatrzask bo wytelepie się zamek. Może by tak do czasu naprawy przewód z włącznika na slupku podłącz na stałe pod wspomnianą śrube.
Nie jestem elektrykiem. A ten przewód z włącznika na slupku sygnalizujący otwarcie drzwi (i nie tylko)
idzie do MICU ? ? ?
Może ścieżka w MICU przepalania ? Przepala się od zwarcia w lampce oświetlenia drzwi - było o tym na forum. A MICU nie było zalane wodą? Masz szyberdach? Czy masz mokro pod dywanikami - blacha podłogi? MICU jest na słupku przy L nodze kierowcy.

Wczoraj próbowałem jeszcze podłączyć przewód z minusa akumulatora bezpośrednio do czujnika (metalowej podkładki czujnika która zwiera śruba po wkręceniu do słupka). Efekt taki sam, po naciśnięciu czujnika wszystko gaśnie ( podczas testu włączyłem lewy kierunkowskaz i światła drogowe - gasły po naciśnięciu przycisku).
Co do jeżdżenia z otwartymi drzwiami Masz rację, otwieram tylko jak bardzo potrzebuję i to na chwilę tylko ( wolę drzwi uszkodzić niż spowodować stłuczkę ).

Chciałem ominąć masę w tym celu dałem pod śrubę gumowy oring i dokręciłem, masa nie dochodziła ale i nic z wymienionych nie działało.
Szyberdachu nie mam, na pierwszy rzut oka nic nie jest zalane ale rzeczywiście lepiej to sprawdzę.
Dzięki, po sprawdzeniu napiszę.



No to moje rady (oprócz prowizorki z pierwszego posta) na nic się zdały.

Próbowałem prowizorki, nie jestem pewien czy o to Ci chodziło ale podłączyłem kabel z minusa akumulatora bezpośrednio do czujnika pomijając karoserię i śrubę mocującą ( prosto do podkładki metalowej czujnika stanowiącej "przejście masy" do czujnika. Nic to nie zmieniło, działa tak jak wcześniej..
Dziękuję za pomoc!!!
  • 0

#15 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6044 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 348
Wzorowa

Napisano 15:00, 03.01.2021

Ostatni raz upominam o nie pisaniu postu pod postem. Więcej nie będę poprawiał postów.
  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq