Nie chciałem robić pełnego CAI bo na co dzień jeżdżę też z familią i byłoby za głośno. Dlatego wrzuciłem wkładkę KN i wzorem z poprzedniego VII gen wymontowałem rezonator.
Miało być ok ale jest o zdziwko za głośno. Drze się jak wariat. Do tego stopnia, że przy pewnym zakresie obrotów podczas butowania, czuć rezonowanie wewnątrz - a to już nie mile widziany efekt.
Różnica w VIII gen jest taka, że po demontażu rezonatora od puchy w kierunku nadkola odchodzi tylko kilku centymetrowa wypustka, do której złączką przyczepione jest kolanko od rezonatora. Zapewne dolot właśnie przez to tak się drze, że ciągnie powietrze w zasadzie prosto z puchy.
I teraz sedno sprawy. Chcę go przedłużyć OEM złączem dopasowując rurę alu lub z tworzywa o dł. coś między 30-40 cm. To muszę dokładnie zmierzyć. Problem jest jeszcze w średnicy bo o ile przy puszcze średnica ma 95mm to samo wejście do nadkola jest dość wąskie. Rura (kolanko) rezonatora ma charakterystyczne zwężenie w tym miejscu.
1.Ktoś wie jaka średnica rury wejdzie w otwór idący do nadkola?
2. Czy prosta rura nie będzie kolidowała przy wejściu do nadkola, jeżeli wyjście z puchy jest pod pewnym kątem?
Edit: ..widzę nie ma doświadczeń w temacie więc będę musiał sam ogarnąć.
Edit 2:
I ogarnięte. Zdecydowałem dołożyć OEM element tj. kolanko od rezonatora. Wiązało się to niestety z - delikatnie mówiąc - rozmontowaniem go i wyjęciem tej części. Od kolanka trzeba było jeszcze zaślepić dwa wyloty, którymi był połączony z rezo. W VII gen było to prostsze, tam ten element był osobno.
Spodziewałem się delikatnego wyciszenia, ale jest ciszej gdzieś o połowę !
Dorabianie czegoś we własnym zakresie wiąże się z konkretną rzeźbą bo jest ciasno i pokrętnie, dlatego odpuściłem sobie.
Jeśli chodzi o dźwięk jest to złoty środek. Auto nabrało charakteru. Jest fajny pomruk, a w jeździe na co dzień nie jest męczący. Dynamika także ok w pełnym zakresie obrotów, oddycha pełnym płucem.
Pan zadowolony.
Użytkownik SimRacer edytował ten post 19:43, 21.10.2020