Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

Modyfikacja układu dolotowego Accord VIII K24

VIII

  • Zamknięty Temat jest zamknięty
2 odpowiedzi w tym temacie

#1 SimRacer

SimRacer
  • Forumowicz
  • 390 postów
  • Skąd:KrK
  • Silnik:K24
  • Wersja:Exec AT
  • KM:210KM 245Nm [reflash by Ralfi]
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 08:07, 09.10.2020

Nie ma o dziwo ogólnego tematu o dolocie i przeróbkach w VIII gen więc zakładam.

Nie chciałem robić pełnego CAI bo na co dzień jeżdżę też z familią i byłoby za głośno. Dlatego wrzuciłem wkładkę KN i wzorem z poprzedniego VII gen wymontowałem rezonator.
Miało być ok ale jest o zdziwko za głośno. Drze się jak wariat. Do tego stopnia, że przy pewnym zakresie obrotów podczas butowania, czuć rezonowanie wewnątrz - a to już nie mile widziany efekt.
Różnica w VIII gen jest taka, że po demontażu rezonatora od puchy w kierunku nadkola odchodzi tylko kilku centymetrowa wypustka, do której złączką przyczepione jest kolanko od rezonatora. Zapewne dolot właśnie przez to tak się drze, że ciągnie powietrze w zasadzie prosto z puchy.
I teraz sedno sprawy. Chcę go przedłużyć OEM złączem dopasowując rurę alu lub z tworzywa o dł. coś między 30-40 cm. To muszę dokładnie zmierzyć. Problem jest jeszcze w średnicy bo o ile przy puszcze średnica ma 95mm to samo wejście do nadkola jest dość wąskie. Rura (kolanko) rezonatora ma charakterystyczne zwężenie w tym miejscu.

1.Ktoś wie jaka średnica rury wejdzie w otwór idący do nadkola?

2. Czy prosta rura nie będzie kolidowała przy wejściu do nadkola, jeżeli wyjście z puchy jest pod pewnym kątem?


Edit: ..widzę nie ma doświadczeń w temacie więc będę musiał sam ogarnąć.

Edit 2:
I ogarnięte. Zdecydowałem dołożyć OEM element tj. kolanko od rezonatora. Wiązało się to niestety z - delikatnie mówiąc - rozmontowaniem go i wyjęciem tej części. Od kolanka trzeba było jeszcze zaślepić dwa wyloty, którymi był połączony z rezo. W VII gen było to prostsze, tam ten element był osobno.
Spodziewałem się delikatnego wyciszenia, ale jest ciszej gdzieś o połowę !
Dorabianie czegoś we własnym zakresie wiąże się z konkretną rzeźbą bo jest ciasno i pokrętnie, dlatego odpuściłem sobie.
Jeśli chodzi o dźwięk jest to złoty środek. Auto nabrało charakteru. Jest fajny pomruk, a w jeździe na co dzień nie jest męczący. Dynamika także ok w pełnym zakresie obrotów, oddycha pełnym płucem.
Pan zadowolony.

Użytkownik SimRacer edytował ten post 19:43, 21.10.2020

  • 0

#2 Jekyll

Jekyll
  • Forumowicz
  • 89 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Exe
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 11:13, 30.04.2023

Czy wyciszyło Ci o połowę w stosunku do stocka czy do stanu w którym było bardzo głośno?


  • 1

#3 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6049 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 348
Wzorowa

Napisano 11:26, 30.04.2023

http://www.accordklu...-2#entry1047796

A to co jest??
  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq