Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

Dolot do 2.4

VIII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
29 odpowiedzi w tym temacie

#16 pawel84

pawel84
  • Forumowicz
  • 277 postów
  • Skąd:Devizes .UK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 19:17, 13.09.2016

yay11 kupuj wkładkę K&N i będziesz zadowolony.


  • 0

#17 ogon56

ogon56
  • Forumowicz
  • 34 postów
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Silnik:K24
  • Wersja:Type-S
  • KM:22X
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:11, 15.09.2016

Ja u siebie dolot mam taki:

 

- rezonator out

- wkładka K&N

- uszczelka teflonowa (termoizolacyjna) kolektor-głowica

- odcięte podgrzewanie przepustnicy

- przepustnica 68mm od Legend 3.5v6

- szlif kolektora pod nową przepustnicę

 

 

Teraz odczucia. Wyrzucenie rezonatora i wrzucenie wkładki nie dają zupełnie nic mocy, może troszkę poprawia się reakcja na gaz, za to fajny basowy dźwięk wydobywa się z dolotu przy przyspieszaniu. Uszczelka termoizolacyjna i odcięcie podgrzewania przepustnicy również mocy nic nie daję, oprócz zabezpieczenia silnika przed utratą mocy na rozgrzanym motorze, bo powietrze nie nagrzewa się tak od osprzętu. Odczucia zmieniają się po wymianie przepustnicy i dostosowaniu kolektora ssącego do niej. Mocy mi to nie dało za dużo (2km), ale reakcja na gaz się poprawiła, ale też hamowanie silnika jest bardziej odczuwalne.

 

Jeśli chodzi o sam dolot to nie należy spodziewać cudów, ale modyfikacje są na plus dzięki bardziej agresywnemu brzmieniu dolotu i reakcji na gaz. Pełny CAI nie poprawi tego rezultatu oprócz większego darcia się silnika przy przyspieszaniu. 

 

Oprócz modów dolotu mam też ECU, które powinno być przystosowane do takich zabiegów oraz kolektor 4-2-1, które efekt powinny spotęgować. 

 

Koszt wszystkich modów dolotu to ok. 900zł. 


Użytkownik ogon56 edytował ten post 08:32, 15.09.2016

  • 0

#18 jay11

jay11
  • Forumowicz
  • 270 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 08:17, 15.09.2016

To nie tak duże koszty. Nawet bym powiedział że coś tanio jak za kolektor.
  • 0

#19 ogon56

ogon56
  • Forumowicz
  • 34 postów
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Silnik:K24
  • Wersja:Type-S
  • KM:22X
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:33, 15.09.2016

To nie tak duże koszty. Nawet bym powiedział że coś tanio jak za kolektor.

 

Racja, zapomniałem dodać "dolotu" w zdaniu. Za 900zł samego kolektora nie kupisz :)


  • 0

#20 Flok88

Flok88
  • Nowy
  • 1 postów
  • Skąd:Pszow
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:45, 20.09.2016

Znalazlem na holenderskiej stronie bardzo duzo fajnych czesci do accordeona www.akr-performance.nl Sa tez ruly wydechowe itp , pozdrawiam
  • 0

#21 PrzemekEPJ

PrzemekEPJ
  • Forumowicz
  • 250 postów
  • Skąd:Będków,łódzkie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 19:32, 17.11.2016

Gdzie się znajduje rezonator w accordzie ktoś wrzuci fote z silnika?
  • 0

#22 Michal21071984

Michal21071984
  • Partner HAKP
  • 526 postów
  • Skąd:Opatów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive Custom
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 19:50, 17.11.2016

Gdzie się znajduje rezonator w accordzie ktoś wrzuci fote z silnika?

Jak masz obudowe filtra powietrza to wystarczy spojrzec gdzie leci rura.
A leci w dol czyli w nadkolu

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#23 PrzemekEPJ

PrzemekEPJ
  • Forumowicz
  • 250 postów
  • Skąd:Będków,łódzkie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 20:10, 17.11.2016

dzięki
  • 0

#24 Michal21071984

Michal21071984
  • Partner HAKP
  • 526 postów
  • Skąd:Opatów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive Custom
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 21:50, 17.11.2016

dzięki

Jak chcesz go wymontowac to sciagnij zderzak choc niektorzy potrafia nez sciagania

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#25 Mateusz Byczek

Mateusz Byczek
  • Forumowicz
  • 114 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type S
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 17:49, 08.08.2022

Czy sama wkładka k&n zmienia dzwięk? Bez usuwania rezonatora.
  • 0

#26 krzys_o

krzys_o
  • Forumowicz
  • 64 postów
  • Skąd:Łęczna
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2014
  • Nadwozie:S
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 18:50, 08.08.2022

Nie zmienia, przynajmniej ja nie widzę różnicy,ale nie trzeba usuwac rezonatora, wystarczy wyjąć gumę łącząca puszkę filtra z rurą idącą do rezonatora.
  • 0

#27 okonek

okonek
  • Klubowicz
  • 206 postów
  • Skąd:Trębaczew
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:SEDAN
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 21:39, 08.08.2022

Ja też miałem wkładkę k&n ale z dalsza fabryczna czescia i jakoś nie zauważyłem różnicy w dźwięku. Czytałem że najlepszy efekt wkładki jest jak się usunie rezonator.
  • 0

#28 Mateusz Byczek

Mateusz Byczek
  • Forumowicz
  • 114 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type S
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 23:20, 08.08.2022

Ja też miałem wkładkę k&n ale z dalsza fabryczna czescia i jakoś nie zauważyłem różnicy w dźwięku. Czytałem że najlepszy efekt wkładki jest jak się usunie rezonator.

 

dziękuję Panowie - bo właśnie dziś kupiłem wkładkę k&n i też nie słyszę różnicy w dźwięku i myślałem że u mnie jest coś nie tak bo się nasłuchałem wcześniej że wkładka zmienia dźwięk i byłem zaskoczony. Czyli pozostaje mi wyjąć gumę łączącą puszę :)


  • 0

#29 krzys_o

krzys_o
  • Forumowicz
  • 64 postów
  • Skąd:Łęczna
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2014
  • Nadwozie:S
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 04:13, 09.08.2022

Moim zdaniem to powinien być pierwszy mod do wykonania w tym aucie. Na pewno dostaniesz banana na buzi w zakresie od 3,5krpm 😁 moment załączania vteca jest również bardziej wyczuwalny/słyszalny. Mod jest szybki do wykonania i równie szybko można wrócić do serii jeśli uznasz że jest za głośno.

Ps. Radzę pilnować czystości wkładki, ponieważ jak się zabrudzi lubi przepuszczać syf, kup sobie zestaw do czyszczenia i nasączania olejem filtrów k&n

Użytkownik krzys_o edytował ten post 04:15, 09.08.2022

  • 0

#30 Mateusz Byczek

Mateusz Byczek
  • Forumowicz
  • 114 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type S
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 10:29, 09.08.2022

Moim zdaniem to powinien być pierwszy mod do wykonania w tym aucie. Na pewno dostaniesz banana na buzi w zakresie od 3,5krpm moment załączania vteca jest również bardziej wyczuwalny/słyszalny. Mod jest szybki do wykonania i równie szybko można wrócić do serii jeśli uznasz że jest za głośno.
Ps. Radzę pilnować czystości wkładki, ponieważ jak się zabrudzi lubi przepuszczać syf, kup sobie zestaw do czyszczenia i nasączania olejem filtrów k&n


Zestaw kupiony :) działam z gumą :D

Użytkownik Mateusz Byczek edytował ten post 10:30, 09.08.2022

  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq