Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Miska olejowa


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
28 odpowiedzi w tym temacie

#1 Muran

Muran
  • Forumowicz
  • 123 postów
  • Skąd:Jarosław
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:114
  • Paliwo:PB
  • Rok:1994
  • Nadwozie:CC7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:35, 01.07.2010

Witam. Mam problem z miską olejową, a mianowicie lekko mi z niej kapie. Jedna ze śrub nie trzyma bo jest wyrobiony gwint i pewnie muszę zmienić miskę. Skleiłem poxipolem ale dalej lekko kapie. Nie dużo ale jednak. Więc mam pytanie czy ta miska będzie dobra? http://allegro.pl/it...rd_2_0_16v.html Jeśli nie to prosiłbym o link do jakiejś dobrej :) Lub jeśli ktoś ma na sprzedaż to też bardzo chętnie :)


Mój Accord ma silnik 2.0 rocznik to 1993 a wersja to CC75 z tego co można wyczytać z karty pojazdu :)

Proszę o szybką odpowiedź. Pozdrawiam
  • 0

#2 jacant

jacant
  • Forumowicz
  • 14 postów
  • Skąd:Nowy Tomysl
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:45, 01.07.2010

sruba nie trzyma ? gwint jest zjechany na srubie czy w bloku silnika ?
  • 0

#3 Muran

Muran
  • Forumowicz
  • 123 postów
  • Skąd:Jarosław
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:114
  • Paliwo:PB
  • Rok:1994
  • Nadwozie:CC7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:00, 01.07.2010

No właśnie śruba nie trzyma. A co do gwintu to gość który mi wymieniał olej mówił że trzeba nową miskę albo żeby ktoś zrobił tak żeby na większej śrubie się trzymała miska. Ja tego nie widziałem. Tak mi powiedział. A może być tak że coś w misce nie tak jest? Że przez nią nie trzyma? A ta miska będzie pasować jak coś ?
  • 0

#4 kardas

kardas
  • Forumowicz
  • 4275 postów
  • Skąd:ZS
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 23:10, 01.07.2010

ale przecież gwint jest w bloku, a nie w misce, to co da nowa miska?

no chyba że się mylę

rozwiercić tą starą, zrobić w bloku nową dziurę, nagwintować i wkręcić śrubę rozmiar większą.
Możesz dać nową uszczelkę nad miskę.
  • 0
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?

 


#5 Muran

Muran
  • Forumowicz
  • 123 postów
  • Skąd:Jarosław
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:114
  • Paliwo:PB
  • Rok:1994
  • Nadwozie:CC7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:17, 01.07.2010

No też mi się właśnie tak wydaje. Więc też mnie to dziwiło że nowa miska. A samemu da się coś takiego zrobić czy lepiej do mechanika? Ciężko jest to zrobić?
  • 0

#6 Seraphin

Seraphin
  • Forumowicz
  • 478 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:131
  • Paliwo:PB
  • Rok:1994
  • Nadwozie:CC7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 00:18, 02.07.2010

To tak ta miska jest od IV generacji a ty masz V.
Sprawdź, gdzie jest zjechany gwint czy śróba czy w bloku.
Jak sróba to wystarczy wymienić, jak w bloku to już większy problem. Wymiana miski nic tu raczej nie pomoże.
Czy da sie to zrobić samemu? Da ale wymaga to dobrych narzędzi i zdolności manualnych, bo jak wywiercisz krzywo dziure to już kaplica.
Ale na początek sprawdź sobie skąd dokłądnie kapie olej i czy ta śróba napewno jest luźna, może uszczelka jest do wymiany pod miską. Niektórzy mechanicy lubią znajdować sobie robote, często bezcelową ;-)
  • 0
"Człowiek jest wolny, kiedy niczego się nie boi ani niczego nie oczekuje..."
"Nie zgadzam się z tobą, ale zawsze bronił będę twego prawa do posiadania własnego zdania." - Voltaire

#7 Glinuś

Glinuś
  • Forumowicz
  • 3403 postów
  • Skąd:Nie ważne
  • Silnik:0/1
  • Wersja:E
  • KM:120
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 05:11, 02.07.2010

Jeżeli śruba choć trochę trzyma to po co kombinować z rozwiercaniem i gwintowaniem? Masz jakiegoś znajomego gazownika-podjedź do niego,oni mają taki specjalny klej koloru niebieskiego(może i nie tylko oni),którym smarują dyszę podczas wkręcania w kolektor.Wkręcisz dociśniesz i gwarantuję,że będzie trzymać,a co najważniejsze uszczelni to miejsce.
  • 0

#8 kardas

kardas
  • Forumowicz
  • 4275 postów
  • Skąd:ZS
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 08:24, 02.07.2010

Ten "klej" koloru niebieskiego to nie jest coś a'la "Śruba stop"? Takie coś do
blokowania wykręcania się śrub. Mam coś takiego w takim niebieskim kolorze.

Jak tak, to jest to do dostania w samochodowych. Są dwie wersję, słabsza i mocniejsza.
  • 0
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?

 


#9 Seraphin

Seraphin
  • Forumowicz
  • 478 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:131
  • Paliwo:PB
  • Rok:1994
  • Nadwozie:CC7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:11, 02.07.2010

Dokładnie tak. Ten klej jest po to, żeby śruba sie nie poluzowała. Nie wiem czy przy zerwanym gwincie pomoże. Działa mniej więcej tak jak nakrętka samokntrująca. Często go używam i można go dostać w dobrych sklepach mototryzacyjnych i castoramie/OBI, itp.
Wydaje mi sie, że lepszy jakby co byłby klej czerwony, on klei na sztywno i żeby potem odkręcić śrube trzeba sie nieźle napocić.
Chociaż nie mam pewnośći co do tego, że klej tutaj pomoże.
  • 0
"Człowiek jest wolny, kiedy niczego się nie boi ani niczego nie oczekuje..."
"Nie zgadzam się z tobą, ale zawsze bronił będę twego prawa do posiadania własnego zdania." - Voltaire

#10 Muran

Muran
  • Forumowicz
  • 123 postów
  • Skąd:Jarosław
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:114
  • Paliwo:PB
  • Rok:1994
  • Nadwozie:CC7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:32, 02.07.2010

Dziękuje Panowie za odpowiedzi ! :) Zaraz lecę sprawdze sam o co chodzi i napisze :) Jak mi się uda to dam jakieś zdjęcie.
  • 0

#11 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3079 postów
  • Skąd:Augustów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Comfort
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Civic FD7
Reputacja: 46
Super

Napisano 13:28, 02.07.2010

Porządny mechanik ma taki zestaw
http://www.allegro.p...tow_m5_m12.html
Można kupić pojedyncze "sprężynki"
http://www.allegro.p...tu_gwintow.html

Generalnie rozwiercamy wiertłem z zestawu, potem gwintujemy gwintownikiem. Smarujemy klejem do gwintów i wkręcamy. Odłamujemy potem końcówkę do wkręcania i gotowe.
W gniazdach świec stosuje się coś takie fabrycznie, bo robienie gwintu i wkręcanie świecy w samo aluminium to zły pomysł.

Gwintownik i wiertło można kupić na bank oddzielnie. Kluczyk do wkręcania to kawałek drutu z nacięciem. Końcówki można nie wyłamywać. Odpęknie przy wkręcaniu śruby.
  • 0

Do zobaczenia na trasie.


#12 Muran

Muran
  • Forumowicz
  • 123 postów
  • Skąd:Jarosław
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:114
  • Paliwo:PB
  • Rok:1994
  • Nadwozie:CC7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:49, 02.07.2010

Dziękuje jeszcze raz :) Zrobie tak jak radzicie z tym klejem. Jutro pójdę poszukać takiego czegoś. Jak to zrobię to dam znać od razu czy już jest wszystko ok i nie kapie olej. Pozdrawiam

PS: Mam jeszcze jedno pytanie. Dziś dotarł do mnie zestaw kluczy i postanowiłem zabrać się za kilka rzeczy. Chodzi o to że drzwi od strony pasażera były lekko opadnięte. Poluzowałem śruby, kolega podniósł drzwi do góry i zakręciłem śruby. Przy dokręcaniu jedna śruba pękła i została w środku ;/ Była już pewnie bardzo stara bo jeszcze dużo brakowało żeby całkiem dokręcić. Może macie jakiś pomysł co z tym zrobić :)? Planuje wymienić wszystkie śruby w aucie bo są pordzewiałe i chcę uniknąć tego na przyszłość.
  • 0

#13 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8879 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 111
Wzorowa

Napisano 08:41, 03.07.2010

pablo.see, podałeś wkładkę gwintową M10, a jeśli dobrze kojarzę, to jest M6 na misce. Nawet jeśli gwint jest zerwany to i tak używa się wkładek M6.
Samo gwintowanie i wkręcanie wkładki nie jest takie trudne. Tyle że gwintownik i urządzonko do wkręcania wkładki to ok 100zł. Łamacz wióra można sobie odpuścić - wystarczy wkręcić dłuższą wkładkę niż śruba którą chcemy wkręcić. Sama wkładka to ok 2zł. Przynajmniej u nich:
http://www.bollhoff.pl/

Można zawsze spróbować kupić szpilkę z jednej strony M8 a z drugiej M6. Oczywiście jeśli jest w miejscu gdzie nie będzie problemów ze ściągnięciem miski. Wtedy Lekko rozwiercić otwór, nagwintować zwykłym gwintownikiem M8 i wkręcić szpilkę.
  • 0

#14 Glinuś

Glinuś
  • Forumowicz
  • 3403 postów
  • Skąd:Nie ważne
  • Silnik:0/1
  • Wersja:E
  • KM:120
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 10:27, 03.07.2010

Poczekajmy jeżeli ten klej się sprawdzi i nie będzie przeciekać to czegóż chcieć więcej :-D
  • 0

#15 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3079 postów
  • Skąd:Augustów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Comfort
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Civic FD7
Reputacja: 46
Super

Napisano 12:05, 03.07.2010

przemkowal, te aukcje to tylko przykład. Miałem do czynienia w pracy z zestawami naprawczymi gwintu. Potem była potrzeba naprawić gwint w pile spalinowej (śruba od trzymania prowadnicy), to było wiadomo co i jak.
Osobiście bym naprawił gwint zamiast kleić, bo nie lubię prowizorki.
  • 0

Do zobaczenia na trasie.





Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq