Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Za wysoka temperatura silnika, uszkodzony termostat


Najlepsza odpowiedź Siwy , 23:09, 30.11.2008

a czy jak podniesie sie temperatura potem spadnie i ponownie podniesie to czy moze to byc zwiazane z termostatem ?


Odpowiedziałem na pierwszy Twój post, w którym napisałeś tylko że temp. rośnie. Dopiero teraz napisałeś że również po pewnym czasie spada.

Jeżeli masz problem z temp. to podstawowe czynności są takie:
1. Sprawdzasz poziom płynu,
2. Sprawdzasz czy układ nie jest zapowietrzony,
3. Sprawdzasz/wymieniasz termostat czy jest OK (koszt wymiany niedrogi). Przejdź do postu


Ten temat został zarchiwizowany. Oznacza to, że nie możesz dodać do niego odpowiedzi.
8 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 09:56, 30.11.2008

Mam jakis problem w moim accordzie. Kupowalem go tydzien temu i bylo wszystko w porzadku. Teraz okazuje sie ze jak jest temeperatura okolo 5 stopni to rosnie mi temperatura silnika. Z tego co czytalem na forum to wskazowka powinna byc na poziomie troche ponizej sredniej a u mnie potrafi wzrosnac powyzej polowy nawet doszla raz do 3/4.

Inne pytanie jak sprawdzicz czy ilosc plynu w chlodnicy jest wystarczajaca. W zbiorniczku wyrownawczym nie widze zeby byl plyn. Czy uzupenic do pelna w chlodnicy ?

Prosze o pomoc.

poprawiono Regulamin Forum pkt 2.1
:zolta:

#2 cieniu_

cieniu_
  • Forumowicz
  • 41 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:03, 30.11.2008

W mojej staruszce wymieniałem teraz przed zimą cały płyn i wyglądało to tak, że zalewam chłodnicę do pełna po czym leje jeszcze w zbiorniczek na max, odpalam i czekam aż się zagrzeje, jeżeli nic nie pociągnęło to jeżdżę ale jak coś ubyło to też dolewam do max'a.
Póki co jeżdżę i odpukać jest ok.

#3 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5,949 postów
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 11:06, 30.11.2008

W zbiorniczku wyrownawczym nie widze zeby byl plyn. Czy uzupenic do pelna w chlodnicy ?


No jeśli niewidzisz płynu w zbiorniczku wyrównawczym, to masz go po prostu za mało!!! Nie dziwne że ci się silnik grzeje. Dolej płynu do poziomu zaznaczonego w zbiorniczku powyżej minimum i będzie git.
No chyba że masz uszkodzony termostat który za późno się otwiera.

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#4 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 18:40, 30.11.2008

sprawdzalem ilosc plynu i sie okazalo, ze mam go duzo tzn. na zimnym silniku probowalem dolac do chlodnicy ale prawie nic nie wlalem, troche dolalem do zbiorniczka wyrownawczego.

Czy nie moze byc tak, ze to ciagle przyczyna regulacji zaworow tzn. ze jej brak ?

#5 Siwy

Siwy
  • Klubowicz
  • 3,775 postów
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 18:43, 30.11.2008

Jeżeli masz poziom płynu w normie to sprawdź termostat.

Całe forum pozdrawia Cię KulawyJohn.


#6 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5,949 postów
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 18:59, 30.11.2008

sprawdzalem ilosc plynu i sie okazalo, ze mam go duzo tzn. na zimnym silniku probowalem dolac do chlodnicy ale prawie nic nie wlalem, troche dolalem do zbiorniczka wyrownawczego.

Najpierw piszesz że nie widzisz płynu w zbiorniczku, potem że masz go dużo :roll: :?: To wkońcu się zdecyduj. Pozatym płynu dolewa się tylko do zbiorniczka wyrównawczego,

Czy nie moze byc tak, ze to ciagle przyczyna regulacji zaworow tzn. ze jej brak ?

Nie rozumiem, chodzi ci o to że masz za mały luz na zaworach- są za ciasno ustawione?

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#7 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 22:58, 30.11.2008

sprawdzalem ilosc plynu i sie okazalo, ze mam go duzo tzn. na zimnym silniku probowalem dolac do chlodnicy ale prawie nic nie wlalem, troche dolalem do zbiorniczka wyrownawczego.

Najpierw piszesz że nie widzisz płynu w zbiorniczku, potem że masz go dużo :roll: :?: To wkońcu się zdecyduj. Pozatym płynu dolewa się tylko do zbiorniczka wyrównawczego,

Czy nie moze byc tak, ze to ciagle przyczyna regulacji zaworow tzn. ze jej brak ?

Nie rozumiem, chodzi ci o to że masz za mały luz na zaworach- są za ciasno ustawione?


Nie widzialem ze mam plyn bo byl ponizej poziomu minimum. Tak jak pisze dolalem tutaj i tutaj.

Jezeli chodzi o zawory to nie mam zielonego pojecia, Pytam tylko czy to moze miec cos wspolnego z zaworami.

Mam dodatkowo taki objaw, ze jak szybko przyspieszam to sie obniza temperatura a jak jade dosc stabilnie to sie podwyzsza.

[ Dodano: 2008-11-30, 23:03 ]

Jeżeli masz poziom płynu w normie to sprawdź termostat.


a czy jak podniesie sie temperatura potem spadnie i ponownie podniesie to czy moze to byc zwiazane z termostatem ?

#8 Siwy

Siwy
  • Klubowicz
  • 3,775 postów
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 23:09, 30.11.2008   Najlepsza odpowiedź

a czy jak podniesie sie temperatura potem spadnie i ponownie podniesie to czy moze to byc zwiazane z termostatem ?


Odpowiedziałem na pierwszy Twój post, w którym napisałeś tylko że temp. rośnie. Dopiero teraz napisałeś że również po pewnym czasie spada.

Jeżeli masz problem z temp. to podstawowe czynności są takie:
1. Sprawdzasz poziom płynu,
2. Sprawdzasz czy układ nie jest zapowietrzony,
3. Sprawdzasz/wymieniasz termostat czy jest OK (koszt wymiany niedrogi).

Całe forum pozdrawia Cię KulawyJohn.


#9 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 22:08, 07.12.2008

a czy jak podniesie sie temperatura potem spadnie i ponownie podniesie to czy moze to byc zwiazane z termostatem ?


Odpowiedziałem na pierwszy Twój post, w którym napisałeś tylko że temp. rośnie. Dopiero teraz napisałeś że również po pewnym czasie spada.

Jeżeli masz problem z temp. to podstawowe czynności są takie:
1. Sprawdzasz poziom płynu,
2. Sprawdzasz czy układ nie jest zapowietrzony,
3. Sprawdzasz/wymieniasz termostat czy jest OK (koszt wymiany niedrogi).


ostatecznie dokonalem wymiany termostatu i plynu i juz temperatura jest super :) na jednym stalym poziomie :)

pozdrawiam

TW




IPB Skin By Virteq