Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Tragiczne Śruby w schowku?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
17 odpowiedzi w tym temacie

#1 korona

korona
  • Forumowicz
  • 54 postów
  • Skąd:Olsztyn
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:14, 12.06.2010

Witajcie. Liczę na waszą pomoc, bo zabrałem się za wymianę filtra przeciwpyłkowego, ale poległem już przy rozbieraniu schowka. Dwóch śrub (jedną widać na zdjęciu) w żaden sposób nie mogę odkręcić. Trzymają jak zapieczone, a moje próby skończyły się na zniszczeniu śruby. Poradźcie jak się z tym uporać? Z góry dziękuje. Michał

Dołączona grafika
  • 0

#2 eXtReMeDMG

eXtReMeDMG
  • Forumowicz
  • 230 postów
  • Skąd:WR
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:30, 12.06.2010

Przyznam szczerze, że też się mordowałem z tymi śrubami. Połamałem ze 3 śrubokręty (bo próbowałem płaskimi :). Ale potem poszedłem po rozum do głowy, podjechałem do Nomi, zakupiłem porządny markowy śrubokręt i dobrej jakości klucz. I powoli, razem z kolegą, ja ze śrubokrętem a on z kluczem, wspólnymi siłami je poodkręcaliśmy.
  • 0

#3 darek17104

darek17104
  • Klubowicz
  • 84 postów
  • Skąd:Żelechów,okolice
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:41, 12.06.2010

jak ci podejdzie to wkrętarka z dobrą końcówką i na sprzęgle

ps:u mnie poszły bez problemów
  • 0

#4 tomi

tomi
  • Forumowicz
  • 1262 postów
  • Skąd:Goleniów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Prestige
  • KM:152
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:Wagon
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 21:38, 12.06.2010

Poradźcie jak się z tym uporać?

Teraz to:
1. Odłączyć akumulator, wszystko dokładnie poosłaniać i można spróbować przyłapać (przyspawać) śrubę lub nakrętkę i spróbować odkręcić.
2. Dremelem lub flexem z cieńką tarczą 1mm wykonać nacięcie na płaski śrubokręt.
3. Rozwiercić i nagwintować..
Szczerze powiedziawszy spróbowałbym najpierw naciąć i dużym śrubokrętem odkręcić w przypadku niepowodzenia rozwiercić i nagwintować. Jeśli się w to nie bawiłeś to podjedź do jakiegoś mechanika- dla nich to chleb powszedni :-)
  • 0

#5 kardas

kardas
  • Forumowicz
  • 4275 postów
  • Skąd:ZS
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 11:37, 13.06.2010

No ja też poległem na odkręcaniu tych śrub.
Dokręcone jak cholera, a materiał jak z plasteliny.

Na razie dałem sobie spokój.
  • 0
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?

 


#6 Glinuś

Glinuś
  • Forumowicz
  • 3403 postów
  • Skąd:Nie ważne
  • Silnik:0/1
  • Wersja:E
  • KM:120
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 12:45, 13.06.2010

Próbowaliście tego:
http://moto.allegro...._rekojesci.html
Dobra jakość,super ścisk i wszystko odkręca (zaznaczam Mors dobrej jakości)
  • 0

#7 eXtReMeDMG

eXtReMeDMG
  • Forumowicz
  • 230 postów
  • Skąd:WR
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:07, 13.06.2010

Próbowaliście tego:
http://moto.allegro...._rekojesci.html
Dobra jakość,super ścisk i wszystko odkręca (zaznaczam Mors dobrej jakości)


Jedyne co odstrasza to cena. Nie wiem czy to opłacalne rozwiązanie w tym przypadku, żeby wydać grupo ponad 50zł celem odkręcenia 1 śrubki :) Ale wygląda solidnie i powinno dać radę.
  • 0

#8 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 18:55, 13.06.2010

a próbowałes kluczem nasadowym z długą przedłużką reką puknij w klucz z taką srednią siłą a kolega niech ci szczypcami przytrzyma plaszke zeby sie nie wygieła
  • 0

#9 hardstylemusic

hardstylemusic
  • Forumowicz
  • 82 postów
  • Skąd:SCI
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:14, 13.06.2010

typer2010 dobrze mówi! Ja tak właśnie tą śrubę odkręciłem... no może z pominięciem kolegi ;). Podstawa to dobra nasadka ładnie równo nałożona na śrubę i długie ramię, potem tylko docisnąć, parę zdecydowanych ruchów i odkręcone. Jeżeli ta śruba dalej wygląda jak w pierwszym poście to nie powinno być większych problemów. Oczkowego nie ma jak tam przytrzymać, dlatego wyskakuje i niszczy tylko śrubę.
  • 0

#10 Glinuś

Glinuś
  • Forumowicz
  • 3403 postów
  • Skąd:Nie ważne
  • Silnik:0/1
  • Wersja:E
  • KM:120
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 21:43, 13.06.2010

Podstawa to dobra nasadka ładnie równo nałożona na śrubę i długie ramię, potem tylko docisnąć, parę zdecydowanych ruchów i odkręcone

Wszystko się zgadza,ale co w przypadku kiedy łeb śruby jest zjechany?.Nie upieram się przy tym Morsie,ale naprawdę w większości przypadków daje radę,a sam klucz bardzo się przydaje przy innych czynnościach.
http://www.allegro.p...1&change_view=1
  • 0

#11 hardstylemusic

hardstylemusic
  • Forumowicz
  • 82 postów
  • Skąd:SCI
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:44, 13.06.2010

Glinuś, opisałem tylko jak mi się udało wygrać z tą śrubką ;) wydaje się, że to tańsza opcja (pod warunkiem, że posiada się komplet kluczy nasadkowych) wiec myślę, że warto spróbować. A do samego morsa nie mam absolutnie nic, sam używałem i zgadzam się w 100% - bardzo użyteczne narzędzie. Gdyby mi z nasadką nie poszło też bym pewnie tak próbował.
  • 0

#12 accord034

accord034
  • Klubowicz
  • 3481 postów
  • Skąd:Wilkowice, Bielsko
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:200 i troszki
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 22
Super

Napisano 18:53, 14.06.2010

Tylko nasadka, sześcio a nie dwunastokątna
  • 0

#13 korona

korona
  • Forumowicz
  • 54 postów
  • Skąd:Olsztyn
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:14, 15.06.2010

Udało się, a złotym środkiem okazał się stary poczciwy mors. Śruby do niczego już się nie nadają, ale to akurat ma najmniejsze znaczenie. Dziś wreszcie zabiorę się za wymianę filtru przeciwpyłkowego. Dzięki za cenne wskazówki.
  • 0

#14 kardas

kardas
  • Forumowicz
  • 4275 postów
  • Skąd:ZS
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 15:25, 15.06.2010

Co to ten mors? Zwierzę Ci odkręciło śrubę?
Skąd je wziąłeś? :mrgreen:
  • 0
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?

 


#15 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 15:27, 15.06.2010

porządne klucze odkręcaja wszystko, szczegolnie taką tyci srubeczkę
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq