Skocz do zawartości


RODO w HAKP

nierówna praca ślinika po regulacji zaworów


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
6 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 15:35, 11.06.2010

Witam,
Zaprowadziłem ostatnio swojego accorda 1.8 1999r (bez gazu) do mechanika na regulacje zaworów i nabicie klimy. Jak odebrałem zauważyłem następujący problem: Jak staje na światłach (na zimnym silniku jest ok) i obroty spadają to dochodzą prawie do 0, następnie za chwile wracają do normy, co oczywiście powoduje czasami gaśnięcie silnika. Przy włączonej klimie dochodzi nie miły dźwięk gdzieś z prawej strony. Czy to może mieć coś wspólnego z zaworami czy coś innego?
Z góry dzięki za pomoc.
  • 0

#2 Jarek

Jarek
  • Klubowicz
  • 7399 postów
  • Skąd:Dębica i okolice
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 43
Super

Napisano 15:40, 11.06.2010

kilka tematów związanych z wolnymi obrotami jest już w tym dziale - poszukaj
  • 0

#3 kardas

kardas
  • Forumowicz
  • 4275 postów
  • Skąd:ZS
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 15:47, 11.06.2010

Może mechanik na chwilę odłączył aku i teraz komp "uczy się" wolnych obrotów.
Jak problem nie ustanie za jakieś 30-50km jazdy to wtedy szukaj na forum.
  • 0
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?

 


#4 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 20:28, 11.06.2010

Uczenie w czasie jazdy moze nie pomoc (wiem z doswiadczenia). Mnie tez po regulacji zaworow czeka teraz ustawianie wolnych obrotów bo mam to samo co ty, tyle ze z klima jest ok (jesli za ok mozna uznac telepanie silnika na wolnych obrotach :), ale ten typ tak ma).

Zrob reset z bezpiecznika - jest cieplo, szybko sie wyreguluje...
  • 0

#5 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3079 postów
  • Skąd:Augustów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Comfort
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Civic FD7
Reputacja: 46
Super

Napisano 22:03, 11.06.2010

Przesadzacie z tym "uczeniem". Ja jak regulowałem luzy zaworowy to nic się nie działo. Nic nie musiałem resetować. Jak raz odłączyłem akumulator, to obroty może przez pół minuty miały lekkie zachwiania i nic więcej.
  • 0

Do zobaczenia na trasie.


#6 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 22:56, 11.06.2010

Hmmm.. nie ma procedury serwisowej na "reset" i uczenie wolnych obrotów - to fakt. Jakby nie patrzeć jest to takie troche wszystko naciagane. Ale nie zmienia to jednego - po resecie próba jazdy końćzy się gaśnięciem silnika na luzie. Czyli jednak komputer musi się "nasterować". Że u jednego trwa to troche krócej a u innego troche dłużej musi też z czegoś wynikać... na przykład z tego jak wyekploatowany jest silnik krokowy i popychacz przepustnicy.... Dlatego właśnie myślę, że warto spróbować z tym regulowaniem wolnych obrotów przez komputer, choć zdania pewnie są podzielone :)
  • 0

#7 pegal

pegal

    pegal

  • Forumowicz
  • 1802 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 08:51, 12.06.2010

Zrób ten reset poprawnie. Było o tym wielokrotnie na forum. Niektórzy zaprzeczają ale warto dać i diabłu ogarek. U mnie po resecie obroty zawsze świrują przez pierwsze kilkanaście kilometrów. Co prawda silnik nigdy mi nie zgasł ale dzieją się rzeczy bardzo dziwne a obroty ledwo ledwo wyrabiają przed zerem. A po przejechaniu 10-15 km juz wszystko się ustala i jest jak przed odłączeniem ECU od zasilania. Czyli- jednak cos w tym jest.
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq