Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

wentylator na postoju


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
11 odpowiedzi w tym temacie

#1 Garbi

Garbi
  • Forumowicz
  • 11 postów
  • Skąd:Pruszków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:iES
  • KM:150
  • Paliwo:PB
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CD7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:02, 11.06.2010

Witam,
parę dni temu zauważyłem, że po dłuższej jeździe gdy wyłączę silnik, włącza się wentylator i pracuje przez 4-5 minut. Dodam, że wcześniej to zjawisko nie występowało. Nie wiem, czy ma to związek z upałami (do tej pory, odkąd posiadam samochód takich upałów nie było :)). Poza tym, po ostatniej nawałnicy w Wawie, musiałem brodzić w głębokiej wodzie i na chłodnicy zatrzymało się mnóstwo liści, patyczków, itp. Oczyściłem ją na tyle na ile pozwolił mi dostęp do chłodnicy bez zdejmowania atrapy (może nie dostatecznie). Proszę o jakieś sugestie. Temperatura silnika na wskaźniku jest w normalnym położeniu.
Pozdrawiam.
  • 0
"Hanko, o tobie marzę wśród bezsennych nocy.
Hanko, daj usta, niech przeminie ból i żal."

#2 gomez405

gomez405
  • Klubowicz
  • 104 postów
  • Skąd:kraków
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:05, 11.06.2010

norma
  • 0

#3 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 13:22, 11.06.2010

Masz troszęczkę mocniejsze autko niż moje, ale u mnie to raczej zwiększyła sie częstotliwość właczania wentylatora niz jego czas pracy. W tej chwili włącza mi się na ok 1min (przynajmniej tak mi się wydaje:) )ale znacznie częściej, jak bedę jechał do domu z pracy to po przyjeździe sprawdzę jak jest u mnie dokładnie.
  • 0

#4 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 22:23, 11.06.2010

To jest normalne w tych accordach;) u mnie tak samo jest, jak jadę i zostawię go na tym słońcu to co jakiś czas się włączy aby była normalna temperatura. Dosyć dobre to rozwiązanie ale trzeba mieć dobrą baterię do tego:P
  • 0

#5 koliberek-ak

koliberek-ak
  • Forumowicz
  • 853 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS (F18A3)
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 12:35, 13.06.2010

Jaxx - odpalonego zostawiasz?

bo nie ma takiej możliwości, aby słońce podgrzało chłodnicę do 90 st C, czyli normalnej temp.
  • 0
AK

#6 Garbi

Garbi
  • Forumowicz
  • 11 postów
  • Skąd:Pruszków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:iES
  • KM:150
  • Paliwo:PB
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CD7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:49, 13.06.2010

odpalonego zostawiasz?

bo nie ma takiej możliwości, aby słońce podgrzało chłodnicę do 90 st C, czyli normalnej temp.


wentylator pracuje po wyłączeniu silnika przez około 4-5 minut. Później samoczynnie się wyłącza.

[ Dodano: 2010-06-15, 12:32 ]
no i sprawa się wyjaśniła... okazało się, że w chłodnicy była susza, a że gapa ze mnie, bo nie sprawdziłem podstawowej rzeczy jaką jest ilość płynu, to mam przynajmniej nauczkę, hehe. Gdzieś ubyło około 1,5 L płynu chłodniczego. Póki co jest uzupełniony i wsio rabotajet horoszo :).
Pozdrawiam.
P.S. dzięki za odpowiedzi.
  • 0
"Hanko, o tobie marzę wśród bezsennych nocy.
Hanko, daj usta, niech przeminie ból i żal."

#7 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 20:40, 16.06.2010

czasami najprostsze rozwiązania okazują się trafne. ;-)
  • 0

#8 pegal

pegal

    pegal

  • Forumowicz
  • 1802 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 20:54, 16.06.2010

odpalonego zostawiasz?

bo nie ma takiej możliwości, aby słońce podgrzało chłodnicę do 90 st C, czyli normalnej temp.


wentylator pracuje po wyłączeniu silnika przez około 4-5 minut. Później samoczynnie się wyłącza.

[ Dodano: 2010-06-15, 12:32 ]
no i sprawa się wyjaśniła... okazało się, że w chłodnicy była susza, a że gapa ze mnie, bo nie sprawdziłem podstawowej rzeczy jaką jest ilość płynu, to mam przynajmniej nauczkę, hehe. Gdzieś ubyło około 1,5 L płynu chłodniczego. Póki co jest uzupełniony i wsio rabotajet horoszo :).
Pozdrawiam.
P.S. dzięki za odpowiedzi.


To budzi podejrzenia o jakąś nieszczelność w układzie chodzącym. Sprawdź czy gdzieś nie ma wycieków (węże gumowe, złączki, chłodnica.) Zajrzyj pod korek oleju czy nie masz osadu mieszaniny oleju z płynem chłodniczym (tzw majonez). Bo to by niedobrze śwaidczyło okondycji uszczelki pod głowicą ale wyjaśniało by znikanie płynu przy braku innych wycieków niestety.
  • 0

#9 Seraphin

Seraphin
  • Forumowicz
  • 478 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:131
  • Paliwo:PB
  • Rok:1994
  • Nadwozie:CC7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:31, 16.06.2010

Niekoniecznie odrazu nieszcelność to musi być. Przy wysokich temperaturach a takie ostatnio mieliśmy płyn z chłodnicy ubywa i jest to normalne. Latem trzeba częściej kontrolować.
  • 0
"Człowiek jest wolny, kiedy niczego się nie boi ani niczego nie oczekuje..."
"Nie zgadzam się z tobą, ale zawsze bronił będę twego prawa do posiadania własnego zdania." - Voltaire

#10 pegal

pegal

    pegal

  • Forumowicz
  • 1802 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 21:46, 16.06.2010

Zależy przez jaki czas to 1.5 litra ubyło. Ja od wymiany do wymiany (co 3-4 lata) nie dolewam wiecej niż ok. 0,5 litra. A zdarzały sie upalne lata i jakoś nie wyparowało aż tyle....
  • 0

#11 Garbi

Garbi
  • Forumowicz
  • 11 postów
  • Skąd:Pruszków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:iES
  • KM:150
  • Paliwo:PB
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CD7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:02, 19.06.2010

Zależy przez jaki czas to 1.5 litra ubyło. Ja od wymiany do wymiany (co 3-4 lata) nie dolewam wiecej niż ok. 0,5 litra. A zdarzały sie upalne lata i jakoś nie wyparowało aż tyle....


Ubyło przez parę tygodni, więc na pewno jest nieszczelność.... Obserwuję teraz poziom płynu. Nieszczelność może być na samej chłodnicy - widać ślady po jakichś zaciekach. Nie wiem, czy miały miejsce właśnie niedawno, czy może dawniej. Wnioski za jakiś czas.
Dzięki, pozdrawiam.
  • 0
"Hanko, o tobie marzę wśród bezsennych nocy.
Hanko, daj usta, niech przeminie ból i żal."

#12 Seraphin

Seraphin
  • Forumowicz
  • 478 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:131
  • Paliwo:PB
  • Rok:1994
  • Nadwozie:CC7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 00:02, 20.06.2010

Zależy przez jaki czas to 1.5 litra ubyło. Ja od wymiany do wymiany (co 3-4 lata) nie dolewam wiecej niż ok. 0,5 litra. A zdarzały sie upalne lata i jakoś nie wyparowało aż tyle....


0,5 litra to bardzo mało przez taki okres. Widać mało w korkach stoisz.
Ilość ubywania płynów jest zależna od kliku czynników: temp. powietrza, przebieg, styl jazdy, itp.

Nie wykluczam nieszczelności na 100% ale możliwe, że tyle płynu ubyło przez upały i korki. Trzeba obserwować poziom płynu i warto patrzeć czy nie zostaje plama po parkowaniu.
  • 0
"Człowiek jest wolny, kiedy niczego się nie boi ani niczego nie oczekuje..."
"Nie zgadzam się z tobą, ale zawsze bronił będę twego prawa do posiadania własnego zdania." - Voltaire




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq