Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Oring gumowy od przewodu klimy


  • Zaloguj siÄ™, aby dodać odpowiedź
18 odpowiedzi w tym temacie

#16 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • SkÄ…d:MiÅ„sk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 14:34, 14.06.2010

Jarek

DELPHI osuszacz Honda Accord 94->97


Wyglądem jest inny niż nasz :-/ U nas rurki od klimy wchodzą do środka osuszacza od góry.

a masz jakieś objawy, że chcesz wymieniać?


Cały uwalony, zaolejony i nie wiem czy przepuszczają tylko te oringi przy przewodach na osuszaczu czy sam osuszacz.
Rok temu nabita klima, a chłodzi dośc słabo, cały czas na 2 ustawione i jest chłodniej. A w tamtym roku na 1 przy 30st upału musiałem co jakiś czs wyłączyć klime bo marzłem.
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#17 Jarek

Jarek
  • Klubowicz
  • 7399 postów
  • SkÄ…d:DÄ™bica i okolice
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 43
Super

Napisano 14:38, 14.06.2010

a masz jakieś objawy, że chcesz wymieniać?

Jeśli po jeździe na klimie stajesz i po chwili pod autem jest mała kałuża wody, to osuszacz działa ok. On ma zbierać wodę i ją oddawać na ulicę.


w kwestii wyjaśnienia - o ile wiem to osuszacz nie jest powodem kałuży pod samochodem tylko parownik
  • 0

#18 marlubin

marlubin
  • Forumowicz
  • 98 postów
  • SkÄ…d:k/Krakowa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:154
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Sedan CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:08, 14.06.2010

a masz jakieś objawy, że chcesz wymieniać?

Jeśli po jeździe na klimie stajesz i po chwili pod autem jest mała kałuża wody, to osuszacz działa ok. On ma zbierać wodę i ją oddawać na ulicę.


Z tego co mi wiadomo to osuszacz osusza tylko czynnik chłodzący np R134A i jest on w zamkniętym układzie więc nie może oddawać nic na zewnątrz.


Wymiana osuszacza wiąże się z całkowitym opróżnieniem klimy i nabijaniem jej od nowa - wiec jeżeli ktoś chce tylko profilaktycznie go wymieniać to chyba mija się to z celem.

Jeżeli masz tylko wyciek w okolicach połączenia (o-ringów) to osuszacz może być sprawny gdyż do układu klimy woda samoczynnie się nie dostaje (wewnątrz układu wyższe ciśnienie niż na zewnątrz), natomiast jeżeli cieknie gdzieś indziej to nadaje się tylko do kosza.

Olej który Ci wycieka to olej do smarowania sprężarki więc jego obecność w czynniku chłodzącym jest obowiązkowa - a jak ma dziurkę to sobie nią wycieka więc niepożądanym środkiem nie jest.
  • 0

#19 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8881 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 111
Wzorowa

Napisano 20:40, 15.06.2010

Co do sprawdzenia poprawności działania ukladu jest oczko.
W IV genie aerodecku jest ono na osuszaczu. W V genie aerodecku jest na rurce, na wysokości aparatu zapłonowego mniej więcej.
Jeśli oczko ma kolor zielony lub bezbarwny, to jest ok, jak czerwone - czynnik chłodniczy zawiera wilgoć. Należy wówczas wymienić osuszacz i ponownie napełnić układ.
Trzeba pamiętać że osuszacz nie powinien mieć dostępu powietrza atmosferycznego. Dlatego najlepiej zaraz po samej wymianie osuszacza napełnić układ.
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq