Skocz do zawartości


RODO w HAKP

czy upały wpływają na moc?


  • Zaloguj siÄ™, aby dodać odpowiedź
13 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 17:32, 10.06.2010

Szukam odpowiedzi na pytanie - gdzieś słyszałem zażartą dyskusję nt. wpływu temperatur takich jak dziś w wawie (parno i duszno, 34 stopnie na termometrze) na moc auta. Że gorące powietrze jest bardziej rozrzedzone a przez to występuje zauważalny spadek mocy.

Jak myślicie? Bo takie dzisiaj miałem wrażenie - niby wszystko ok ale autko się zamula. Nie ma żadnych dziur w przyspieszeniu czy przerywania ale po prostu wszystko jakby w troche zwolnionym tempie...Dodam że bez klimy oczywiście.
  • 0

#2 bartoszwrc

bartoszwrc
  • Forumowicz
  • 593 postów
  • SkÄ…d:RRS/Lincolnshire
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive+
  • KM:174
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 18:08, 10.06.2010

Tez slyszalem i wydaje sie to sensowne, zimne powietrze ma mniejsza objetosc wiec wtlacza sie go troche wiecej do silnika. Najbardziej czuc to chyba w samochodach majacych niezbyt duzo mocy, jak np. Fiat Uno 1.3D, ktorym kiedys mialem przyjemnosc jezdzic ;-)
Nawiasem mowiac, super pogoda w Wawie, u mnie aktualnie 15st i mrzawka :-/
  • 0

:shock:...jak dla mnie fura No.1 na UK

To szelma jest ------> http://www.accordklu...i-dirty-diesel/

www.typeaccord.co.uk


#3 wrc

wrc
  • Forumowicz
  • 1400 postów
  • SkÄ…d:Schwäbisch Hall
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 18:10, 10.06.2010

spadek mocy wystepuje w upaly, podobnie jest tez w wysokich gorach, szczegolnie dotkniete sa silniki wolnossace

pozdr :mrgreen:
  • 0
pozdrawiam
kliknij aby zobaczyc srebrny turboklekot WRC

#4 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 18:15, 10.06.2010

spadek mocy wystepuje w upaly, podobnie jest tez w wysokich gorach, szczegolnie dotkniete sa silniki wolnossace

pozdr :mrgreen:

kurde żeczywiscie mój samochód stoi cały dzień na pełnym słońcu kiedy jestem w pracy,nagle o 18 wsiadam i cisne 30km do domu i od razu ogień bo wiadomo każdy się spieszy do domku na obiadek i czuję jak silniczek się męczy biedaczek i wcale się mu nie dziwie :-( aż mam ochotę zlać go zimną wodą
  • 0

#5 kardas

kardas
  • Forumowicz
  • 4275 postów
  • SkÄ…d:ZS
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 18:20, 10.06.2010

tak, ma wpływ, jak mówią koledzy, szczególnie w wolnossakach.
  • 0
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?

 


#6 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 18:37, 10.06.2010

Hmmm.. pojechalem zatankowac, wracajac zrobilem rundke honorowa po dzielnicy i pojechalem na nocznickiego (tam pusto). Podloga i fruuu do przodu... Idzie dobrze juz a spadla temperatura tylko o kilka stopni...
  • 0

#7 accord034

accord034
  • Klubowicz
  • 3481 postów
  • SkÄ…d:Wilkowice, Bielsko
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:200 i troszki
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 22
Super

Napisano 20:46, 10.06.2010

Podczas szybszej jazdy silnik jest lepiej chłodzony to i lepiej idzie
  • 0

#8 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 22:29, 10.06.2010

No i sie zastanawiac zaczalem czy by wlotu powietrza nie przerobic troche i nie puścić górą bardziej (otwór w masce albo z boku?). Dołem nie chcę bo często jeżdzę po lasach i innych takich - głebsza kałuża i bym zasyfił dolot znając moje szczęście.
  • 0

#9 bartoszwrc

bartoszwrc
  • Forumowicz
  • 593 postów
  • SkÄ…d:RRS/Lincolnshire
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive+
  • KM:174
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 22:37, 10.06.2010

Nie wiem czy zmiana w poprowadzeniu dolotu cos by dala, bo prowadzenie go do gory zabezpiecza przed dostaniem sie syfu do srodka (jak w 4x4), ale moze...
  • 0

:shock:...jak dla mnie fura No.1 na UK

To szelma jest ------> http://www.accordklu...i-dirty-diesel/

www.typeaccord.co.uk


#10 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 05:35, 11.06.2010

Chodzi o to, zeby mi nie wciągał gorącego powietrza z "obok akumulatora"
  • 0

#11 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8879 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 111
Wzorowa

Napisano 06:22, 11.06.2010

Najprościej zacząć od odizolowania kolektora wydechowego - bandaż termoizolacyjny.
Ewentualnie znaleźć dobry koc gaśniczy - taki który wytrzymuje temp powyżej 1000C. Co by się nie spalił jak mu dogrzeje.
  • 0

#12 kardas

kardas
  • Forumowicz
  • 4275 postów
  • SkÄ…d:ZS
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 10:38, 11.06.2010

Niedługo będę miał taki bandaż, więc napiszę spostrzeżenia. Ale przy wolnej jeździe to i tak chyba nic nie da, bo nie ma przewiewu silnik.
Sprawdzimy.
  • 0
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?

 


#13 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • SkÄ…d:MiÅ„sk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 10:44, 11.06.2010

Mam taki bandaż i nic to nie zmienia w kwesti nagrzewania się komory silnika. Nawet do tego założyłem osłone termiczną i nic się nie zmieniło :)
Trzeba by owinąć szczelnie kolektor plus portki i to dwukrotnie bandażem. Dodam że nasz kolektor bardzo ciężko owinąć raz, a co dopiero dwa razy.
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#14 pegal

pegal

    pegal

  • Forumowicz
  • 1802 postów
  • SkÄ…d:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 12:16, 11.06.2010

Polecam wywalic rezonator i dać dolot w dół bezpośrednio z puszki filtra. Zawsze to trochę chłodniej będzie. Ja mam przedłużony rurą dość nisko. Fakt, częściej piorę wkładke filtra ale jak na razie nie zaciągnałem wody i nic sie nie dzieje złego.
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq