I wielki COME BACK !
Jak już pisałem jak znajdę chwilkę czasu to spróbuję zdiagnozować czy to była przepustnica, czy pedał, że nagle po wymianie tych elementów błąd ustał.
Nic bardziej mylnego:). Po zmianie pedału gazu faktycznie błąd P2138 przestał się pokazywać, ale nadal czułem niedosyt naprawy.
dlaczego ponieważ :
-samochód pali 9,5l/100km , gdzie było zawsze trochę mniej ( standard ok. 8,6) . ale to nie jest największy problem
- auto przy łagodnym przyspieszaniu i nagłym dociśnięciu gazu jakby się muliło i obroty nie szły już tak ładnie w górę, za to jak się go pałowało "od samego dołu' to jechał dużo, dużo lepiej. ale nadal wydaje mi się , że to nie to co było kiedyś. - -trzeba łagodnie operować gazem, żeby nie było delikatnych szarpnięć.
w trzech słowach " coś ją boli"
Ale błąd nie wyskakiwał, aż do dziś
Dzisiaj przed wymianą pedału na stary, profilaktycznie podłączyłem kompa i co?? dobrze nie uruchomiłem HDSa i gong, nagle TSA, poślizg.......ect. Czyli uuuuuu powtórka z rozrywki. brak reakcji na gaz. Okazało się , że program się wysypał i się nie uruchomił, ale błąd w ACCO wyskoczył nagle Dlaczego??
Przeinstalowałem program , bo mój antywirus skutecznie walczy z jakimś plikiem .dll Uruchomiłem HDS .... szybki check i ten sam błąd P2138.
i mniemam , że nie jest to związane ani z pedałem gazu , ani z przepustnicą. Myślę , że do zweryfikowania jest sonda pomimo tego , że nowa to nic nie znaczy.
Pytanie gdzie tu na forum szukać czegoś do pożyczenia, kupienia używki... cokolwiek, bo mam już przepustnicę i pedał gazu na półce i wydaje się, że całkiem niepotrzebnie. Do serwisu ASO też nie mam co jechać bo ich śpiewka to " Wymienimy panu przepustnicę za 5k zł. średnia impreza.
Mam również zrzut parametrów biegu jałowego i mam niski parametr CLV 20% czasami się podświetla na żółto. co to jest??