Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

R20A3 problem z poborem oleju / Wadliwe tłoki

VIII olej

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
151 odpowiedzi w tym temacie

#61 gkill

gkill
  • Forumowicz
  • 723 postów
  • Skąd:Pomorskie
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CU1 polift elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 13:10, 08.02.2022

To kolegi auto i jego pieniądze. Jak by chciał to by mógł wszystko wymienić podczas tej roboty. Jeden wymieni na zapas/ profilaktycznie więcej części, drugi tylko to co musi,a trzeci kupi używkę( która to loteria, a gwarancja rozruchowa mit o czym się sam przekonałem że potrzebny był prawnik) podobnie z rozrządem, tylko potem płacz że drugi raz ta sama robota, bo szkoda było dodatkowo 200/500 PLN na fanty .

Pewnie pierwszym właścicielem kolega nie jest, jak użytkowane było auto też nie wie. Stąd taka, a nie inna decyzja.

To każdego indywidualne podejście i kwestia poniesionych kosztów, bez sensu się nad tym rozwodzić dalej. Lista części na pewno się przyda za co dziękuję , a każdy ją rozpatrzy po swojemu.

Miałem to samo napisać, że każdego wola itp itd, ale nie chciałem Cię wyręczać. Ale pamiętaj, że mam dwie hondy(R20A3 rocznik 2011 i d14z6 2001) tak naprawione po kosztach, po prostu uważam, że to jest naciąganie i każdego wola, jak chce być naciągnięty.

W R20A3 nigdy nie było problemów z rozrządem, także przed nim było by co najmniej kolejne 200 tyś km.

 

No bo przecież, jak silnik ma 200 tyś km to już jest totalnie zużyty :).


Użytkownik gkill edytował ten post 13:23, 08.02.2022

  • 0

#62 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6028 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 14:27, 08.02.2022

Dziękuję że mnie nie wyręczyłeś dobry człowieku. Doceniam to :)
Obydwoje wiemy skąd się wziął Twój powyższy post do mnie, dlatego proszę odpuść sobie te zaczepki, po 15 lat nie mamy, a gówno burzę uważam za zbędna i jakieś "niedomówienia"
Mam nadzieję że uważasz podobnie :)

Tylko pokaż mi gdzie napisałem żebym uważał że silnik zużyty to taki po 200 tysiącach i że r20 ma problemy z rozrządem...

Cieszę się że udało Ci się naprawić auta po kosztach, ja niestety mając Audi tyle szczęścia nie miałem i dlatego ostrzegam o używanych gratach i pseudo gwarancjach.

Szukasz teraz dziury w całym, zamiast wziąć cały post pod uwagę. Do tego to nie Twoje wydane pieniądze, tylko kolegi i jego auto z którym może zrobić co mu się jawnie podoba, a że masz inne zdanie to je już napisałeś.

Tyle w temacie, pozdrawiam.
  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#63 gkill

gkill
  • Forumowicz
  • 723 postów
  • Skąd:Pomorskie
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CU1 polift elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 14:42, 08.02.2022

Do tego to nie Twoje wydane pieniądze.

Ale za to ostrzeżenie dla innych by nie dali się naciągnąć. Pierwsza wymiana wadliwych tłoków na "civicforum" kosztowała użytkownika  3000 zł(tłoki używane) u znajomego mechanika, natomiast następny robił to w jakimś ekstra warsztacie(tłoki nowe), chyba specjalizującym się w hondach  i zapłacił 5000 zł .

 

 

Dziękuję że mnie nie wyręczyłeś dobry człowieku. Doceniam to  :)
Obydwoje wiemy skąd się wziął Twój powyższy post do mnie, dlatego proszę odpuść sobie te zaczepki, po 15 lat nie mamy, a *cenzura* burzę uważam za zbędna i jakieś "niedomówienia"
Mam nadzieję że uważasz podobnie :)

 

Ślepak, nie mam nic do Ciebie, tylko się spodziewałem twojej reakcji. Niestety ale pamiętliwy jestem, ale nie żeby coś złośliwego miał zaraz pisać. 

 

 


Użytkownik gkill edytował ten post 14:48, 08.02.2022

  • 0

#64 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6028 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 14:49, 08.02.2022

Pewnie, masz rację, tylko przy tym żeby nikt nas nie o skubał z kasy z powodu wielu osób niewiedzy, to trzeba też pamiętać o ryzyku jakie niesie zakup używanych części :)

Za 1300 euro wisi fabrycznie nowy r18z4 z 2016r do kupienia, także takie 5 tys pln za remont to faktycznie przegięcie :)


Oki, wszystko wyjaśnione, to zapomnij proszę o tym co było i zamykamy ten temat raz na zawsze, bez zbędnych dalszych złośliwości, łapania się za słówka itp. Teraz trzymamy się tematu :)
  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#65 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4485 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Specjals
  • KM:320+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:hot-hatch
Reputacja: 137
Wzorowa

Napisano 15:39, 08.02.2022

Miałem to samo napisać, że każdego wola itp itd, ale nie chciałem Cię wyręczać. Ale pamiętaj, że mam dwie hondy(R20A3 rocznik 2011 i d14z6 2001) tak naprawione po kosztach, po prostu uważam, że to jest naciąganie i każdego wola, jak chce być naciągnięty.
W R20A3 nigdy nie było problemów z rozrządem, także przed nim było by co najmniej kolejne 200 tyś km.

No bo przecież, jak silnik ma 200 tyś km to już jest totalnie zużyty :).


Robiliśmy ostatnio główny remont w crv 3gen, też silnik R20, poszły tłoki nadwymiarowe.. Przebieg 220kkm, napinacz wysuniecie 15.5mm, od 14.5mm producent zaleca wymianę rozrządu...
  • 0

mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, płynów, sprzęgła, rozrządu, silników, naprawa silników, skrzyń MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji - etc - Warszawa/Otwock  tel 690886882 - zapraszam


#66 gkill

gkill
  • Forumowicz
  • 723 postów
  • Skąd:Pomorskie
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CU1 polift elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 16:30, 08.02.2022

Robiliśmy ostatnio główny remont w crv 3gen, też silnik R20, poszły tłoki nadwymiarowe.. Przebieg 220kkm, napinacz wysuniecie 15.5mm, od 14.5mm producent zaleca wymianę rozrządu...

To szybko się silnik zużył. Pewnie cylindry były mocno porysowane. Chyba ktoś nie dbał, skoro łańcuch się rozciągnął . To pewnie panewki też były do wymiany?

Użytkownik gkill edytował ten post 16:35, 08.02.2022

  • 0

#67 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3079 postów
  • Skąd:Augustów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Comfort
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Civic FD7
Reputacja: 46
Super

Napisano 17:55, 08.02.2022

W R-serii rozrząd wystarcza na 180-250 tys km. Takie obserwacje poczyniłem na drive2.ru


  • 0

Do zobaczenia na trasie.


#68 gkill

gkill
  • Forumowicz
  • 723 postów
  • Skąd:Pomorskie
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CU1 polift elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 18:07, 08.02.2022

W R-serii rozrząd wystarcza na 180-250 tys km. Takie obserwacje poczyniłem na drive2.ru

Nie możliwe, pewnie skrajne przypadki, nadgorliwość właściciela. Już kilka razy słyszałem, "prawie 400 tys km i rozrząd od nowości". Ja przy 190 miałem napinacz na około 8mm, z ciekawości otworze lufcik techniczny i zmierzę. Obecnie mam 220 tys km i częste deptanie na niskich biegach pod czerwone pole, czasem do odcinki.
Może ci co wymieniali to ze względu na dźwięk na rozgrzanym silniku z powodu zbyt mocnego napięcia łańcucha może być słyszalne lekkie rzężenie.

Użytkownik gkill edytował ten post 18:14, 08.02.2022

  • 0

#69 VTECkick

VTECkick
  • Forumowicz
  • 184 postów
  • Skąd:...
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type S
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2013
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 18:47, 08.02.2022

Dla rozrządu to raczej gorzej jak dusisz na niskich obrotach. Wysokie nie mają aż takiego wpływu.


  • 0

#70 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3079 postów
  • Skąd:Augustów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Comfort
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Civic FD7
Reputacja: 46
Super

Napisano 20:15, 08.02.2022

Właśnie dlatego, że R-seria dobrze ciągnie od dołu, rozrząd, sprzęgło i poduszka olejowa silnika dostają po tyłku. Na drive2.ru "chwalą się" wymianami sprzęgła przy 180 tys km, wymiana poduszki już od 120 tys km.


  • 0

Do zobaczenia na trasie.


#71 gkill

gkill
  • Forumowicz
  • 723 postów
  • Skąd:Pomorskie
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CU1 polift elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 20:23, 08.02.2022

Właśnie dlatego, że R-seria dobrze ciągnie od dołu, rozrząd, sprzęgło i poduszka olejowa silnika dostają po tyłku. Na drive2.ru "chwalą się" wymianami sprzęgła przy 180 tys km, wymiana poduszki już od 120 tys km.

r seria może i ciągnie od dołu dobrze, ale chyba w civicu, bo w Accord na niskich to w ogóle nie jedzie, ale trzymając obroty pomiędzy 4 a 7 tys możemy już dorównać dislowi 2,0 160 KM. Z tego co kojarzę to o poduszkach ruski mówią że w R18 padają.
  • 0

#72 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3079 postów
  • Skąd:Augustów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Comfort
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Civic FD7
Reputacja: 46
Super

Napisano 20:57, 08.02.2022

Civic FD7 (sedan) ok. 1100 kg, 140 KM, 174 Nm

Accord VIII ok 1450 kg, 156 KM, 188 Nm

 

W Civicu można jechać 1500-1800 rpm jak chce się utrzymywać 50 km/h. Od 2000 rpm nie protestuje przy przyśpieszaniu a od 3000 rpm przyśpiesza bardzo dobrze.

 

U mnie ogranicznik ma 1-2 mm do poduszki więc niedługo trzeba wymieniać (126 tys km). Febi ponoć są jak OE, Tedgum też całkiem dobry.

 

Co poboru oleju w R20A3 to silnik mocno nastawione na ekologię i małe spalanie. Raczej nie powinny być w Accordach tylko w lekkich Civicach.


  • 0

Do zobaczenia na trasie.


#73 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6028 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 21:26, 08.02.2022

W R18 u mnie w IX można bez problemu wbić 6 bieg przy 60km/h i ten samochód przyśpiesza/nabiera prędkości , polecam to samo zrobić w prawie identycznie zestopniowanej skrzyni w mazdzie 3 z silnikiem 2.0, gaz w podłogę i zero reakcji... 

Unikam takiej jazdy z powodu napędu rozrządu poprzez łańcuch, ale trochę czasu mi zajęło żeby pamiętać kręcić ten silnik wyżej niż 3 tyś i że do wyprzedzania potrzebna jest redukcja, a nie jak w n22 najwyższy bieg, gaz w podłogę i można było łykać po kilka tirów bezstresowo.  

 

Co do ekologi i pierścionków : 

 

 R-seria zadebiutowała w 2005 roku w 8gen Civic jako następca D-serii. Chwalona jako najlżejsza w swojej klasie pojemności aluminiowa jednostka zaopatrzona w wiele technologii poprawiających efektywność, takich jak 16V SOHC i-VTEC (nie mylić z zupełnie inaczej działającym DOHC i-VTEC K-serii; tutaj w zakresie 1500-3500rpm i przepustnicy <70% silnik działa na ubogiej mieszance w cyklu Atkinsona dopalając spaliny - podobnie jak silnik Toyota Prius), redukcja strat pompowania, specjalne pierścienie tłoków, zmniejszone tarcie wewnętrzne czy zmienna długość kanałów dolotowych. 

 


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#74 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4485 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Specjals
  • KM:320+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:hot-hatch
Reputacja: 137
Wzorowa

Napisano 09:04, 09.02.2022

To szybko się silnik zużył. Pewnie cylindry były mocno porysowane. Chyba ktoś nie dbał, skoro łańcuch się rozciągnął . To pewnie panewki też były do wymiany?


Nie porysowane, nie trzymały nominały od 6 do 12setek...suknik był mocno przegrzany przez zapchany katalizator..


W zeszły piątek robiłem głowice w ufo silnik R18a2, przebieg 216kkm..napinacz wysunięty na 14mm...decyzja właściciela - zostawiłem stary rozrzad

Dobra rada, nie interpretujcie przypadków przez pryzmat jednej sztuki, warto na to spojrzeć szerzej
  • 0

mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, płynów, sprzęgła, rozrządu, silników, naprawa silników, skrzyń MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji - etc - Warszawa/Otwock  tel 690886882 - zapraszam


#75 gkill

gkill
  • Forumowicz
  • 723 postów
  • Skąd:Pomorskie
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CU1 polift elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 23:25, 09.02.2022

A jaka jest wartość fabryczna wysunięcia napinacza dla r20a3?


A jaka jest wartość fabryczna wysunięcia napinacza dla r20a3?

Już znalazłem, to 9mm a na chwilę obecną mam 8mm a przebiegu 220 tyś km.

Użytkownik gkill edytował ten post 09:30, 04.02.2023

  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, olej

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq