XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
Sprawność amortyzatorów - pytania...
#1 Guest_Anonymous_*
Napisano 20:21, 04.06.2010
Otóż miałem ostatnio przegląd roczny i diagnosta powiedział, że nie ma się do czego przyczepić - nawet powiedział: "widać, że Pan dba o auto"... ale tydzień temu miałem okazję zrobić przegląd w ASO Forda... i powiedzieli, że amortyzatory do wymiany... sprawność przód ok 47%, tył 35%... dziwi mnie to... bo mój diagnosta powiedział, że malina Jeżdżę na kołach 205/55/R16... i powiem szczerze, że jazda nigdy nie należała do komfortowych... wjazd na dziurę, przejazd kolejowy, a nawet studzienki powoduje odczuwalne walenie na kierownicę, mam wrażenie, że koła mi odpadają - podejrzewałem końcówki drążków ale podobno są ok? nie wiem co jeszcze - może maglownica? (brak luzów, wycieków, kierownica lekko chodzi więc pewny nie jestem tym bardziej, że oba przeglądy nic więcej nie wykazały) ... ale w związku z tym mam pytania
- Jaka jest minimalna dopuszczalna sprawność amortyzatorów?
- Czy ktoś z was po wymianie amortyzatorów odczuł super poprawę ?
- Czy znacznie wzrośnie komfort jazdy jak zmienię koła z 205/55/R16 na 195/60/R15 ? Czy wejdą opony 195/65/R15?
#2
Napisano 20:32, 04.06.2010
#4
Napisano 20:38, 04.06.2010
- Jaka jest minimalna dopuszczalna sprawność amortyzatorów?
Sprawdź u innego diagnosty dla pewności. Jak pieniądze to nie problem to zmieniaj.
- Czy znacznie wzrośnie komfort jazdy jak zmienię koła z 205/55/R16 na 195/60/R15 ? Czy wejdą opony 195/65/R15?
Zostaw opony jak masz. 205/55/R16 195/60/R15 to są chyba bezpośrednie zamienniki. 195/65/R15 - niech Cię bozia broni przed zakładaniem takich balonów.
- Czy niska sprawność amortyzatorów może być przyczyną drgań przy 120 km/h oraz przy hamowaniu ? (wiem temat rzeka wielokrotnie opisywany na forum.... drgało mi bardzo mocno... wyprostowałem felgę, wyważyłem koła na samochodzie i jest DUUUŻŻOO lepiej ale wciąż nie jest idealnie..)
Sprawdź bicie tarcz hamulcowych. Jeżeli felga była zgięta to i może oberwało się też oponie? Uszkodzenia nie widać, ale może być.
Do zobaczenia na trasie.
#5
Napisano 21:31, 04.06.2010
#6 Guest_Anonymous_*
Napisano 21:48, 04.06.2010
Sprawdź bicie tarcz hamulcowych. Jeżeli felga była zgięta to i może oberwało się też oponie? Uszkodzenia nie widać, ale może być.[/quote]
Tarcze nowe, klocki nowe, łożyska stare, po prostowaniu felgi zmieniłem opony na przedniej osi... Problem z kołami 16 to ja mam taki, że się nie mieszczą w nadkolach i przy dużym obciążeniu tyłu auta delikatnie ocierają - na przeglądzie facet zwrócił uwagę na to, że wystają poza obrys auta... jakby tego było mało poprzedni właściciel przetoczył dwie felgi by te głębiej wchodziły co prawda "tylko" ok 3 - 4 mm ale jednak dwie felgi wchodzą ciutę głębiej... i teraz nie wiem czy ktoś będzie chciał takie koła... 2 dobre i 2 przetoczone
Pomysł na 15 zrodził się z kilku powodów: mam w piwnicy aluminiowe 15 oryginały Hondy od Civica VI-gen VTI w super stanie na zimówkach.
dokłądnie takie=>> http://www.moto.alle...ic_114_3x4.html
Planowałem pojechać do jakiegoś wulkanizatora i moje 16stki z oponami w super stanie wymienić na komplet opon letnich 15. Ponadto odnoszę wrażenie, że na 15 auto jest takie jakby zrywniejsze, miękkie, kierownica lżej chodzi no i spalanie mniejsze... ale za to nie wygląda...
Kurde tego walenia kierownicy to już mam dość... kasa niestety tutaj odgrywa dużą rolę...
#7
Napisano 22:02, 04.06.2010
Wrzuć na próbę 15-stki z zimówkami i zobacz. Pamiętaj tylko, że auto będzie bardziej pływało (bardziej miękka guma) i głośniej trochę będzie. Jak masz je wyważone, to zajmie Ci jedno piwo czasu. Skoro poprzedni właściciel "zmieniał ET" to lepiej ich się pozbyć.
Do zobaczenia na trasie.
#8 Guest_Anonymous_*
Napisano 22:13, 04.06.2010
To może sprzedaje te 16" i załóż 15". Pamiętaj tylko 195/60 ! 115KM to moim zdaniem trochę mało żeby sprawnie bujać się 205/55/R16
Wrzuć na próbę 15-stki z zimówkami i zobacz. Pamiętaj tylko, że auto będzie bardziej pływało (bardziej miękka guma) i głośniej trochę będzie. Jak masz je wyważone, to zajmie Ci jedno piwo czasu. Skoro poprzedni właściciel "zmieniał ET" to lepiej ich się pozbyć.
No tak chyba zrobię.... to od czego zacząć "remont" zawieszenia? Dodam jeszcze, że sworznie wahacza dolnego wymienione. Przeguby chyba ok (nic nie strzela jak ruszam na skręconych kołach)? Co może być przyczyną tego, że jak wpadnę w dziurę (nawet niewielką) to mam wrażenie, że gubię koła no i auto wtedy na sekundę robi się jakby takie... nie do ogranięcia, jakby traciło swój tor jazdy... jeździłem VI gen kumpla i u niego to bajka... różnica w komforcie gigantyczna w porównaniu do mojej... ehhh
#9
Napisano 23:41, 04.06.2010
max komfort uzyskasz na dedykowanych oponach, czyli 185/65/R15, ale czy to będzie zauważalna różnica od obecnego stanu to trudno powiedzieć - są przecież jeszcze amortyzatory i sprężyny
sprawdź czy masz seryjne sprężyny i czy auto nie jest obniżone (obniżone ma zwykle zdemontowane chlapacze a sprężyny są pomalowane na niebiesko)
ja wymieniłem amortyzatory (na przeglądzie wychodziło, że są słabe) ale różnic w komforcie nie odczułem.
Ale nie o komfort mi chodziło, tylko o zwiększenie przyczepności, bo miałem wrażenie, że przednie koła nie nadążają wybierać nierówności typu zrolowany asfalt lub sytuacja gdy oba przednie koła jednocześnie wpadają w dziury - i to jedyny przypadek, gdy mi auto (tylko przód) traci tor jazdy (ale do tego musi być odpowiednio duża prędkość), lecz to nie powoduje niestabilności auta (wystarczy lekka kontra w lewo, bo minimalne ale odczuwalne w aucie przesunięcie jest w prawo) - na nowych amortyzatorach przyczepność troszkę się poprawiła...
jeżeli chodzi o komfort to na wspomnianych oponach i seryjnym zawieszeniu w środku słyszę każdą nierówność drogi i jej fakturę, ale nierówności drogi nie są przenoszone na kierownicę aż w takim stopniu jak opisujesz ani nie odbiega to od porównania z innymi autami, którymi jeżdżę/jeździłem
jeśli przeguby i półosie masz w porządku, to stukanie na kierownicy podczas jazdy i przy hamowaniu masz od pokrzywionych tarcz hamulcowych - i to nie ma znaczenia, że nowe - jeśli zmieniłeś tarcze (z przodu) na taki sam rozmiar (14'' a nie 15'') to przy takich oponach, które masz, z dużym prawdopodobieństwem się zwichrowały
#10
Napisano 05:57, 05.06.2010
Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK
#11
Napisano 09:45, 05.06.2010
#12 Guest_Anonymous_*
Napisano 21:50, 05.06.2010
Amory masz do wymiany. Na potwierdzenie spróbuj przejechać przez próg zwalniający lub jakąś muldę bez odejmowania gazu. Powinny Ci chwilowo wzrosnąć obroty przed dobiciem do podłoża. Jeśli obcierają Ci koła to pewnie masz obniżony zawias i to ma wpływ na komfort , twardość .Wymień sprężyny na oryginalne. Jak nie ma to wpływu na wytrzymałość felgi to daj stoczyć ET w pozostałych dwóch
Obroty bez zmian, obniżonego zawiasu tez nie mam... no nic... będę robił amorki wkrótce...
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych