Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Sprawność amortyzatorów - pytania...


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
11 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 20:21, 04.06.2010

Witam!

Otóż miałem ostatnio przegląd roczny i diagnosta powiedział, że nie ma się do czego przyczepić - nawet powiedział: "widać, że Pan dba o auto"... ale tydzień temu miałem okazję zrobić przegląd w ASO Forda... i powiedzieli, że amortyzatory do wymiany... sprawność przód ok 47%, tył 35%... dziwi mnie to... bo mój diagnosta powiedział, że malina :shock: Jeżdżę na kołach 205/55/R16... i powiem szczerze, że jazda nigdy nie należała do komfortowych... wjazd na dziurę, przejazd kolejowy, a nawet studzienki powoduje odczuwalne walenie na kierownicę, mam wrażenie, że koła mi odpadają - podejrzewałem końcówki drążków ale podobno są ok? nie wiem co jeszcze - może maglownica? (brak luzów, wycieków, kierownica lekko chodzi więc pewny nie jestem tym bardziej, że oba przeglądy nic więcej nie wykazały) ... ale w związku z tym mam pytania

- Jaka jest minimalna dopuszczalna sprawność amortyzatorów?

- Czy ktoś z was po wymianie amortyzatorów odczuł super poprawę ?

- Czy znacznie wzrośnie komfort jazdy jak zmienię koła z 205/55/R16 na 195/60/R15 ? Czy wejdą opony 195/65/R15?
  • 0

#2 Marru

Marru
  • Forumowicz
  • 475 postów
  • Skąd:Miasto rond i pizzeri
  • Silnik:1
  • Wersja:qwerty
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1989
  • Nadwozie:xx
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:32, 04.06.2010

Ciśnienie w oponach też ma swój wpływ na sprawność amortyzatorów.
  • 0

#3 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 20:37, 04.06.2010

amory poniżej 60% powinny być wymienione

Czy znacznie wzrośnie komfort jazdy jak zmienię koła z 205/55/R16 na 195/60/R15

nie nie wzrośnie komfort, jak już to minimalnie
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#4 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3079 postów
  • Skąd:Augustów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Comfort
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Civic FD7
Reputacja: 46
Super

Napisano 20:38, 04.06.2010

- Jaka jest minimalna dopuszczalna sprawność amortyzatorów?


Sprawdź u innego diagnosty dla pewności. Jak pieniądze to nie problem to zmieniaj.

- Czy znacznie wzrośnie komfort jazdy jak zmienię koła z 205/55/R16 na 195/60/R15 ? Czy wejdą opony 195/65/R15?


Zostaw opony jak masz. 205/55/R16 195/60/R15 to są chyba bezpośrednie zamienniki. 195/65/R15 - niech Cię bozia broni przed zakładaniem takich balonów.

- Czy niska sprawność amortyzatorów może być przyczyną drgań przy 120 km/h oraz przy hamowaniu ? (wiem temat rzeka wielokrotnie opisywany na forum.... drgało mi bardzo mocno... wyprostowałem felgę, wyważyłem koła na samochodzie i jest DUUUŻŻOO lepiej ale wciąż nie jest idealnie..)


Sprawdź bicie tarcz hamulcowych. Jeżeli felga była zgięta to i może oberwało się też oponie? Uszkodzenia nie widać, ale może być.
  • 0

Do zobaczenia na trasie.


#5 Zigi

Zigi
  • Klubowicz
  • 1176 postów
  • Skąd:Wrocław/ Głuchołazy
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Supercharged
  • KM:?
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 21:31, 04.06.2010

sam trzepak nie stanowi odzwierciedlenia rzeczywistego stopnia sprawnosci amortyzatorów gdyz tu najwieksze znaczenie ma konstrukcja pracy danego zawieszenia- nie zmienia to faktu ze majac dwie przeciwstawne diagnozy trzeba dokonac jeszcze jednej by uzyskac wiekszosc w danym pogladzie:) jedz na stacje kontorli pojazdów i sie okaze. Opony zostaw te co masz te kola sa chyba nawet wieksze od seri wiec jest ok . Inna sprawa jest taka ze jezeli na kierownicy odczuwasz bicie i podejrzewasz drażki kierowincze to jak to jest możliwe ze diagnosta mówi ci ze " widac ze dbasz o auto i wszystko jest ok" :k . Doprowadz poszczególne elementy zawieszenia badz układu kierowniczego do takiego stanu by spełniały swoje zadanie a pozniej sprawdz poprawnosc działana amorków. Na poprawnosc działana zawieszenia nie składa sie sam amorek ale takze inne elementy- jezeli masz np wybite gumy w drazkach tylnych albo wahaczacvh przednich to wieksza czesc sily tlumienia idzie na amortyzator ktory nie jest w stanie jej przyjac stad tez takie wyniki/ innymi slowy wszytkie elementy odpowiadajace za tłumienie w zawieszeniu musza byc sprawne by sily własciwie sie rozkładaly. Tak wiec sprawdz czy naprawde wszytko jest ok -a jezeli tak zostaje wymiana amorków
  • 0

#6 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 21:48, 04.06.2010

[quote name="pablo.see"][quote]

Sprawdź bicie tarcz hamulcowych. Jeżeli felga była zgięta to i może oberwało się też oponie? Uszkodzenia nie widać, ale może być.[/quote]

Tarcze nowe, klocki nowe, łożyska stare, po prostowaniu felgi zmieniłem opony na przedniej osi... Problem z kołami 16 to ja mam taki, że się nie mieszczą w nadkolach i przy dużym obciążeniu tyłu auta delikatnie ocierają - na przeglądzie facet zwrócił uwagę na to, że wystają poza obrys auta... jakby tego było mało poprzedni właściciel przetoczył dwie felgi by te głębiej wchodziły :k co prawda "tylko" ok 3 - 4 mm ale jednak dwie felgi wchodzą ciutę głębiej... i teraz nie wiem czy ktoś będzie chciał takie koła... 2 dobre i 2 przetoczone :(

Pomysł na 15 zrodził się z kilku powodów: mam w piwnicy aluminiowe 15 oryginały Hondy od Civica VI-gen VTI w super stanie na zimówkach.

dokłądnie takie=>> http://www.moto.alle...ic_114_3x4.html

Planowałem pojechać do jakiegoś wulkanizatora i moje 16stki z oponami w super stanie wymienić na komplet opon letnich 15. Ponadto odnoszę wrażenie, że na 15 auto jest takie jakby zrywniejsze, miękkie, kierownica lżej chodzi no i spalanie mniejsze... ale za to nie wygląda... :-(

Kurde tego walenia kierownicy to już mam dość... kasa niestety tutaj odgrywa dużą rolę...
  • 0

#7 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3079 postów
  • Skąd:Augustów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Comfort
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Civic FD7
Reputacja: 46
Super

Napisano 22:02, 04.06.2010

To może sprzedaje te 16" i załóż 15". Pamiętaj tylko 195/60 ! 115KM to moim zdaniem trochę mało żeby sprawnie bujać się 205/55/R16
Wrzuć na próbę 15-stki z zimówkami i zobacz. Pamiętaj tylko, że auto będzie bardziej pływało (bardziej miękka guma) i głośniej trochę będzie. Jak masz je wyważone, to zajmie Ci jedno piwo czasu. Skoro poprzedni właściciel "zmieniał ET" to lepiej ich się pozbyć.
  • 0

Do zobaczenia na trasie.


#8 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 22:13, 04.06.2010

To może sprzedaje te 16" i załóż 15". Pamiętaj tylko 195/60 ! 115KM to moim zdaniem trochę mało żeby sprawnie bujać się 205/55/R16
Wrzuć na próbę 15-stki z zimówkami i zobacz. Pamiętaj tylko, że auto będzie bardziej pływało (bardziej miękka guma) i głośniej trochę będzie. Jak masz je wyważone, to zajmie Ci jedno piwo czasu. Skoro poprzedni właściciel "zmieniał ET" to lepiej ich się pozbyć.


No tak chyba zrobię.... to od czego zacząć "remont" zawieszenia? Dodam jeszcze, że sworznie wahacza dolnego wymienione. Przeguby chyba ok (nic nie strzela jak ruszam na skręconych kołach)? Co może być przyczyną tego, że jak wpadnę w dziurę (nawet niewielką) to mam wrażenie, że gubię koła no i auto wtedy na sekundę robi się jakby takie... nie do ogranięcia, jakby traciło swój tor jazdy... jeździłem VI gen kumpla i u niego to bajka... różnica w komforcie gigantyczna w porównaniu do mojej... ehhh
  • 0

#9 koliberek-ak

koliberek-ak
  • Forumowicz
  • 853 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS (F18A3)
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 23:41, 04.06.2010

zwykle większość utwardza auto, a Ty chcesz "zmiękczyć" ;-)

max komfort uzyskasz na dedykowanych oponach, czyli 185/65/R15, ale czy to będzie zauważalna różnica od obecnego stanu to trudno powiedzieć - są przecież jeszcze amortyzatory i sprężyny
sprawdź czy masz seryjne sprężyny i czy auto nie jest obniżone (obniżone ma zwykle zdemontowane chlapacze a sprężyny są pomalowane na niebiesko)

ja wymieniłem amortyzatory (na przeglądzie wychodziło, że są słabe) ale różnic w komforcie nie odczułem.
Ale nie o komfort mi chodziło, tylko o zwiększenie przyczepności, bo miałem wrażenie, że przednie koła nie nadążają wybierać nierówności typu zrolowany asfalt lub sytuacja gdy oba przednie koła jednocześnie wpadają w dziury - i to jedyny przypadek, gdy mi auto (tylko przód) traci tor jazdy (ale do tego musi być odpowiednio duża prędkość), lecz to nie powoduje niestabilności auta (wystarczy lekka kontra w lewo, bo minimalne ale odczuwalne w aucie przesunięcie jest w prawo) - na nowych amortyzatorach przyczepność troszkę się poprawiła...

jeżeli chodzi o komfort to na wspomnianych oponach i seryjnym zawieszeniu w środku słyszę każdą nierówność drogi i jej fakturę, ale nierówności drogi nie są przenoszone na kierownicę aż w takim stopniu jak opisujesz ani nie odbiega to od porównania z innymi autami, którymi jeżdżę/jeździłem

jeśli przeguby i półosie masz w porządku, to stukanie na kierownicy podczas jazdy i przy hamowaniu masz od pokrzywionych tarcz hamulcowych - i to nie ma znaczenia, że nowe - jeśli zmieniłeś tarcze (z przodu) na taki sam rozmiar (14'' a nie 15'') to przy takich oponach, które masz, z dużym prawdopodobieństwem się zwichrowały
  • 0
AK

#10 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 05:57, 05.06.2010

jeśłi masz faktycznie sprawnośc amorków 35% tyl i 47% przod, to tylne to już sa kompletny złom, przednie w zasadzie tez. Dlatego jak wpadaszw dziure to amorek skacze , zamiast trzymać koło przy ziemi
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#11 accord034

accord034
  • Klubowicz
  • 3481 postów
  • Skąd:Wilkowice, Bielsko
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:200 i troszki
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 22
Super

Napisano 09:45, 05.06.2010

Amory masz do wymiany. Na potwierdzenie spróbuj przejechać przez próg zwalniający lub jakąś muldę bez odejmowania gazu. Powinny Ci chwilowo wzrosnąć obroty przed dobiciem do podłoża. Jeśli obcierają Ci koła to pewnie masz obniżony zawias i to ma wpływ na komfort , twardość .Wymień sprężyny na orginalne. Jak nie ma to wpływu na wytrzymałość felgi to daj stoczyć ET w pozostałych dwóch
  • 0

#12 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 21:50, 05.06.2010

Amory masz do wymiany. Na potwierdzenie spróbuj przejechać przez próg zwalniający lub jakąś muldę bez odejmowania gazu. Powinny Ci chwilowo wzrosnąć obroty przed dobiciem do podłoża. Jeśli obcierają Ci koła to pewnie masz obniżony zawias i to ma wpływ na komfort , twardość .Wymień sprężyny na oryginalne. Jak nie ma to wpływu na wytrzymałość felgi to daj stoczyć ET w pozostałych dwóch


Obroty bez zmian, obniżonego zawiasu tez nie mam... no nic... będę robił amorki wkrótce...
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq