Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Przegub wewnętrzny, duży problem.


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
8 odpowiedzi w tym temacie

#1 Maryś

Maryś
  • Forumowicz
  • 91 postów
  • Skąd:Bytom
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Prelude
  • KM:200?
  • Paliwo:PB
  • Rok:1997
  • Nadwozie:BB8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:04, 03.06.2010

Witam!
Postaram się opisać mój problem.
Mój przegub wewnętrzny z lewej strony kwalifikuje się do wymiany ( wyrobione łożyska ).
Zamówiłem wg. katalogu odpowiedni przegub i w tym miejscu pierwszy zonk. Wg. katalogu ma być przegub typu damskiego ( z dziurką :P ) a u mnie jest męski. W takim razie dokonałem szybkiej wymiany w sklepie i drugie podejście do tematu. I drugi zonk.. W sklepowym przegubie frez jest tylko do połowy trzonka a w moim obejmuje cały trzonek, przez co przegub nie wchodzi całkiem w frezy na łożysku podpory półosi. W takim razie została opcja wymiany samych łożysk, jednak i to ze sobą nie współgra. Łożyska u mnie mają jeszcze "kwadracik" z przodu przez co kielich jest również inny.
Zamieszczam zdjęcia żeby lepiej wyobrazić sobie o co tu chodzi.

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Zastanawiam się czy dało by radę przedłużyć frez na nowym przegubie? tylko kto by się tego podjął.
I kto mi wytłumaczy dlaczego u mnie przeguby są na odwrót, tak jak w roverach ;)
Samochód to Honda Accord `90 z silnikiem F20A3, buda CB3

Pozdrawiam
  • 0

#2 krzepa_s

krzepa_s
  • Forumowicz
  • 137 postów
  • Skąd:Starachowice
  • Silnik:2,2
  • Wersja:prelude IV ,CRV
  • KM:200
  • Paliwo:PB
  • Rok:1995
  • Nadwozie:coupe. suv
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:39, 16.06.2010

ten przegub nowy jest na prawą stronę
najtaniej wyjdzie oddać nowy bo z nim nic nie zrobisz i kupić używkę obojętna strona z accorda 90-98 manual i wtedy przełożysz kamienie jeśli akurat znajdziesz prawy a nie lewy
2 wyjście -wymienić znowu na przegub typu żeński i dokupić podporę z accorda 94-98
  • 0

#3 Maryś

Maryś
  • Forumowicz
  • 91 postów
  • Skąd:Bytom
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Prelude
  • KM:200?
  • Paliwo:PB
  • Rok:1997
  • Nadwozie:BB8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:35, 17.06.2010

krzepa_s, - wszystko się wyjaśniło. Ten przegub co jest na zdjęciu jest na prawą stronę, tak jak mówisz. Na lewą jest z długim frezem. Czyli w accordach 90-93 po obu stronach są przeguby "meskie" tylko trzeba o tym wiedziec ;) Już wszystko wymienione i działa.
Łożyska w nowych przegubach nie mają tych blaszek kwadratowych, ponieważ niszczyły się przy demontażu, co sprawdziło się również u mnie, za drugim razem już się rozleciały na amen ;)

W każdym razie wystarczyło znaleźć tylko kompetentnego sprzedawcę.
  • 0

#4 krzepa_s

krzepa_s
  • Forumowicz
  • 137 postów
  • Skąd:Starachowice
  • Silnik:2,2
  • Wersja:prelude IV ,CRV
  • KM:200
  • Paliwo:PB
  • Rok:1995
  • Nadwozie:coupe. suv
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:40, 17.06.2010

niszczyły się jak się je źle zakładało
mimo iż wygląda ze powinno się montować blaszkami na zewnątrz to jest odwrotnie:) i dlatego po złym zamontowaniu ulegają zniszczeniu
ogólnie nie są specjalnie potrzebne np w automacie ten sam przegub jest bez tych blaszek,jak i w civicach te same łożyska ale bez blaszek, przy silnikach znacznie mocniejszych
  • 0

#5 Maryś

Maryś
  • Forumowicz
  • 91 postów
  • Skąd:Bytom
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Prelude
  • KM:200?
  • Paliwo:PB
  • Rok:1997
  • Nadwozie:BB8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:14, 18.06.2010

krzepa_s, - masz racje z tymi łożyskami. Rozebierał mi to znajomy, potem to skonfrontowałem z manualem i tam zauważyłem, że jest na odwrót ;) W końcu sam to wymieniłem i jest ok.
Nie wiem jakie zadanie miały te blaszki, ale nowe przeguby ich nie mają i jak widać też jest dobrze a nawet lepiej ;)
  • 0

#6 krzepa_s

krzepa_s
  • Forumowicz
  • 137 postów
  • Skąd:Starachowice
  • Silnik:2,2
  • Wersja:prelude IV ,CRV
  • KM:200
  • Paliwo:PB
  • Rok:1995
  • Nadwozie:coupe. suv
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:03, 18.06.2010

Przy skrzyni automatycznej ich nie ma a przy manualnej są
Wydaje mi się że przez te blaszki jest większa powierzchnia styku kamienia z bieżnią w kielichu a co za tym idzie łożysko igiełkowe jest bardziej odporne na strzelanie ze sprzęgła
ale to tylko moje zdanie :-/
  • 0

#7 Tomasz1985

Tomasz1985
  • Forumowicz
  • 114 postów
  • Skąd:Warszawa
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:01, 02.04.2011

Witam od paru dni dręczą mnie stuki przy hamowaniu i ruszaniu... dziś przy wymianie oleju obmacałem przegub i okazało się ze to winowajca irytującego mnie dźwięku :) zrobiłem foty i tam jak są strzałki to mogę nim poruszać góra dól i puka mi bliżej skrzyni druga fotka. co to za przegub i jaka cena + robocizna i czy zbierzność trzeba ustawiać po operacji???
http://www.fotosik.p...bf0a0ff174.html

http://www.fotosik.p...bf0a0ff174.html
  • 0

#8 krzepa_s

krzepa_s
  • Forumowicz
  • 137 postów
  • Skąd:Starachowice
  • Silnik:2,2
  • Wersja:prelude IV ,CRV
  • KM:200
  • Paliwo:PB
  • Rok:1995
  • Nadwozie:coupe. suv
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:40, 02.04.2011

przegub wewnętrzny
używka 100zeta zamiennik chyba ze 250 (zdecydowanie polecał bym jednak dobra używkę)
wymiana z 50zeta
zbieżności nie trzeba ustawiać
  • 0

#9 Tomasz1985

Tomasz1985
  • Forumowicz
  • 114 postów
  • Skąd:Warszawa
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:54, 02.04.2011

w moim przypadku chodzi o to co kolega napisal w pierwszym poscie jak dobrze zrozumialem... ze ten puka??
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq