Skocz do zawartości


RODO w HAKP

holenderska instalacja problem


Ten temat został zarchiwizowany. Oznacza to, że nie możesz dodać do niego odpowiedzi.
67 odpowiedzi w tym temacie

#46 djdrako16

djdrako16
  • Forumowicz
  • 7 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:22, 03.03.2010

juz jest po temacie, wymieniłem świece, filtry, wyczyściłem przepustnice i działa elegancko tylko teraz znowu drugi problem powstał: bardzo długo muszę czekać na przełączenie się na gaz nawet jeżeli silnik jest już dobrze nagrzany to po przegazowaniu się nie załancza :/i przy ruszaniu ma jak ja to nazywam " chwile słabości" tzn przez 1s jak ruszam i dodaje gazu to tak jakby gaż nie docierał ale pużniej już jest normalnie, aha regulowałem też zawory już (sam :mrgreen: )
bo prawdziwe życie zaczyna się powyżej 4000 obr/min :D

#47 michael79

michael79
  • Forumowicz
  • 158 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:05, 04.03.2010

juz jest po temacie, wymieniłem świece, filtry, wyczyściłem przepustnice i działa elegancko tylko teraz znowu drugi problem powstał: bardzo długo muszę czekać na przełączenie się na gaz nawet jeżeli silnik jest już dobrze nagrzany to po przegazowaniu się nie załancza :/i przy ruszaniu ma jak ja to nazywam " chwile słabości" tzn przez 1s jak ruszam i dodaje gazu to tak jakby gaż nie docierał ale pużniej już jest normalnie, aha regulowałem też zawory już (sam :mrgreen: )


Masz problem z czujnikiem temp. najpewniej, w tych instalacjach były takie chamskie na blaszce przykręconej do parownika, podegnij go, albo umieść w cieplejszym miejscu i powinno pomóc. Z tą chwilą słabości to wyczyść silnik krokowy który masz na parowniku (albo na dolocie).

#48 djdrako16

djdrako16
  • Forumowicz
  • 7 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:59, 04.03.2010

dzięki za rade, jutro postaram się to zrobić bo dziś nie mam jak, a co do silniczka krokowego to czyściłem go razem z przepustnicą więc może na parowniku
bo prawdziwe życie zaczyna się powyżej 4000 obr/min :D

#49 Michas

Michas
  • Forumowicz
  • 95 postów
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 21:11, 07.03.2010

Mozecie chlopaki zrobic foty tego czujnika temp.i silnika krokowego! Tez mi cos ta instalacja holenderska czasami szwankuje :-/
Only Honda :)

#50 Lechuuu

Lechuuu
  • Forumowicz
  • 20 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:39, 11.03.2010

djdrako16, Jeśli masz taki wtryskiwacz co ja, to czujnik temperatury masz już zintegrowany z wtryskiwaczem... więc nic tam nie podoginasz ani nie przeniesiesz w cieplejsze miejsce :mrgreen: Jest jedna metoda na to żeby szybciej Ci to przełaczało, a roboty dosłownie 10 minut... Tylko napisz mi czy masz taki sam wtryskiwacz co ja... (na pierwszej stronie tego tematu, drugi post od dołu)

#51 djdrako16

djdrako16
  • Forumowicz
  • 7 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 00:34, 14.03.2010

tak ja mam to samo. więc jeśli możesz to zdradź mi tą tajemnice jak zrobić żeby się to szybciej włączało bo przez to mi pożera hektolitry paliwa:/
bo prawdziwe życie zaczyna się powyżej 4000 obr/min :D

#52 Lechuuu

Lechuuu
  • Forumowicz
  • 20 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:36, 15.03.2010

A wiec musisz się udac do sklepu elektronicznego i kupic:

- potencjometr 10 kohm (najlepiej wieloobrotowy żeby się precyzyjnie regulowało, jeśli nie ma to w ostateczności zwykły) -1szt

- rezystor 2,2kohm (może byc 1kohm lub 3,3kohm) -1szt

Zakup tych dwóch elementów to około 2 zł... oczywiście mam nadzieję ze lutownice i cynę masz :-)

Jak kupisz te elementy, to napiszę co dalej....

#53 djdrako16

djdrako16
  • Forumowicz
  • 7 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:15, 15.03.2010

ok to możesz napisać co dalej:)
bo prawdziwe życie zaczyna się powyżej 4000 obr/min :D

#54 Lechuuu

Lechuuu
  • Forumowicz
  • 20 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:11, 16.03.2010

Zgodnie z obietnicą opisuje przeróbkę czujnika temperatury dla tych co mają problemy z przełączaniem z benzyny na LPG w instalacji AG.

Potrzebujemy:

- potencjometr wieloobrotowy 10Kohm

- rezystor 1Kohm

- lutownica

- cyna


Potencjometr:
Dołączona grafika


Środkową nogę potencjometru oznaczoną jako 2, łączymy z nóżką 3 i lutujemy
Dołączona grafika
Dołączona grafika


Następnie do zlutowanych wyprowadzeń lutujemy rezystor
Dołączona grafika


Do wyprowadzenia rezystora i potencjometru lutujemy 2 przewody
Dołączona grafika


Następnie musimy wszystko dobrze zaizolować żeby uniknąć zwarcia
Dołączona grafika


Pora na zainstalowanie w samochodzie:

Wtryskiwacz:
Dołączona grafika


Przewody A i C (czarny i fioletowy) są od czujnika temperatury
Dołączona grafika


Moglibyśmy zainstalować potencjometr koło wtryskiwacza, ale wpływ wysokiej temperatury silnika może mieć niekorzystny wpływ na żywotność potencjometru więc powinniśmy wlutować go w pobliżu sterownika gazu... KONIECZNIE ODŁĄCZAMY ZŁĄCZE OD STEROWNIKA GAZU ŻEBY NIE ZROBIĆ NIGDZIE ZWARCIA I STEROWNIKA NIE SPALIĆ Odnajdujemy przewód od wtryskiwacza i odizolowujemy przewód czarny i fioletowy ale co ważne NIE PRZECINAĆ kabli
Dołączona grafika


Lutujemy przewody potencjometru do przewodów czarnego i fioletowego
Dołączona grafika


No i starannie izolujemy taśmą żeby nie narobić zwarć
Dołączona grafika


No i GOTOWE :mrgreen:

Ogólnie to wszystko... czas przełączenia regulujemy potencjometrem, z reguły w fabrycznym jego położeniu (położenie środkowe) powinno już działać, bynajmniej tak było u mnie, potem podregulowałem i teraz mam ustawione że po 400 metrach przełącza już mi na gaz...

Jeszcze raz przestrzegam przed tym żeby ODŁĄCZYĆ ZŁĄCZE OD STEROWNIKA GAZU i nie grzebać pod napięciem, żeby sterownika nie spalić!!!

Uwaga... autor tego postu nie bierze odpowiedzialności za skutki niewłaściwego montażu, wszystko robisz na własną odpowiedzialność :-)

#55 djdrako16

djdrako16
  • Forumowicz
  • 7 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:34, 17.03.2010

ok dzięki za info. jak założe to dam znać jak wyszło
bo prawdziwe życie zaczyna się powyżej 4000 obr/min :D

#56 accord 1.6

accord 1.6
  • Forumowicz
  • 52 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:47, 17.03.2010

Lechuuu a mam pytanie?? Jak założyłeś ten potencjometr to jak samochód zapalisz rano jak cało noc stoi zimny to ile musi chodzić albo ile przejerzdzasz i włącza sie gaz?? Bo może ja bym też coś takiego zrobił sobie bo u mnie jak ciepły to odrazu wrzuca na gaz a jak zimny to trzeba poczekać nieraz kilometr nieraz mniej albo więcej. a jak sie przeżuci i po przerzuceniu zgaśnie czasem samochód to potem już dłużej chodzi na benzynie dłużej sie jedzie zanim przeżuci.

#57 Lechuuu

Lechuuu
  • Forumowicz
  • 20 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:35, 17.03.2010

Miałem ustawione tak że po nocy jak go odpalę to po 200 metrach mi już przełączało, ale z racji że były mrozy to tak go ustawiłem że po około 500 metrów (może trochę więcej) mi teraz przełącza bo nie chciałem żeby na wyziębionym silniku chodził na gazie... Tak właściwie to idzie ocieplenie, wiec jak temperatura na dworze podskoczy to będzie też inaczej... bo moje problemy z przełączaniem zaczęły się ubiegłego roku chyba w październiku jak temperatura zeszła poniżej 7-8 stopni... Zobaczysz jak się będzie zachowywało w wyższych temperaturach...

jak sie przeżuci i po przerzuceniu zgaśnie czasem samochód to potem już dłużej chodzi na benzynie dłużej sie jedzie zanim przeżuci.


Też mam takie objawy, że jak silnik zimny i zgaśnie to też trzeba czekać aż znowu przełączy na gaz... i co ciekawe nie wiadomo czemu tak jest, bo powinno być wszystko ok... zresztą przecież silnik od zgaśnięcia się nie wychłodził :lol:

#58 Michas

Michas
  • Forumowicz
  • 95 postów
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 19:01, 17.03.2010

jak sie przeżuci i po przerzuceniu zgaśnie czasem samochód to potem już dłużej chodzi na benzynie dłużej sie jedzie zanim przeżuci.


Też mam takie objawy, że jak silnik zimny i zgaśnie to też trzeba czekać aż znowu przełączy na gaz... i co ciekawe nie wiadomo czemu tak jest


I Wlasnie w tym lezy najwiekszy problem! chociaz obroty gdzie mozna podkrecic by nie gasl? :-/
Only Honda :)

#59 accord 1.6

accord 1.6
  • Forumowicz
  • 52 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:17, 17.03.2010

Poczekam bedzie cieplej to sie zobaczy. Ja też miałem taki problem latem że wogóle jak sie rozgrzał to nie chodził na gazie nie chciał sie przełączyć ale w złączu we wtrysku (na pierwszej stronie) był jeden kabelek odlutowany przylutowałem i chodził normalnie. Tylko jeszcze najwiekszym problem jest to że np jak sie jedzie na zbyt dużym biegu w stosunku do prędkości i dodaje sie gazu to strzela prycha szarpie. Na benzynie tego nie ma.

Michas mi nie gaśnie z powodu że sie przełączy tylko jak ruszam i zgaśnie na zimnym silniku.

#60 Lechuuu

Lechuuu
  • Forumowicz
  • 20 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:43, 19.03.2010

djdrako16, no i jak tam, zbudowałeś ten układ i działa Tobie? Ktoś z was jeszcze próbował to budować?




IPB Skin By Virteq