Skocz do zawartości


RODO w HAKP

wymontowanie foteli + pranie....


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
15 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 16:55, 01.06.2010

Zabieram się do prania tapicerki w środku bo zorganizowałem sobie odkurzacz piorący. Czekam na ciepły weekend i wiem że będę musiał zdemontować fotele (straszny syf na szynach jest). I moje pytanie - jak to zrobić żeby nic nie spieprzyć? Wiem że do foteli z przodu idą kable od SRSu - da je jakoś radę normalnie wypiąć i wpiąć?

I jeszcze pytanie numer dwa - czym najlepiej wypucować deskę rozdzielczą (chodzi mi o ten skóropodobny materiał). Odkurzyć to żaden problem, plak też żadna trudność i efekt jest nawet ale krótkotrwały - a ja bym chciał 10 lat z tego ściągnąć :).

Oczywiście jak się zabiorę to dam fotorelację z całej operacji (przed praniem - po praniu).
  • 0

#2 Glinuś

Glinuś
  • Forumowicz
  • 3403 postów
  • Skąd:Nie ważne
  • Silnik:0/1
  • Wersja:E
  • KM:120
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 17:29, 01.06.2010

Spokojnie nic nie zepsujesz.Ja ostatnio musiałem wymontować swój fotel i odpiąć ze trzy kostki-poszło bezproblemowo.Niczego nie pourywasz bo to żadna różnica między VI,a VII i co najważniejsze nie pokazało żadnych błędów po odpięciu kostek.
  • 0

#3 tomi

tomi
  • Forumowicz
  • 1262 postów
  • Skąd:Goleniów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Prestige
  • KM:152
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:Wagon
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 18:11, 01.06.2010

Wydaje mi się, że warto przy gmeraniu z kostkami wcześniej odpiąć akumulator
  • 0

#4 Glinuś

Glinuś
  • Forumowicz
  • 3403 postów
  • Skąd:Nie ważne
  • Silnik:0/1
  • Wersja:E
  • KM:120
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 18:22, 01.06.2010

Wydaje mi się, że warto przy gmeraniu z kostkami wcześniej odpiąć akumulator

Nie wiem czy demontowałeś siedzenia,ale tak jak przy demontażu poduszki w kierownicy jak i siedzeń nie odpinałem aku (może VII tak maja,że nie wykazują błędów bez uruchomienia silnika)
  • 0

#5 kamil.ekonom

kamil.ekonom
  • Forumowicz
  • 305 postów
  • Skąd:Kraków
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:38, 01.06.2010

Ja wyciągałem fotel kierowcy bo mi coś skrzypiało :roll: i na wszelki wypadek odpiąłem aku... Sam fotel jest bodajże na 4 śrubkach które poprostu trzeba odkręcić - żadna filozofia. Po założeniu spowrotem i podpięciu aku nie było żadnego błędu SRS'a 8-)
  • 0

#6 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3079 postów
  • Skąd:Augustów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Comfort
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Civic FD7
Reputacja: 46
Super

Napisano 19:15, 01.06.2010

tak jak przy demontażu poduszki w kierownicy jak i siedzeń nie odpinałem aku (może VII tak maja,że nie wykazują błędów bez uruchomienia silnika)

Andrzej tu nie chodzi o błędy, tylko o bezpieczeństwo! Raczej to mało prawdopodobne, ale coby było jakby przy takiej robocie poduszka wystrzeliła? Nie ma prądu, nie wystrzeli.
  • 0

Do zobaczenia na trasie.


#7 Glinuś

Glinuś
  • Forumowicz
  • 3403 postów
  • Skąd:Nie ważne
  • Silnik:0/1
  • Wersja:E
  • KM:120
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 20:17, 01.06.2010

ale coby było jakby przy takiej robocie poduszka wystrzeliła? Nie ma prądu, nie wystrzeli.

Nie w Hondzie,cała jest bezpieczna :lol:
  • 0

#8 kardas

kardas
  • Forumowicz
  • 4275 postów
  • Skąd:ZS
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 20:30, 01.06.2010

Tak jak piszą chłopaki, odepnij aku, to nic nie kosztuje. Bo później może być tak, że SRS Ci nie zniknie i będziesz szukał
jak się kasuje te błędy.

Co do foteli, cztery zwykłe śruby, zdaje się na klucz 12.
Z tyłu na szynach dwie zaślepki, jedna schodzi bez kłopotu przy użyciu siły.
Druga (ta większa), niestety połamałem zatrzask.

Poza tym, banalna operacja.
  • 0
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?

 


#9 kamil.ekonom

kamil.ekonom
  • Forumowicz
  • 305 postów
  • Skąd:Kraków
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:33, 01.06.2010

Druga (ta większa), niestety połamałem zatrzask.

Ja też :k Więc delikatnie... 8-)
  • 0

#10 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 18:55, 05.06.2010

No dzisiaj walczyłem ale te śruby które mocują fotel do podłogi zapiekły mi się na tyle (jedna przerdzewiała) że nie dałem rady bo zacząłem już zdzierać gwinty. PRóbowałem trochę wd40 je potraktować ale nic z tego. Jak bede na wulkanizacji to poprosze żeby mi poluzowali te śruby tymi wkrętarkami penumatycznymi....

Ale się nie poddałem. Miałem akurat vanish odplamiacz do kolorów w domu - rozrobiłem z wodą, powcierałem w tapicerkę, przesuszyłem a potem całe wnętrze parą techniczną potraktowałem z takiego fajnego urządzenia które udało mi się zorganizować. Nawet ładnie wyszło ale czasu zabrakło żeby to wszystko porządnie zrobić. Muszę sobie cały dzień na to zorganizować. Grunt że doprałem kanapę z tyłu po psach poprzedniego właściciela i wreszcie przejaśniały mi boczki trochę.
  • 0

#11 Glinuś

Glinuś
  • Forumowicz
  • 3403 postów
  • Skąd:Nie ważne
  • Silnik:0/1
  • Wersja:E
  • KM:120
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 19:23, 05.06.2010

PRóbowałem trochę wd40 je potraktować ale nic z tego

Spoko,spoko psiknij dzisiaj na wieczór jeszcze raz WD-40,a jutro odkręcisz.
  • 0

#12 Seraphin

Seraphin
  • Forumowicz
  • 478 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:131
  • Paliwo:PB
  • Rok:1994
  • Nadwozie:CC7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:07, 05.06.2010

No dzisiaj walczyłem ale te śruby które mocują fotel do podłogi zapiekły mi się na tyle (jedna przerdzewiała) że nie dałem rady bo zacząłem już zdzierać gwinty. PRóbowałem trochę wd40 je potraktować ale nic z tego. Jak bede na wulkanizacji to poprosze żeby mi poluzowali te śruby tymi wkrętarkami penumatycznymi....


Zamiast WD-40 proponuje użyć jakiegoś "penetratora", działa dużo lepiej.
Co do śruby to sprubuj naprężyć klucz i lekko młotkiem puknij, albo prubuj szarpać zamiast ciągnąć(zrobi sie efekt jak na kluczu pneumatycznym) tak sie "zrywa" śruby i często te bardziej oporne puszczają.
  • 0
"Człowiek jest wolny, kiedy niczego się nie boi ani niczego nie oczekuje..."
"Nie zgadzam się z tobą, ale zawsze bronił będę twego prawa do posiadania własnego zdania." - Voltaire

#13 jablonvioline

jablonvioline
  • Forumowicz
  • 66 postów
  • Skąd:Olsztyn
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL 7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 00:04, 28.06.2010

Spokojnie nic nie zepsujesz.Ja ostatnio musiałem wymontować swój fotel i odpiąć ze trzy kostki-poszło bezproblemowo.Niczego nie pourywasz bo to żadna różnica między VI,a VII i co najważniejsze nie pokazało żadnych błędów po odpięciu kostek.


Czyli rozumiem, ze tak jak w VI fotel mocowany jest na cztery śruby. Trzeba je odkręcić, odpiąć kostki i to wszystko? A te kostki to gdzie sie znajdują, pod fotelem?
  • 0

#14 kardas

kardas
  • Forumowicz
  • 4275 postów
  • Skąd:ZS
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 07:14, 28.06.2010

pod fotelem, dokładnie
  • 0
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?

 


#15 jablonvioline

jablonvioline
  • Forumowicz
  • 66 postów
  • Skąd:Olsztyn
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL 7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:32, 30.06.2010

Jutro zamierzam wyczyścić środek mojego Acco - "globalnie", czyli podsufitka, fotele wykładzina... Aby zrobic to porządnie i wygodnie zamierzam wymątować folele. Mam problem z odkręceniem tylnich śrub, które są pewnie pod plastikowymi nakładkami? Mocowałem sie trochę z tymi nakładkami, ale za chiny nie chciały mi sie zdjąć. Nie chciałem robić tego na hama i używać większej siły aby nie połamać ich. Może wiecie jak dokładnie sie je zdejmuje? Jak i gdzie je podważyć? Gdzie sa zatrzaski? Dwa przednie zatrzaski udało mi sie odblokować (te powiedzmy bliżej środka fotela) natomiast tył tego plastikowego elementu nie chce się zdjąć? Dzieki za podpowiedz.
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq