Witam , po krótkiej diagnozie w moim acco stwierdziłem brak ładowania , wygladało to tak, podczas jazdy w pewien poranek , po paru km zapaliła się lampka akumulatora po przyjeździe na miejsce około 4km , i zgadzeniu silnika auto już nie odpalilo , poprostu brak prądu
Hanka po podłaczeniu kabli odżyła , auto jeździło krótkie trasy w mieście po pewnym czasie znowu to samo , do tego choinka abs ble ble ble , przygasanie radia itp , po przyjeździe na miejsce i zgaszeniu zero reakcji czyli znowu brak prądu
po 2h postoju wziałem miernik prądu i sprawdziłem bez odpalenia aku miało 11,7 około , auto odpaliło po odpaleniu ładowanie było około 13.6 v i rosło ,poczekałem chwile max 10 min i sprawdziłem ładowanie niestety już było 12.5 około i malało po dalszej chwili 11,7
Sprawdziłem oczywiście na kablu wychodzącym z alternatora napięcie w tym czasie , wg miernika było 0 czyli nie ładuje
Dziwny zapach spalenizny było czuć wokół altka , wiadomo do wymiany
tutaj załączam film podczas pracy alternatora po nocnym postoju , jak słychać wyje chociaż nie zawsze od tego momentu tak robił
Widząc jak alternator jest zamontowany , chciałbym się poradzić o pomoc w demontażu alternatora
czy ktoś już to robił ?
XV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
wymiana alternatora // 130A zamiast 105A VIII
#1
Napisano 20:33, 29.11.2018
#2
Napisano 09:11, 30.11.2018
A, i chyba pompę wspomy odkrecałem żeby go wyjąć.
Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka
#3
Napisano 14:09, 30.11.2018
tu jak widać na tym krótkim filmie nic raczej dodatkowo nie trzeba odkręcać, w K serii owszem, też odkręcałem pompe wspomy bo inaczej nie sposób tego wytargać, tu w R serii chyba tylko kilka śrub od alternatora, oczywiście napierw pasek i kable, jak nie masz tzw. lewych rąk do mechaniki to sobie poradzisz
Użytkownik rafisz edytował ten post 14:10, 30.11.2018
#4
Napisano 14:30, 30.11.2018
Możliwe, ja pisałem o k24 czego zapomniałem dodać.tu jak widać na tym krótkim filmie nic raczej dodatkowo nie trzeba odkręcać, w K serii owszem, też odkręcałem pompe wspomy bo inaczej nie sposób tego wytargać, tu w R serii chyba tylko kilka śrub od alternatora, oczywiście napierw pasek i kable, jak nie masz tzw. lewych rąk do mechaniki to sobie poradzisz
Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka
#5
Napisano 09:30, 02.12.2018
także co do wymiany alternatora , wygląda to tak
odpinamy akumulator
następnie zajmujemy się tymi dwoma wtyczkami
jedna jest na klucz 10
druga to kostka
następnie te mocowanie kostki odkręcamy
i mocowanie kabla odpinamy , dwie plastikowe kostki
jak już to odkręcimy , zabieramy się za napinacz paska wielorowkowego
ja użyłem do tego klucza oczkowego płaskiego 19 , najlepiej na przedłużce sobie poluźnić pasek
zostało nam tylko odkręcić 2 śruby mocujące alternator
obydwie śruby są na klucz 12
alternator juz poza autem
#6
Napisano 21:58, 01.01.2020
wczoraj finał był taki, że auto normalnie odpalilo, pojawiło się wycie, nagle na desce kontrolki zaczęły się pojawiac: poduszka. Radio zgaslo, uklad vsc, nie działało wspomaganie i.. Po chwili silnik zgasł.
Aku rozladowalo się do zera
Przyjechałem że świeżym aku, podłączam i czuję że klemy nadzwyczaj sporo iskrza.. Przykrecilem, patrzę, z alternatora unosi się lekki niebieski dymek.. Szybko odpialem kleme..
Odpalilem po całkowitym odłączeniu alternatora, więc podejrzewam że altek robi zwarcie, odkrece go i szukam innego..
Użytkownik lukmack edytował ten post 22:06, 01.01.2020
#7
Napisano 08:31, 02.01.2020
#8
Napisano 12:05, 02.01.2020
Lepsza regeneracja swojego (nawet całkowicie spalonego) czy kupno drugiej używki?
#9
Napisano 15:24, 02.01.2020
no bo jak padną dwie diody w mostku (plusowa i minusowa) to masz zwarcie pomierzy plusem a minusem,
chyba lepiej regenerować o ile nie padły uzwojenia, wymienią mostek, pierścień + szczotki i łożyska, i masz alternator prawie jak nowy, no chyba że masz dojście do takiego z auta z niewielkim nalotem to też można kupować, bo jak duży przebieg to loteria
Użytkownik rafisz edytował ten post 15:27, 02.01.2020
#10
Napisano 16:13, 02.01.2020
20 km od Warszawy. Ja miałem ostatnio tą przypadłość że zaczął wyć i śmierdzieć spalenizną. Przymnie wymieniali diody w mostku, 30 min roboty. Szczotki były ok, łożyska też. Lokalny fachowiec od regeneracji powiedział że w tych alternatorach te dwie diody często wymienia altek w VIII ma 130A.
#11
Napisano 19:55, 03.01.2020
wymontowalem i oddalem do regeneracji dzisiaj,
wymieniony mostek, diody, uzwojenie, koszt 250 zł.
Jutro Montuję. Oby było git!
#12
Napisano 20:27, 03.01.2020
Kto to robił, że wymieniał i mostek i diody?wymieniony mostek, diody, uzwojenie, koszt 250 zł.
#13
Napisano 07:59, 04.10.2020
Witam możesz mi dać namiary gdzie regenerowałeś alternator??Wymienia się same diody koszt wymiany to 120zł.
20 km od Warszawy. Ja miałem ostatnio tą przypadłość że zaczął wyć i śmierdzieć spalenizną. Przymnie wymieniali diody w mostku, 30 min roboty. Szczotki były ok, łożyska też. Lokalny fachowiec od regeneracji powiedział że w tych alternatorach te dwie diody często wymienia altek w VIII ma 130A.
#14
Napisano 11:10, 27.06.2021
Hej,
Silnik R20A3, alternator wyje i nie ładuje
Leży zdemontowany....i jutro zamierzam zanieść go do pełnej regeneracji.
Jeżeli będę musiał wymienić "cały środek" nie wiem, czy nie kupić nowego ... a przy okazji wymienić na większy.
Ten Denso 104210-5370 ma 105A, ja mam powiększony akumulator, do tego auto jeździ w mieście - ciągły deficyt energii.
Chętnie 1do1 bym założył alternator o większym prądzie ładowania.
Czy ktoś z Was ćwiczył taki temat ? pasuje coś na zamianę 1do1 (ten sam montaż, te same wtyczki)? np jakiś 130-150A ?
dodatkowo: pasek mam już nowy, czy wymienia się jeszcze jakieś łożyska "przy okazji" pracujące na tym pasku ?
To od naciągacza mi się nie podoba.... i to przy grodzi silnika też jakieś takie luźne. Auto pracowało na tym zestawie bez problemów 180kkm.
Pozdr,
e12
Użytkownik egon12 edytował ten post 11:11, 27.06.2021
#15
Napisano 11:56, 27.06.2021
2,0 - CSF37 - 104210-5370 - 105A
2.4 - Denso CSF89 - 130A
Bez problemu kupisz CSF37 z Amperarzem 130A. Także dalsze kombinacje i jakieś "ale" czy będzie pasować odpadają.
Zamiast na "A" lepiej się skupić na kupnie DOBREGO alternatora, a nie dziadostwie na Chińskich częściach które po roku się rozpadnie lub będzie pracować jak odkurzacz. Ale kto co lubi, jeden wyda 200 na alternator, drugi 500 za coś co ma sens, a trzeci 1000 pln. Podobnie jak z Turbo za 1200 a 3500 działać będzie wszystko, pytanie jak długo, czy akurat na urlopie za granicami kraju się nie zepsuje :P oraz ile wyjdzie faktycznie koszt podwójnej roboty:) Dlatego jestem od zawsze zdania, jak coś robić to raz a dobrze.
Oczywiście że zaraz ktoś napisze" wydałem 200PLN na alternator i DZIAŁA!! nie twierdzę że nie będzie działać, tylko ZAMIENNIKI te tanie to ruletka, jednemu podziała 100 tysięcy, drugiemu 10 tysięcy. Jak ktoś lubi takie wrażenia i wielki znak zapytania "ILE WYTRZYMA" to śmiało
Przez prawie 300 tysięcy przerobiłem kilka alternatorów, od siebie z czystym sumieniem mogę polecić naszą Polską produkcję ze średniej półki cenowej:
Do tego co fajne wszystko masz rozpisane:
https://as-pl.com/pl/u/1042105370
Link:
https://allegro.pl/o...tor-10613987538
---
Jak rolki pośrednie czy napinacza paska PK nie wyją, nie mają luzu osiowego to zostaw jak najdłużej oryginalne.
Schematy i co potrzebne w razie W znajdziesz u mnie w podpisie.
Proszę i pozdrawiam.
Temat połączyłem z istniejącym.
Accord VI QP F23
Accord VI QP J30
Accord VII N22
Civic IX FK2 Tourer R18Z4
Accord VIII CU1 R20A3
Ślepego "Białas" FK2 Tourer
http://www.accordklu...le-biała-perła/
Katalog doboru OEM części :
http://www.accordklu...i-innych-marek/
Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, alternator, cu1, r20a3alternator, brakładowania
VIII
Mechanik →
Układ elektryczny →
Brak świateł postojowych.Napisany przez Grzegorz Wwy , 14 wrz 2024 VIII, Postojowe światła |
|
|
||
VIII
Mechanik →
Układ kierowniczy →
Problem z EPSNapisany przez krupi94 , 11 wrz 2024 VIII, EPS, CU2 |
|
|
||
VIII
Mechanik →
Wnętrze →
Wygięte mocowanie pręta sprężynującego klapę bagażnika (sedan)Napisany przez Matt7PL , 31 sie 2024 VIII |
|
|
||
VIII
Mechanik →
Układ napędowy →
Szarpie w zakresie 40-60 km/hNapisany przez michal750 , 24 sie 2024 VIII |
|
|
||
VIII
Mechanik →
Układ napędowy →
Honda Accord VIII 2.4 automat, wyciek z chłodnicy oleju ATFNapisany przez bad-ischler , 05 sie 2024 VIII |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych