Skocz do zawartości


RODO w HAKP

problem z wejściem na obroty


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
8 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 15:56, 25.05.2010

Witam,
Jeżdżę Hondą Accord od pół roku, jednak ostatnio mam z nią małe problemy, chodzi o wejście na obroty. Auto po zatrzymaniu nie chce ruszyć, wskazówka od obrotów ledwo drgnie, waha się w okolicach 200-300, po kilkunastu próbach dodawania gazu auto w końcu ruszy. Nie ma znaczenia, czy jadę na benzynie czy na gazie. Problem nie pojawia się przy każdym ruszeniu.
Dodatkowo czasami po zapaleniu silnika Honda dosyć mocno dusi się przy dodawaniu gazu.
Czy ktoś z Was miał podobne problemy? Jak sobie z nimi poradziliście?
  • 0

#2 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 16:27, 26.05.2010

Problem może być błachy albo bardzo skomplikowany. W czasie gdy występuje duszenie wysiądź z samochodu i podnieś maskę a następnie ręką manewruj manetką przepustnicy i patrz czy linka od gazu porusza się razem z manetką. Jeśli linka od gaz pracuje jak potrzeba, przepustnica otwiera się a auto dalej się dusi, to znaczy, że to pewnie nie linka od gazu ani mechanizm otwarcia przepustnicy. Zresztą, gdyby ci się przycinała linka, to by obroty nie leciały do 200 :)

Wyłącz silnik i zdejmij pokrywę filtra powietrza. W jakim stanie jest filtr? Ciemnoszary albo czarny i ma pełno owadów - wymień. Filtr ok - szukamy dalej.

Posłuchaj pracy silnika kiedy się dusi. Czy z którejś strony dochodzą jakieś dziwne dźwięki? Klekotanie, bulgotanie, pierdzenie, skrzypienie, stukanie - jeśli te dźwięki są wyraźne spróbuj je pi razy oko zlokalizować.

Co jeszcze możesz sprawdzić organoleptycznie - zakryj ręką wlot powietrza przed filtrem powietrza. Drugą ręką otwórz przepustnicę gwałtownie i mocno tak jakbyś dodawała mocno gazu. Jeśli poczujesz że ci wsysa rękę do środka to znaczy że przynajmniej kolektor dolotowy działa jak potrzeba.