Skocz do zawartości


RODO w HAKP

problem z wejściem na obroty


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
8 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 15:56, 25.05.2010

Witam,
Jeżdżę Hondą Accord od pół roku, jednak ostatnio mam z nią małe problemy, chodzi o wejście na obroty. Auto po zatrzymaniu nie chce ruszyć, wskazówka od obrotów ledwo drgnie, waha się w okolicach 200-300, po kilkunastu próbach dodawania gazu auto w końcu ruszy. Nie ma znaczenia, czy jadę na benzynie czy na gazie. Problem nie pojawia się przy każdym ruszeniu.
Dodatkowo czasami po zapaleniu silnika Honda dosyć mocno dusi się przy dodawaniu gazu.
Czy ktoś z Was miał podobne problemy? Jak sobie z nimi poradziliście?
  • 0

#2 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 16:27, 26.05.2010

Problem może być błachy albo bardzo skomplikowany. W czasie gdy występuje duszenie wysiądź z samochodu i podnieś maskę a następnie ręką manewruj manetką przepustnicy i patrz czy linka od gazu porusza się razem z manetką. Jeśli linka od gaz pracuje jak potrzeba, przepustnica otwiera się a auto dalej się dusi, to znaczy, że to pewnie nie linka od gazu ani mechanizm otwarcia przepustnicy. Zresztą, gdyby ci się przycinała linka, to by obroty nie leciały do 200 :)

Wyłącz silnik i zdejmij pokrywę filtra powietrza. W jakim stanie jest filtr? Ciemnoszary albo czarny i ma pełno owadów - wymień. Filtr ok - szukamy dalej.

Posłuchaj pracy silnika kiedy się dusi. Czy z którejś strony dochodzą jakieś dziwne dźwięki? Klekotanie, bulgotanie, pierdzenie, skrzypienie, stukanie - jeśli te dźwięki są wyraźne spróbuj je pi razy oko zlokalizować.

Co jeszcze możesz sprawdzić organoleptycznie - zakryj ręką wlot powietrza przed filtrem powietrza. Drugą ręką otwórz przepustnicę gwałtownie i mocno tak jakbyś dodawała mocno gazu. Jeśli poczujesz że ci wsysa rękę do środka to znaczy że przynajmniej kolektor dolotowy działa jak potrzeba.

Ale przede wszystkim - czy komputer pokazuje ci jakiś błąd? Czy świeci się lampka check engine? (żółta na desce po lewej stronie chyba).

Teraz rzeczy które mogą być odpowiedzialne za dławienie silnika a których nie sprawdzisz bez mechaniora.

Krokowy - częsta usterka. Czyszczenie u mechanika polegające na jego demontażu i płukaniu w beznynie ekstrakcyjnej będzie cię kosztować kilkadziesiąt złotych

EGR - tzw. układ recyrkulacji spalin. 99% problemów z wolnym obrotami to wina jego zasyfienia. Czyszczenie i koszt j.w. (tak mniej więcej).

Przepustnica - czyszczenie nie jest problemem - patrz j.w.

Świece - kiedy ostatnio zmieniałaś?

Przewody wysokiego napięcia - kiedy ostatnio zmieniałaś?


Być może walnęła ci sonda i zalewa silnik... to już niestety grubsza kasa na wymianę.

Tak czy owak - jeśli nie są to rzeczy ekploatacyjne i tak będzie trzeba się do mechanika uśmiechnąć. Zajrzyj do działu polecane serwisy - może znajdziesz tam namiar na jakiegoś polecanego mechanika w swojej okolicy.
  • 0

#3 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 13:51, 21.06.2010

Dziękuję serdecznie za zainteresowanie :-)
Kable swiece filtr powietrza i filtr oleju zostały zmienione w zeszłym miesiącu, problem powtarza się coraz częściej. Mechanicy nie mają pojęcia co jest przyczyną problemu. Trzeba będzie szukać wg powyższych "instrukcji" ;-).
Pozdrawiam
  • 0

#4 kiziol

kiziol
  • Forumowicz
  • 504 postów
  • Skąd:Police
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 16:04, 21.06.2010

A czy sprawdzany był układ wydechowy ?
Głównie katalizator ?
  • 0
Nareszcie szczęśliwy tatuś - mam zdrowe i silne bliźniaki !!

#5 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 19:09, 21.06.2010

Szczerze mówiąc to nie wiem czy sprawdzali katalizator, w każdym razie powiedzieli, że można go wymienić ale można tak jeździć, więc dalej niewiadomo w jakim jest stanie. Prawdopodobnie z układem wydechowym miał problemy już poprzedni właściciel. A te problemy mogą być związane z katalizatorem?
  • 0

#6 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 19:48, 21.06.2010

można wymienić ? w sensie profilaktycznie? Buhahaha.... nieźli mechanicy.. nie chodzi o to że bez sensu ale jak na profilaktyczne działanie to drogie rozwiązanie :)
  • 0

#7 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 20:02, 21.06.2010

Tak, niestety na takich mechaników trafiam :-P Wiem, że drogie, to byłyby wyrzucone pieniądze, gdybym je na to wydała a auto juz na pierwszym skrzyżowaniu miałoby problem z ruszeniem heh.
Jednak czy może to być jakoś związane z moim problemem?

Teraz prawie za każdym razem jest problem z ruszeniem, częściej jednak, gdy silnik jest jeszcze zimny.
  • 0

#8 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 23:05, 26.07.2010

witam wszystkich u mnie objawy podobne tylko ze w mojej honi po wcisnieciu gazu do deski obroty ida bardzo leniwie do gory zauwazylem jednak ze jezeli po naglym wcisnieciu pedalu troszke go odpuszcze autko zaczyna szybciej wchodzic na obroty dodam ze w kazdym zakresie obrotow jest tak samo czy ktos cos podejrzewa pomocy
  • 0

#9 marianuss

marianuss
  • Forumowicz
  • 65 postów
  • Skąd:Wieluń/ Barnsley
  • Silnik:2.2
  • Wersja:ES
  • KM:150
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1995
  • Nadwozie:CE1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:49, 27.07.2010

jeśli mechanik podejrzewa katalizator, to powinien spróbować odpalić auto ze zdemontowanym wydechem, jeśli nie bedzie różnicy, to nie układ wydechowy.
Miałem podobny problem, auto wcale nie reagowało na pedał gazu. Około 300 obrotów i zero reakcji. Komputer nie wymrugał błędu. Sprawdzane było wszystko po kolei od filtr, aparat zapłonowy, wydech, przepustnica. Sugerowano czujnik położenia przepustnicy, czujnik położenia wału. A z racji tego że kilka dni przed awarią były regulowane zawory, była czyszczona przepustnica i EGR to kazałem sprawdzic te elementy. do dzisiaj nie wiem co było, mechanik nie wziął pieniędzy, ale też nie chciał powiedziec co było powodem awarii, powiedział tylko, że jeden z czujników i, że zgubiła go rutyna bo niemieckie heble z takim uszkodzeniem by jeździły, a honda jest zbyt czuła :-/
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq