Skocz do zawartości


RODO w HAKP

wskazówka temp. nisko + spadek mocy na rozgrzanym silniku


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
4 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 23:00, 24.05.2010

Siemka wszystkim

Odkąd kupiłem Accorda borykam się z dwoma problemami:

1. Wskazówka temperatury podejrzanie nisko (ok 4-5 kresek poniżej połowy), stała.
2. Spadek mocy przy mocno rozgrzanym silniku.

Zastanawiam się, czy powyższe dwa fakty można łączyć. Ponieważ jeden z przewodów chłodnicy był zimny, wymieniłem termostat. Teraz obydwa są ciepłe, ale wskazówka wisi tak jak wisiała, a spadki mocy na rozgrzanym silniku nadal są bardzo widoczne.

Jeśli chodzi o wskazówkę temperatury, to wszyscy twierdzą, że powinna być nisko, ale nie wiem czy aż tak bardzo (?). Jeśli nie, to co może być przyczyną? (Wentylator się włącza). Jaki może być związek ze spadkami mocy?

Zawory wyregulowane, świece wymienione, przewody ponoć dobre (wg chłopaków z Kokoryczki), filtr paliwa wymieniony w grudniu. Elektryk mi powiedział, że z rury wydechowej lecą gorące spaliny, więc świadczy to o zbyt ubogiej mieszance. Dodam jeszcze, że kiedy auto mi się tak zamuli, to zużycie paliwa wzrasta dramatycznie.

Auto nie ma gazu.

Bardzo proszę o sugestie i rady, bo czuje się jak dziecko we mgle ;)

Pozdrawiam

Adam
  • 0

#2 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 05:49, 25.05.2010

Hmmm... nie wywala ci checka przy tym spadku mocy? Może to sonda nie daje już rady po rozgrzaniu...
  • 0

#3 tomazi78

tomazi78
  • Klubowicz
  • 752 postów
  • Skąd:Bełchatów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort +
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 17
Dobra

Napisano 06:22, 25.05.2010

czy układ chłodzenia jest na pewno dobrze odpowietrzony? - może któryś z kanałów jest przytkany albo sama chłodnica nie daje rady. Sprawdź też pompę chłodzenia. Ja myślę że to problem z chłodzeniem.
Czy istnieje takie podejrzenie, że mogła być zdejmowana głowica? Być może założona jest odwrotnie uszczelka pod głowicą, tylko nie wiem czy w ogóle jest możliwa taka pomyłka.
  • 0

#4 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 18:54, 25.05.2010

Nie wywala checka, a lampka nie jest przepalona ;)

Głowica nie była (na 99%) zdejmowana. Termostat wymieniany był u chłopaków na Kokoryczki, więc myślę że odpowietrzyli dobrze. Z resztą oba problemy występowały przed wymianą termostatu.
  • 0

#5 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 11:49, 17.11.2010

Siemka, mój samochód wykazuje podobne zachowanie, mianowicie po nagrzaniu silnika do temperatury pracy - zaczyna działać duży obieg, wskazówka temperatury na pulpicie jest poniżej połowy. Uznałem to za standard w hondach. Dziś przejechałem ok 30 km, zatrzymałem auto, podnoszę machę do góry. Sprwadzam przewody do chłodnicy, górny i dolny są gorące, płyn przelewa z chłodnicy do zbiornika wyrównawczego, no i w końcu po kilku minutach uruchomiły się oba wentylatory. Kiedyś już myślałem o tym, że nasze hondy mają zajebiście duże chłodnice, nawet BMW nie może się pochwalić takimi gabarytami? To tylko świadczy o tym, że mamy auta przystosowane do jazdy po autostradach i do stania w korkach ulicznych. Jednym słowem jak układ chłodzenia działa to nie da się przegrzać silnika.A to ważny wątek w motoryzacji.
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq