Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

CNG,czy sie oplaca?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
8 odpowiedzi w tym temacie

#1 Kylek

Kylek
  • Forumowicz
  • 94 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1998
  • Nadwozie:CG4
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:58, 21.05.2010

Nie znalazlem takiego tematu na forum,ale ze wzgledu na swoja ciekawosc chcialbym sie cos o tym dowiedziec.Czy to sie oplaca?jakie sa koszty takiej instalacji?Slyszalem ze jest duzo lepsza od instalacji LPG(ze wzgledu na wieksza kalorycznosc tego gazu).Gdzie sa zalety sa tez i wady ktora na pewno jest mala ilosc stacji , gdzie mozna zatankowac takie paliwo.Ale chcialbym poznac wasze opinie,co o tym myslicie?Moze ktos ma?Jak jest to rozwiazane technicznie?Dzieki za odpowiedzi
  • 0

#2 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6037 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 07:08, 22.05.2010

słyszałem i oglądałem kilka programów (np. na TVN Turbo) i ogólnie wyszło na to, że CNG to dobra opcja...niestety problemem jest głównie śladowa ilość stacji benzynowych w kraju...trzeba przejechać pół polski żeby dorwać się do tanksztele...
  • 0

#3 mlun

mlun
  • Forumowicz
  • 1811 postów
  • Skąd:Otwock
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport GT
  • KM:159
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:53, 22.05.2010

W Warszawie np. jest chyba jedna stacja i jeśli ktoś mieszka tu to można by zakładać. Druga strona medalu to cena samej instalacji no i ciężar butli(co jednoznacznie ogranicza miejsce w samochodzie). Fakt, że jazda wychodzi taniej bo sam gaz jest tańszy.
  • 0

#4 QuicksilveR

QuicksilveR
  • Forumowicz
  • 660 postów
  • Skąd:Pruszków WPR
  • Silnik:3.0
  • Wersja:Coupe V6
  • KM:200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CG2
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 10:16, 22.05.2010

Fakt, że jazda wychodzi taniej bo sam gaz jest tańszy.


Opłacalne do dużych samochodów (busy, vany, może taksówki etc.), które robią setki tysięcy kilometrów i zarabiają na siebie. W innym przypadku jest to mało opłacalne.
  • 0

Były:   Honda Accord Coupe 2.0 (CG4) 1998  |   Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 2001 | Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 1999
Jest:   Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 2001


#5 Kylek

Kylek
  • Forumowicz
  • 94 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1998
  • Nadwozie:CG4
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:27, 22.05.2010

Ustalmy,że pomijamy dostępność takich stacji bo w prawie każdym większym mieście takowa się znajduję.Chciałbym sie jednak dowiedzieć ile kosztuje taka instalacja?Jak wygląda bo słyszałem,że więcej zajmuje(moze jakies fotki)?Czy faktycznie samochód chodzi duzo lepiej na cng niz na lpg?Moze ma ktos taka instalacja zeby se podzielic wrazeniami :)
znalazlem kilka stron na zainteresowanych np.http://www.gaz-tech.pl/cngopis.htm jedyny minus ze wiekszosc tych stron juz nie jest aktualizowana ;/
  • 0

#6 Jarek

Jarek
  • Klubowicz
  • 7399 postów
  • Skąd:Dębica i okolice
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 43
Super

Napisano 22:34, 22.05.2010

znalazłem takie info

Instalacje cng są prawie takie same jak na lpg, z wyjątkiem zbiorników gazu.

Stalowy, zbiornik o objętości 50 litrów waży 50 kg i pomieści tylko 10 m sześciennych metanu po sprężeniu go do ciśnienia 20 Mpa (200 bar!).
Starczy to na przejechanie tylko 100 km.
Bardzo trudno w samochodzie osobowym zabudować wysokociśnieniowe, ciężkie, zbiorniki o pojemności zapewniającej sensowny przebieg między tankowaniami. Co prawda, są już produkowane lekkie zbiorniki z kompozytów, ale ich cena!
Cena montażu cng też jest wyższa niż lpg i wynosi 3500-7000 zł.

  • 0

#7 Kylek

Kylek
  • Forumowicz
  • 94 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1998
  • Nadwozie:CG4
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:06, 22.05.2010

Tez to czytalem kolego Jarku,z tym ze faktycznie takie instalacje mozna umiescic gdzies pod podloga samochodu wtedy mamy spora przestrzen na butle i nie zajmuje to nam miejsca zaladunkowego.Znalazlem kilka stron podalem link wyzej ale minusem jest to ze nie sa one aktualizowane ;/
  • 0

#8 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 23:13, 22.05.2010

dodam do tego co podał Jarek, że w przypadku GNC nie mówimy o zużyciu paliwa w litrach, ale o ekwiwalencie 1 litra benzyny - to chyba coś 13 litrów gazu rozprężonego.

Czy faktycznie samochód chodzi duzo lepiej na cng niz na lpg


Z tego co piszą to nie. LPG może mieć porównywalną moc do benzyny, zależy jak się ustawi. W przypadki CNG moc jest mniejsza - oczywiście piszę o silnikach N/A

Polecam poszukać opisów technicznych małych aut z fabryczną instalacją CNG (np. NGT mercedesa). Są tam często rysunki techniczne gdzie wyraźnie widać, że zbiorników montują kilka i to najczęściej kosztem zbiornika na benzynę (ma on np. 25 litrów). Do tego wszystkiego dochodzi sprawa ładowności. Dlatego w samochodzie osobowym nawet jakby się opłacało to będziemy mieli albo auto o zasięgu 100..150km które ciągle trzeba tankować, albo pojazd o większym zasięgu pozbawiony bagażnika i ładowności (pewnie nam wyjdzie dwuosobowy).

Jedna w-wska korporacja taxi używała seatów na CNG (te czerwone, nie pamiętam nazwy korporacji), ale ostatnio nie widzę tych aut.
  • 0

#9 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 01:23, 31.05.2010

witam,

moim zdaniem CNG w prywatnym aucie jeszcze nie jest opłacalne. generalnie trzeba by zamontować choćby 3 zbiorniki (tak aby można było na tankowaniu zrobić te 300km) które trzeba legalizować co trzy lata (nie jak LPG po 10 latach). koszt legalizacji to 250zł za każdy zbiornik. koszt przejechania 100km na CNG jest mniejszy o jakieś 10-20% niż na LPG a koszt dobrej instalacji jest dwukrotnie wyższy. generalnie jak dla mnie to to się jeszcze nie opłaca...

pzdr...
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq