XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
CNG,czy sie oplaca?
#1
Napisano 23:58, 21.05.2010
#2
Napisano 07:08, 22.05.2010
#3
Napisano 09:53, 22.05.2010
#4
Napisano 10:16, 22.05.2010
Fakt, że jazda wychodzi taniej bo sam gaz jest tańszy.
Opłacalne do dużych samochodów (busy, vany, może taksówki etc.), które robią setki tysięcy kilometrów i zarabiają na siebie. W innym przypadku jest to mało opłacalne.
Były: Honda Accord Coupe 2.0 (CG4) 1998 | Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 2001 | Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 1999
Jest: Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 2001
#5
Napisano 22:27, 22.05.2010
znalazlem kilka stron na zainteresowanych np.http://www.gaz-tech.pl/cngopis.htm jedyny minus ze wiekszosc tych stron juz nie jest aktualizowana ;/
#6
Napisano 22:34, 22.05.2010
Instalacje cng są prawie takie same jak na lpg, z wyjątkiem zbiorników gazu.
Stalowy, zbiornik o objętości 50 litrów waży 50 kg i pomieści tylko 10 m sześciennych metanu po sprężeniu go do ciśnienia 20 Mpa (200 bar!).
Starczy to na przejechanie tylko 100 km.
Bardzo trudno w samochodzie osobowym zabudować wysokociśnieniowe, ciężkie, zbiorniki o pojemności zapewniającej sensowny przebieg między tankowaniami. Co prawda, są już produkowane lekkie zbiorniki z kompozytów, ale ich cena!
Cena montażu cng też jest wyższa niż lpg i wynosi 3500-7000 zł.
#7
Napisano 23:06, 22.05.2010
#8 Guest_Anonymous_*
Napisano 23:13, 22.05.2010
Czy faktycznie samochód chodzi duzo lepiej na cng niz na lpg
Z tego co piszą to nie. LPG może mieć porównywalną moc do benzyny, zależy jak się ustawi. W przypadki CNG moc jest mniejsza - oczywiście piszę o silnikach N/A
Polecam poszukać opisów technicznych małych aut z fabryczną instalacją CNG (np. NGT mercedesa). Są tam często rysunki techniczne gdzie wyraźnie widać, że zbiorników montują kilka i to najczęściej kosztem zbiornika na benzynę (ma on np. 25 litrów). Do tego wszystkiego dochodzi sprawa ładowności. Dlatego w samochodzie osobowym nawet jakby się opłacało to będziemy mieli albo auto o zasięgu 100..150km które ciągle trzeba tankować, albo pojazd o większym zasięgu pozbawiony bagażnika i ładowności (pewnie nam wyjdzie dwuosobowy).
Jedna w-wska korporacja taxi używała seatów na CNG (te czerwone, nie pamiętam nazwy korporacji), ale ostatnio nie widzę tych aut.
#9 Guest_Anonymous_*
Napisano 01:23, 31.05.2010
moim zdaniem CNG w prywatnym aucie jeszcze nie jest opłacalne. generalnie trzeba by zamontować choćby 3 zbiorniki (tak aby można było na tankowaniu zrobić te 300km) które trzeba legalizować co trzy lata (nie jak LPG po 10 latach). koszt legalizacji to 250zł za każdy zbiornik. koszt przejechania 100km na CNG jest mniejszy o jakieś 10-20% niż na LPG a koszt dobrej instalacji jest dwukrotnie wyższy. generalnie jak dla mnie to to się jeszcze nie opłaca...
pzdr...
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych