Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Wymiana tarcz hamulcowych

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
6 odpowiedzi w tym temacie

#1 k4loryfer

k4loryfer
  • Forumowicz
  • 37 postów
  • Skąd:Luton
  • Silnik:2.0
  • Wersja:UK
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:35, 27.07.2018

Witam, 

Chciałem zapytać tylko czy wymiana tarcz hamulcowych i klockow w Accordzie MK7 (2004r.) 2.0 przebiega jak na TYM filmiku??


  • 0

#2 wolek

wolek

    Partner HAKP

  • Partner HAKP
  • 4965 postów
  • Skąd:Wawa i Nowy Dwor Maz
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS
  • KM:190+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 94
Wzorowa

Napisano 07:43, 27.07.2018

absolutnie nie robić jak ten koles. film powinien być zakazany. wprowadza w błąd... a czyszczenie piasty i pomiar bicia piasty i tarczy..


  • 0

#3 pawlik118

pawlik118
  • Klubowicz
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 08:32, 27.07.2018

Sama wymiana wygląda podobnie (tzn trzeba zdjąć koło, zaciski, wymienić tarcze..)

Tylko żeby miała ona sens to należy dodatkowo:

- dokładnie oczyścić piastę

- zmierzyć bicie piast i tarcz (przykręconych śrubami kół)

- sprawdzić czy zaciski nie wymagają regeneracji, i ew. dodać smaru do tłoczków pod gumę (tak sądzę)

- dokładnie oczyścić prowadnice i sprawdzić czy klocek prawidłowo w niej się porusza

- zabezpieczyć smarem do prowadnic - prowadnice zacisków, miejsce styku klocka z jarzmem i zaciskiem 

 

Tym różni się praca wymieniacza od poprawnie wykonanej wymiany. 

 

Być może o czymś zapomniałem, to koledzy uzupełnią. 


  • 0

#4 k4loryfer

k4loryfer
  • Forumowicz
  • 37 postów
  • Skąd:Luton
  • Silnik:2.0
  • Wersja:UK
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:54, 27.07.2018

Generalnie chodziło mi własnie o sama technikę wymiany bo zdaje się to we wcześniejszym modelu to tarcza była sprasowana(?) z łożyskiem i trzeba było wybijać i w ogolę demontować całość.

To ze trzeba podczyścić układ to wiem, jest na YT dużo bardziej kompetentny filmik pokazujący co i jak powinno być wykonane jeżeli chodzi o czyszczenie układu z brudu i to na nim będę bazował.

Zastanawia mnie tez dostępność rożnych wymiarów tarcz i system montowania klocków, gdyby ktoś mógł mnie oświecić był bym wdzięczny.


  • 0

#5 pawlik118

pawlik118
  • Klubowicz
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 12:24, 27.07.2018

w VII z przodu fabrycznie występowały tylko dwa rozmiary tarcz o średnicy 280mm oraz 300mm. Tarcze są zwyczajnie odkręcane, nic nie jest nabijane. 

Szczegółowe informacje - numery części znajdziesz np tu japancars.ru


  • 0

#6 k4loryfer

k4loryfer
  • Forumowicz
  • 37 postów
  • Skąd:Luton
  • Silnik:2.0
  • Wersja:UK
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:40, 27.07.2018

Części bede kupował z https://www.eurocarparts.com i z tąd moje pytania, po południu zmierze tarcze i zamowie odpowiednie części, a ktos odpowie co do pytania odnośnie klockow hamulcowych a wlasciwie systemu mocowania bo na ww. stronie do wyboru mam:

Brake System Akebono / Lucas / Nishibo / Teves


Użytkownik k4loryfer edytował ten post 12:41, 27.07.2018

  • 0

#7 rafisz

rafisz
  • Moderator
  • 1579 postów
  • Skąd:WPR
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exe MT
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW2
Reputacja: 64
Wzorowa

Napisano 08:38, 14.08.2018

na tyle masz lucasa, na przodzie ate


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq