Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Czy bicie tarcz ma napewno znaczenie???

VII

  • Zaloguj siÄ™, aby dodać odpowiedź
29 odpowiedzi w tym temacie

#1 slasz129

slasz129
  • Forumowicz
  • 1326 postów
  • SkÄ…d:rzeszów
  • Silnik:2.4
  • Wersja:type s
  • KM:270KM 285Nm
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 20
Super

Napisano 21:13, 24.07.2018

Witka temat dotyczy volvo v70 ale chce zapytac bardziej doswiadczonych macherów od hebli.

sasiad mechanik poprosił mnie o pomoc przy tarczach w volvo v70 2008, 2.4 TD.

jedziemy tarcze bija.

patrze z tylu tarcze jakoś dziwnie wygladają porysowane itp ogolnie do wymiany ale załozyłem czujnik zegarowy

piasty 0,01 0,02 max

bicie tarcz:

tył 0,05mm

przód 0,02 na zimnej tarczy ,

przejechalismy sie kilka razy z bardzo mocnym hamowaniem i bicie wzrosło do 0,07 i 0,08mm.

Wiec nauczony tarczami z accorda ma prawo bic bo jest powyzej 0,05

nie miałem sam czasu toczyc wiec dalismy znanemu tokarzowi w okolicy a tył został zalozony nowy .

Po przetoczeniu jedna tarcza bije 0,16 setek druga 0,14

Mysle sobie tokarz spaprał robote, zaczałem obracac tarcze na piascie aby szukac czy uzyskam mniejsze bicie.

praktycznie nic sie nie zminiło czyli piasty ok. dzwonie do tokarza i mowi ze zrobił ok i zeby sie przejechac

Nawet nie wiecie jakie bylo moje zdziwienie jak jechałem i bylo zero bicia na kierownicy czy aucie. dosłowenie igła jak z fabryki.

Weżcie mi wytÅ‚umaczcie jak to mozliwe??? bo tak zglupiaÅ‚em że szok  0,14 i 016 mm bicia a na kierownicy nic.

tarcze to ate o srednicy 315mm


  • 0

Crystal Black Pearl CD7 http://www.accordklu...t=11836&start=0


#2 Wojto

Wojto
  • Forumowicz
  • 419 postów
  • SkÄ…d:Kraków
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Type S
  • KM:209
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 05:37, 25.07.2018

Tarcze, które biły być może miały nierównomiernie "odłożony" film z klocka, zwłaszcza, że po nagrzaniu biły bardziej. Po przetoczeniu film został ściągnięty i tarcza ma jednakową strukturę na całym obwodzie.. Teraz dobrze by było odpowiednio dotrzeć tarcze ale jak jest bicie na poziomie 0,1 to wibracje szybko się pojawią...


  • 0

#3 Vice

Vice
  • Forumowicz
  • 697 postów
  • SkÄ…d:Lub
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Exe STAG-4, Q-BOX plus
  • KM:216+ Ile?, 237Nm
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 05:54, 25.07.2018

W którym dokÅ‚adnie miejscu tarcze mierzyÅ‚eÅ›? 


  • 0

Ogrzewania postojowe Webasto - serwis, naprawa...


#4 slasz129

slasz129
  • Forumowicz
  • 1326 postów
  • SkÄ…d:rzeszów
  • Silnik:2.4
  • Wersja:type s
  • KM:270KM 285Nm
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 20
Super

Napisano 07:04, 25.07.2018

Tarcze mierzylem z czola na srednicy okolo 310mm.
Czujnik na 100% ok.
Pomiar byl jak na zdjeciu zapożyczonym tylko wszystkie 5 szpilek trzymalo tarcze.08a5b524cf7be09686351d6adb26e8a3.jpg

Tarcze, które biły być może miały nierównomiernie "odłożony" film z klocka, zwłaszcza, że po nagrzaniu biły bardziej. Po przetoczeniu film został ściągnięty i tarcza ma jednakową strukturę na całym obwodzie.. Teraz dobrze by było odpowiednio dotrzeć tarcze ale jak jest bicie na poziomie 0,1 to wibracje szybko się pojawią...

Jak to dotrzec tarcze?
Ale wytłumaczenie ze nie bije na kierownicy przy biciu tarczy na zegarze 0.16 jakie jest?
  • 0

Crystal Black Pearl CD7 http://www.accordklu...t=11836&start=0


#5 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8892 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 111
Wzorowa

Napisano 07:14, 25.07.2018

Zmierz bicie teraz jak już chwilÄ™ pojeździÅ‚eÅ›. 

Toczenie powinno zostawić gÅ‚adkÄ… powierzchniÄ™, ale możliwe, że coÅ› zostaÅ‚o na tarczy i klocek wyrównaÅ‚  no i dlatego nie bije.

 

 

Co do docierania ja robiłem mniej więcej wg tego schematu

https://brakestock.p...amulcowych.html


  • 0

#6 slasz129

slasz129
  • Forumowicz
  • 1326 postów
  • SkÄ…d:rzeszów
  • Silnik:2.4
  • Wersja:type s
  • KM:270KM 285Nm
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 20
Super

Napisano 08:02, 25.07.2018

Zamierzałem bicie tarcz po odcinku 20km ostrego hamowania w celach testu.
Bicie na jednej 0.14 druga 0.17
Na kierownicy nic nie bije ale tarcze troszke przegrzalem bo troszke kolorowe.
Zadnego docierania itp.
Gadalem z tym tokarzem mowil ze ten nasz pomiar jest nic nie warty.
Bicie 0.2mm nie przeszkadza bo jest zacisk plywajacy.
Wedlug niego ważniejsze jest toczenie tarcz z jednego zalozenia aby byly idealnie rowne czyli szerokie. I aby byl warunek równoleglosci miedzy jedna a druga strona tarczy.
Co wy na to???
Fajnie jakby seth lub pawpor sie wypowiedzieli bo maja duza wiedze.
  • 0

Crystal Black Pearl CD7 http://www.accordklu...t=11836&start=0


#7 Wojto

Wojto
  • Forumowicz
  • 419 postów
  • SkÄ…d:Kraków
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Type S
  • KM:209
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 09:20, 25.07.2018

Wszystko powyżej 0,05 będzie szybko generować problemy. Jak tarcze były dobrze przetoczone to może coś podeszło pod nie przy montażu albo masz totalnie zasyfiałą piastę...
Gdyby tarcza była pływająca to ok. Pływający zacisk wynika z zasady działania, nie ma na celu niwelować nierówności tarcz.
Po toczeniu powinno się hamulce dotrzeć. Ostre hamowanie bez tego to kiepski pomysł.
Nie zniwelujesz bicia w ten sposób.
  • 0

#8 slasz129

slasz129
  • Forumowicz
  • 1326 postów
  • SkÄ…d:rzeszów
  • Silnik:2.4
  • Wersja:type s
  • KM:270KM 285Nm
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 20
Super

Napisano 10:15, 25.07.2018

Piasta czysta jedynie obstawian ze tokarz nie do konca sie przyłożył.

Wszystko powyżej 0,05 będzie szybko generować problemy. Jak tarcze były dobrze przetoczone to może coś podeszło pod nie przy montażu albo masz totalnie zasyfiałą piastę...
Gdyby tarcza była pływająca to ok. Pływający zacisk wynika z zasady działania, nie ma na celu niwelować nierówności tarcz.
Po toczeniu powinno się hamulce dotrzeć. Ostre hamowanie bez tego to kiepski pomysł.
Nie zniwelujesz bicia w ten sposób.

Wszystko powyżej 5 setek ma generowac problemy.ok
Ale dlaczego teraz nie generuje i podczas jazdy nic nie bije pomimo pomiaru 16 setek???
  • 0

Crystal Black Pearl CD7 http://www.accordklu...t=11836&start=0


#9 wolek

wolek

    Partner HAKP

  • Partner HAKP
  • 4965 postów
  • SkÄ…d:Wawa i Nowy Dwor Maz
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS
  • KM:190+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 94
Wzorowa

Napisano 10:16, 25.07.2018

jakis czas temu miałem akcje ze biło przy hamowaniu w 7 genie

mierze tarcze - jest ok

pojechałem przepałowałem samochód tarcze gorące - pomiar - jest ok

dopiero wziąłem śrubę mikrometryczną i wyszło że od wewnątrz miała tarcza nierówność tak jak by była mocniej wyjechana w jednym miejscu


  • 0

#10 slasz129

slasz129
  • Forumowicz
  • 1326 postów
  • SkÄ…d:rzeszów
  • Silnik:2.4
  • Wersja:type s
  • KM:270KM 285Nm
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 20
Super

Napisano 10:27, 25.07.2018

No i wlasnie wolek ten tokarz mi mowil jak u ciebie.
Ze ten nasz pomiar jest malo wazny a zeby zawsze sprawdzac tarcze czy jest rowna zjechane czyli na calym obwodzie np 25mm i ze to ona jest najwazniejsza przy biciu hebli.
Sam nie wiem dlatego pytam tutaj.
Bo kazdy trzepie zeby bicie bylo w 5 setkach a my tu mamy ponad 3 razy wieksze i hamulce nie bija.

Użytkownik slasz129 edytował ten post 10:28, 25.07.2018

  • 0

Crystal Black Pearl CD7 http://www.accordklu...t=11836&start=0


#11 Wojto

Wojto
  • Forumowicz
  • 419 postów
  • SkÄ…d:Kraków
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Type S
  • KM:209
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 11:03, 25.07.2018

Po jakimś czasie przy krzywej tarczy dojdzie właśnie do tego, że właśnie nierówno się zużyje i zacznie bić
Pojeździj kilka tkm i zobaczysz czy nadal będzie ok.
  • 0

#12 slasz129

slasz129
  • Forumowicz
  • 1326 postów
  • SkÄ…d:rzeszów
  • Silnik:2.4
  • Wersja:type s
  • KM:270KM 285Nm
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 20
Super

Napisano 11:36, 25.07.2018

Dalej nie rozumie...
Albo nasza teoria jest o kant d... albo volvo ma lepsze hamulce i krzywe tarcze nie przenosza drgan na nic.
Dla przykladu w moim acco przy 0.09 bicia kiera skakala ze ciezko bylo ja utrzymać.
A tu mam 0.16 i nie bije dlaczego?
  • 0

Crystal Black Pearl CD7 http://www.accordklu...t=11836&start=0


#13 Wojto

Wojto
  • Forumowicz
  • 419 postów
  • SkÄ…d:Kraków
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Type S
  • KM:209
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 11:47, 25.07.2018

Wg mnie zacznie po czasie.
  • 1

#14 slasz129

slasz129
  • Forumowicz
  • 1326 postów
  • SkÄ…d:rzeszów
  • Silnik:2.4
  • Wersja:type s
  • KM:270KM 285Nm
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 20
Super

Napisano 13:40, 25.07.2018

Ok po czasie to moze miec bicie i prawidlowo zalozona tarcza.
Ale czego nie bije teraz skoro wszscy sie trzymamy tych 5 setek
  • 0

Crystal Black Pearl CD7 http://www.accordklu...t=11836&start=0


#15 piootrRz

piootrRz
  • Forumowicz
  • 902 postów
  • SkÄ…d:rzeszow
  • Silnik:k24
  • Wersja:Rakieta ☺
  • KM:262/275nm
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:cl9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 14:11, 25.07.2018

Bo w accord układ kierowniczy jest hoojowy =)
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq